Inlägg från: Anonym (Anmäl kräket!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anmäl kräket!)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Anonym (ff) skrev 2023-03-06 11:33:42 följande:
    Hände i hans bil.

Det är väldigt komplicerat. Det är inte så att jag vill träffa han egentligen men han har bilder på mig som han kommer sprida annars. Han var trevlig ibörjan och vi kan prata normalt när vi åker iväg, i hans bil alltså. 
    Då anmäler du honom för bilderna också.  Och våldtäkten. Svårare än så är det inte. Annars kommer du bli våldtagen gång på gång. Du är värd mer än så.
  • Anonym (Anmäl kräket!)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 17:55:48 följande:
    Jo gör jag en undersökning så kommer det nog finnas dna för han använder inte kondom.  Då kanske dom kan söka rätt på honom. 
    Jag vill bara känna mig trygg med att om jag söker vård kommer dom inte anmäla igen utan att jag vill, att det ska vara mitt beslut. 

Ja, det och det känns väldigt jobbigt. Vet inte hur jag skulle må av det. 
    Mår du bättre av att bli våldtagen och misshandlad gång på gång då?
  • Anonym (Anmäl kräket!)
    Anonym (ff) skrev 2023-03-06 18:27:06 följande:
    nej, det är sant. jag är väldigt ledsen just nu. bara rädd att bli misstrodd. 
    Du kommer inte bli misstrodd, men kan inte vänta för länge med att åka in och säkra spår. Åk! Och läs den här tråden utifrån perspektivet att det gällde en annan kvinna. Skulle du även då tycka att anmälan är onödig och att kvinnan skulle fortsätta hotas till sex? Om det inte gällde dig utan en vän?
  • Anonym (Anmäl kräket!)

Att du ens pratar i termer av nästa gång du kommer bli våldtagen är horribelt!! Vill du fortsätta leva så här? Är våldtäkt, misshandel och våld och hot bättre än några foton? Ja, då har du gjort ditt val. Bara hoppas du inte hamnar i mordstatistiken. Risken är överhängande.

Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?