• Anonym (ff)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

• Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?
  • Anonym (Camilla)

Du ska definitivt åka in till sjukhuset för en undersökning. Du avgör om vill upprätta en anmälan eller inte. Om jag får tycka till så ska du anmäla nu direkt. Är det i nära relation kommer det hända igen och igen. Är det inte det kan din anmälan rädd andra att bli utsatt för samma sak. 

Du kommer få råd och stöd bara du tar dig till sjukhuset. 

• Anonym (Om och om igen)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:04:55 följande:
    Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

Åk in nu. Bättre våldtäktsutredning nu än mord senare
  • Anonym (ff)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-03-06 11:12:26 följande:

Du ska definitivt åka in till sjukhuset för en undersökning. Du avgör om vill upprätta en anmälan eller inte. Om jag får tycka till så ska du anmäla nu direkt. Är det i nära relation kommer det hända igen och igen. Är det inte det kan din anmälan rädd andra att bli utsatt för samma sak. 

Du kommer få råd och stöd bara du tar dig till sjukhuset. 

Jag tänkte så med, att jag skulle få välja, men sist fick jag inte det. Dom skrev anmälan mot mitt nekande och då var det bara misshandel. 
    Anonym (Om och om igen) skrev 2023-03-06 11:15:52 följande:
    Det sistnämnda skulle han inte göra.
  • Anonym (Offer)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:23:39 följande:
    Jag tänkte så med, att jag skulle få välja, men sist fick jag inte det. Dom skrev anmälan mot mitt nekande och då var det bara misshandel. 
    Det trodde inte de som blev ihjälslagna heller. 
  • Anonym (V)

Hur gick våldtäkten till? <3

• Anonym (S)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:23:39 följande:
    Det är alltså samma man som både misshandlat dig och våldtagit dig?
    Varför vill du att han ska komma undan med det?

Du vet inte vad han är kapabel till, du trodde väl inte att skulle slå och våldta dig heller när ni träffades?
  • Anonym (ff)
    Anonym (V) skrev 2023-03-06 11:26:59 följande:

Hur gick våldtäkten till? <3

Hände i hans bil.
    Anonym (S) skrev 2023-03-06 11:29:25 följande:
    Det är alltså samma man som både misshandlat dig och våldtagit dig?
    Varför vill du att han ska komma undan med det?

Du vet inte vad han är kapabel till, du trodde väl inte att skulle slå och våldta dig heller när ni träffades?
    Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
  • Lynx123

Du har blivit våldtagen. Det innebär att förövaren är kapabel till precis vad som helst. Detta MÅSTE anmälas -  både för din egen skull och alla följande offer 

• Anonym (Flfkf)
    Gör det. Du ångrar sig förmodligen sen annars. Stor kram. 
  • Anonym (Anmäl kräket!)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:33:42 följande:
    Hände i hans bil.

Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
    Då anmäler du honom för bilderna också.  Och våldtäkten. Svårare än så är det inte. Annars kommer du bli våldtagen gång på gång. Du är värd mer än så.
Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?