Bf november
Lycka till allihopa och kämpa vidare i graviditeten, snart har ni era skatter hos er också!!!
Har varit hos bm, bebis är fixerad så det förklarar varför jag fått så ont i ryggslutet Och ljumskarna.
Jag är öppen 2cm, hon gjorde en hinnsvepning och kände bebis huvud. Hoppas så att den ger resultat!
Min bebis är också fixerad, så det är därför det strålar så förbannat ner i ljumskarna alltså
Håller tummarna att hinnsvepningen gör susen!
Senaste dagarna har jag känt mig lite off, illamående, magknip, trött, värre halsbränna.. Ena dagen känner man av vad jag tror är förvärkar sen poff borta.
Tack, vill inte ha för höga förhoppningar. Men som hon grävde så hoppas jag verkligen att det ger resultat! Fick lite tips på hur man kan stärka värkarna om de kommer.
Spännande, lycka till! Jag vill också att vattnet går så att hoppet tänds mer Vill ha ut honom nu
jag har vaknat till och från hela natten, med sammandragningar. Som värst var det mellan 04-06, var regelbundet och gjorde ont. Men nu känns det inte så mycket igen, bara lite blod när jag går på toa.
Börjar bli lite orolig för att hinnsvepningen bara gett pinvärkar som jag läst om och inte sätter igång något.
Har det kommit någon bebis under helgen?
Jag har tre dagar kvar till bf och känner inga tecken på att han ska vara på G. Var så inställd på att han skulle komma under lovet. Nu är jag inställd på att han trivs där inne och vill helt enkelt inte.
Har en ny hinnsvepning om en vecka, skulle vara skönt att slippa den.
Sover så fruktansvärt dåligt på nätterna, somnar sent och vaknar av vändningar, domningar och kisseriet. Därefter är det jättesvårt att somna om, nu har jag varit vaken sen 03.30 trots att jag somnade strax efter 00:00.
Ingen bebis här ännu, 38+2 idag.
Igår eftermiddag hamna vi på förlossningen efter en natt med värkar, dock avtog det en del på morgonen men smärtan var fortfarande diffus och hade en ihållande smärta på höger sida av magen så dom ville kolla.
Allt såg bra ut och vi fick åka hem igen och idag poff ingenting förutom det ihållande smärtan på höger sida. Känns som jag fått ett megablåmärke hela höger sida av magen, kan bebis ha sparkat så hårt? eller har det med sammandragningar och göra? Har aldrig känt det innan, kanske har jag sträckt mig på något sätt..
Man blir ju tokig på det här, trodde verkligen det var dags när jag hade så starka förvärkar på natten, kroppen tömde sig flera gånger och hade ont både i nedre mage/rygg i intervaller. Hopplöst att sova här med, nä idag är jag less.
Hoppas det kommer igång för dig och att du slipper hinnsvepning igen.
Är det någon som haft svampinfektion i slutet på graviditeten såhär? Jag hade problem i början men blev av med den som tur var men nu känns det som den börjar komma tillbaks.
Har haft mycket ökade flytningar senaste veckan och då vet jag att jag lätt får svamp när det blir fuktig miljö. Kan man använda canestan kräm såhär sent?
Här händer inte mycket, önskar det gjorde det dock😅
38+6 idag, kanske blir det en farsdagbebis i helgen? Man kan ju hoppas. Har lyckats behandla min svampinfektion innan Förlossning iaf så det är ju positivt.
Sista veckan har jag börjat få problem med svullna händer/fötter det är väl det enda nya symtomen och klåda på kroppen, men känns som magen ska spricka.
Även fast det känns otåligt så vet jag att nu är det nära oavsett
Vad skönt ändå att du hann behandla svampinfektionen.
Jag har haft svullna händer och fötter en längre tid, men nu är det så ill att fötterna värker redan när jag vaknar och händerna domnar bort helt.
Jag läste statistik på att det föds minst bebisar på söndagar, men visst vore det kul med en fsrsdagbebis.
Jag är trött och less på detta idag.
Jag förstår det, jag har ju ändå en vecka kvar till BF.
Håller tummarna att det kommer igång av sig själv för dig!
Jag ska till bm på onsdag, funderar på att be om hinnsvepning om det är aktuellt då för känner mig trött på detta och gör vad som krävs för att slippa gå över tiden