-
Hur mår du av järntabletterna? Jag hade bra järnvärde, 88 tror jag. Behöver inte äta tillskott av järn förens i vecka 20☺️Mogen75 skrev 2023-05-04 10:32:17 följande:Tack! Glukos och HB har jag fått svar på men inte det andra. Förstod nästan att KUB provet inte skulle gå att se. Vill veta mitt järnvärde då jag ligger i underkant och äter tabletter nu 🙂.
-
Beklagar! Ta er tid att hantera och känna❤️❤️Mogen75 skrev 2023-05-06 18:53:03 följande:Tyvärr fick jag missfall idag. Är så ledsen önskar er andra bättre lycka😭❤️.
-
Är det någon som ska teckna gravidförsäkring eller redan har gjort det? Tips? Fördelar/nackdelar?
-
Maymom skrev 2023-05-08 10:38:04 följande:Ska göra det. Dagen innan ultraljudet är bra att ha gjort det har jag för mig. De börjar dock gälla först efter v20 har jag för mig men kan ge vissa ersättningar innan. Inte helt lätt att ha koll på...😅Nej är mycket att tänka på, samma med föräldrarledigheten verkar vara en djungel det där😂 hoppas jag kan få hjälp av någon som gjort det innan för kan nog inte vara helt lätt.
Nu ska jag åka till chop chop och köpa friterade räkor, min största craving just nu, inte så nyttigt 🙃 -
Tack, verkar smidigt med dubbeldagar så det kan vara bra att komma ihåg😊Maymom skrev 2023-05-08 12:07:48 följande:Men gott!
jag fick kräkattack idag, så inget är gott här just nu. Har som tur var bara haft tre sådana dar hittills.😊
Vi missade att dubbeldagar bara kan tas ut innan barnet blir 1, så det kan vara ett tips att tänka på.
Fy, är så glad att jag inte känner så längre, bara när jag tänker på vissa maträtter. Vill inte jinxa men känner mig inte lika trött nu men kanske är vädret.
Veckan är lång nu tills KUB på fredag, hade ni den 16e maj? -
Åh vad kul! Hoppas vi får en bra bild, är så pirrig. Har släppt alla negativa tankar för de gör ändå ingen nytta, kommer tänka positivt❤️Maymom skrev 2023-05-08 13:51:03 följande:Måndag har jag kub, så en lång vecka kvar😅
kan vara för att spökveckorna börjat, runt dessa veckorna kan symptomen minska tydligt eller försvinna.
Sen är det klart vädret piggar ju upp mycket också.😊
vad skönt med fredag för dig. Jag tyckte kub bilden var mycket bättre än den från rul förra gången så ska bli spännande att se.😃
ska ni kolla kön sen?
Är nervös för spökveckorna samtidigt som det ska bli väldigt skönt att få en liten paus för har varit påfrestande med alla hormoner och förändringar.
Ja vi har tänkt kolla kön om det går att se, vi har redan fått tid bokad för RUL den 27 juni. Ska ni kolla kön? Har ingen känsla för kön denna gång, förra gången innan MF hade jag en pojke som känsla men denna gång ingenting! Vet aldrig om denna känsla brukar stämma för andra heller😂 -
För oss spelar det ingen roll, får jag önska så en av varje😊Maymom skrev 2023-05-08 15:07:39 följande:
Kan tillägga att denna gången har jag verkligen ingen önskan om kön. Hade varit kul med en tjej så det blir en av varje, men också jättekul för sonen med en lillebror. 😊
Vad roligt med fler bebisar i familjen, eftersom jag är ganska ung så är de inte så många omkring oss som har barn än. Är fler på min sambos sida 😊 -
Idag gjorde vi KUB och allt såg bra ut, äntligen kan vi pusta ut lite😊
Bebisen ville inte riktigt samarbeta så fick upp och skaka lite så den ville visa sig😂 Vi fick låg sannolikhet, 1: 20 000
Var så sjukt att se en bebis där inne med armar och ben som sprattla, blev chockad. Vi vart flyttade 1 dag bara så bf 22/11 men hon sa att det kunde ändra sig till vi gör RUL också. -
Känns väldigt skönt😊Maymom skrev 2023-05-12 11:21:27 följande:
Åh vad skönt. Härligt att se den lilla! Och skönt med lägsta sannolikhet!👌🏻
då kan du gå in i helgen med en härlig känsla!😊☀️
Håller tummarna för er KUB! Trevlig helg ☀️ -
Maymom skrev 2023-05-15 14:40:04 följande:
Kub-test UL idag. Och där sprattlade det runt en liten en med ett hjärta som slog.
sån otrolig lättnad!
Allt såg bra ut och t21 fick jag 1:5800 på, vilket känns jättebra, de övriga var lägsta risk.
Så liten var den nog inte heller, blev flyttad till bf 16/11(från 21e).😊
Har köpt niferex då järnvärdet normalt sett ligger lågt
och jag skulle börja äta redan nu.
Hur har ni det?
Åh vad roligt!! Skönt för er att kunna slappna av nu och njuta!
Jag mår ändå okej förutom den där tröttheten och huvudvärken som hänger över mig. På sistone har jag haft väldigt lågt blodtryck så har varit mer yr än vanligt. Försöker slappna av nu och inte tänka så mycket så kanske tiden till RUL går fortare.
Glad för er skull🥰