• molly50

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:33:42 följande:
    Hände i hans bil.
    Anonym (S) skrev 2023-03-06 11:29:25 följande:
    Det är alltså samma man som både misshandlat dig och våldtagit dig?
    Varför vill du att han ska komma undan med det?

Du vet inte vad han är kapabel till, du trodde väl inte att skulle slå och våldta dig heller när ni träffades?
    Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
    Du måste anmäla honom både för misshandeln,våldtäkten och bilderna.
    Låt honom inte komma undan med det här.
    Händer det inte dig igen så kan det hända någon annan. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 13:47:47 följande:
    Anonym (Flfkf) skrev 2023-03-06 13:32:01 följande:
    Gör det. Du ångrar sig förmodligen sen annars. Stor kram. 
    Alltså meningen med tråden är ifall dom kommer anmäla utan att jag vill/är med på det. Om jag kommer anmäla vil jag göra det när jag känner mig redo. 

fornminne skrev 2023-03-06 13:39:28 följande:

Har du någon du kan prata med? Du ska INTE träffa den här mannen igen och du ska anmäla honom för både misshandeln, våldtäkten och hoten om bilderna, men jag tror att du behöver stöd för att ta dig igenom detta.

Nej jag har inte berättat för någon. Eller jag berättade lite för polisen till sist men verkligen bara lite. Jag vet inte ens vad dom skrev anmälan på. Dom frågade om våldtäkt men jag blev för ledsen och orkade inte prata mer om det.
    Det här har alltså pågått i snart två år men det är på sistone som jag har börjat må riktigt dåligt över det. Jag låtsas att jag och han har det bra utåt sett.
    Vad är det som gör att du inte känner dig redo för att göra en anmälan?
    Om du kan berätta det här för någon så kan du kanske få stöd och hjälp.
    Du ska inte gå omkring och låtsas att allt är bra.
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 17:06:33 följande:
    Jag vill ju inte att någon ser bilderna, antar att polisens utredare skulle kolla på dom.
    molly50 skrev 2023-03-06 13:52:40 följande:
    Du måste anmäla honom både för misshandeln,våldtäkten och bilderna.
    Låt honom inte komma undan med det här.
    Händer det inte dig igen så kan det hända någon annan. 

Jag orkar bara inte, orolig för hur det skulle bli. Om jag skulle bli misstrodd, hur rättegången skulle vara. Det kan ju bli så att han bara låter mig vara till sist. 

Jag undrar bara ifall dom skulle kontakta polisen igen utan att jag vill det. Jag vågar inte åka in ifall jag inte vet säkert. 
    Jag tror ju inte att pölisen tittar på bilderna på det sättet.
    De ser bara att det är intima bilder han ahr tagiot på dig och som du vill anmäla.
    Det är bara deras jobb. Tänk så.

Är du rädd för hur han ska reagera?
    Jag tycker inte du ska träffa honom mer oavsett.
    Och anmäler du så kan du även hjälpa andra som råkar i klorna på honom.
    Tänk på det.
    Låt honom inte slippa undan med det här.
    Och du kan få stöd och hjälp av vården också.
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 19:16:54 följande:
    Men det är sjukt pinsamt, jobbigt, nedvärderande, att någon ska få se mig på det sättet. jag ville ju inte.

ja jag är rädd om han får reda på det. Jag måste träffa han. Jag kommer medverka om dom hör av sig men det känns som dom kanske inte kommer göra det. 

Jo, men vården kommer ju anmäla. Om det ska bli en till anmälan vill jag ju att jag ska vilja det med, inte att någon gör det åt mig. 
    Men om han har tvingat dåg så har du absolut ingenting att skämmas för.
    Det måste du förstå.
    Det är deras jobb.
    Liksom det är gynekologens jobb att titta om du har skador i underlivet.
    Och skulle han sprida ut bilderna så blir det ju betydligt väre än om bara polisen får se dem. 

Men vad tror du händer om han får reda på det?
    Om du anmäler så lär han ju inte kunna göra dig något mer.
    Och gör han det så är det bara att anmäla igen.
    Du ska inte skämmas.
    Den enda som ska skämmas är han.

Varför måste du träffa honom? Pga bilfderna?
    Tycker du att det är värre med bilderna än om våldtar dig och kanske misshandlar dig till döds?

Ja,men å andra sidan.är det inte bra om vårdne anmäler honom då?
    Det är ju inte du som kommer att drabbas av det utan det är ju han.,
    Och det har han sannerligen förtjänat.
    Han är ett rövhål.
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 09:26:19 följande:

Ja men han kommer ju sprida bilderna om jag inte träffar han. Får han reda på att han är anmäld kommer han garanterat göra det också. 
    Jag vet inte hur det har kunnat bli så här, att det pågått så länge, blivit lite van antar jag. Han Är trevlig ibland också. 
    Jag har inte hört något mer så jag misstänker att det kommer läggas ner. 
    Är du helt säker på det?
    Det kan ju vara en slags hållhake han har på dig också.
    En slags makt för att kunna hålla dig kvar.
    Och han behöver ju inte få veta att du har anmält honom förrän polisen tar kontakt med honom.
    Snälla,du måste förstå att du mäste lämna honom och anmäla honom.
    Jag förstår att du är rädd,men för din egen skull,och kanske för andras som kan råka ut för honom,så måste du göra det.
    Som någon skrev så tycker jag du ska ringa till kvinnojouren och be om hjälp.
    Och ta hjälp och stld av slältingar och vänner.
    Och går du til vården så får du garanterat stöd och hjälp därifrån.
    Du behöver allt stöd och hjälp du kan få.
    Du ska inte gå igenom det här ensam.
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 17:37:44 följande:
    Jo visst är det en hållhake men jag är säker på att han skulle göra det. 
    Jag har tidigare bott på kvinnojouren och det var jättebra men när jag väl flyttade ut och fortfarande hade samtal med dom och dom såg mig med skador sa dom att dom skulle anmäla om dom såg mig med skador igen. Det har gjort att jag har fått lite svårt att lita på dom även fast det var toppen när jag bodde där. 

Jag har tagit reda på att det är ganska sannolikt att dom skulle anmäla igen, dom har rätt att anmäla om man söker vård för våldtäkt. Jag får se hur det blir nästa gång helt enkelt, kanske vågar jag då även fast dom anmäler. 
    Polisen har inte hört av sig så det kanske är nedlagt.
    Men tycker du verkligen att det är bättre att fortsätta leva med någon som våldtar och misshandlar dig,och kanske rentav kan göra något värre än så, än några bilder?
    Är det värt att riskera att bli ihjälskagen och våldtagen för att han inte ska sprida några bilder?
    Vad säger att han inte sprider dem ändå även om du inte anmäler?
    Om du söker till kvinnojouren så har du i alla fall stöd och hjälp där och kan få skyddat boende så du kan hålla dig borta från honom.
    Och anmäler du honom även för bilderna så lär polisen beslagta hans dator och mobil och då kan han inte sprida dem. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-07 20:26:13 följande:
    jag försöker ringa polisen just nu. Jättelång kö
    Jättebra! Ge inte upp nu utan stanna kvar i kön tills du fått svar. 
    Och var inte rädd för att berätta allt.

Kram och lycka till! 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-08 22:56:37 följande:
    Ja. Jag fick hämta ut anmälan och fick då reda på att den var nedlagd redan utan att dom förhört mig. Jag blev så ledsen att jag började gråta. Då ville han som var i receptionen ta in mig på ett förhör(hade en del skador i ansiktet). Då berättade jag allt. Jag vågade dock inte uppge hans namn eftersom jag är så rädd att det bara kommer bli nedlagt igen. Jag har berättat allt nu. Nästa gång han utsätter mig och det kan finnas dna kommer jag söka upp läkarmottagningen för att dokumentera. Jag fick höra att förundersökningen togs upp igen men jag tror den är nedlagd nu igen. Dom skulle ringa idag men det har dom inte gjort. 
    Jättebra! Verkligen! Du är så stark!  
    Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu,
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-08 23:28:14 följande:
    Ja, men inte från polisen i alla fall. Kan inte fatta att dom inte ens tog in mig på ett förhör. 
    Det kanske kommer. Ge inte upp. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-09 20:24:14 följande:
    Dom har tagit upp förundersökningen igen!
    Så bra! Det kommer att ordna sig,ska du se.  
Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?