Maymom skrev 2023-04-25 06:49:35 följande:
Ja missfall tar ju både på kroppen och psyket. Skönt att ni är unga och slipper känna tidspressen man känner vid 40. :)
skönt att du mår bra. Jag började med hemsk yrsel som sen övergick i illamående, har bara spytt en dag så också hanterbart. Har haft åksjukearmband på mig tre veckor i sträck så det har ju hjälpt en del, plus som du säger att småäta och dricka mycket.
Jag har berättat för 2 vänner och mina föräldrar. Min sambos föräldrar vet inget än. utifrån våra 2 ma förra året så har jag så svårt att landa i att jag är gravid, behöver se hjärtslag först.😊
ja 21/11 har jag, när är ditt bf?
Jag tyckte inte åksjukearmband hjälpte, hade liksom mer magkatarr-känsla. Hungrig sen mätt direkt efter första tuggan osv. Skönt att det är över för min del, nu är jag mest hungrig😂
Jag håller med, vi ska göra KUB i mitten på Maj, sen tänkte vi börja berätta. Har också svårt att förstå, just för att det är första barnet och är bara uppblåst än så länge. Känns som det blir mer verkligt sen. Mitt bf är också 21/11, vad kul 😃
Är i 10+0 idag, kom precis från barnmorskan.
Allt såg bra ut med järnvärde, Hb, glukos osv. Hade en del ketoner i urinen men hon sa att det kunde bero på att jag ätit och druckit lite dåligt så verkade lugnt. Andra prover väntar jag svar på. Nu är det lång väntan till KUB och RUL för våran del.