• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Loviisa92

Hur har ni som fått tidiga ultraljud gått tillväga? Om man bortser från er som gått till privat och betalat för det. Är det olika från landsting till landsting? Jag har ultraljud 16 maj, då är jag i v.13 (12+4) känns ju som en evighet bort. 

• barnlängtan2021
    Loviisa92 skrev 2023-04-03 11:44:04 följande:

Hur har ni som fått tidiga ultraljud gått tillväga? Om man bortser från er som gått till privat och betalat för det. Är det olika från landsting till landsting? Jag har ultraljud 16 maj, då är jag i v.13 (12+4) känns ju som en evighet bort. 

Jag går på sjukhuset men får betala som ett vanligt läkarbesök men har tagit äggstimulerande medicin och blir därför erbjuden ett ultraljud i vecka 8-9. Så jag ska dit i 8+0 
  • Linnis04

Jaa inga symtom behöver inte betyda att något är fel! Mina symtom kommer och går och mina ömma bröst har nu försvunnit och ersatts med fruktansvärt illamående. Annars känner jag mig inte gravid. Fram till vecka 7 kände jag inga symtom allsGlad

• Linnis04

Jag har fått tidiga ultraljud, men det har mer berott på att jag haft väldigt ont och haft lite blodblandade flytningar. 

Känner också att det är evigheter kvar tills mitt TUL i maj, jag vill bara veta att bebisen mår bra. Man får väl försöka trösta sig med, även om det är svårt, att blir det missfall så är det inget som kan förebygga det tyvärr, hur mycket man än önskar det finns detObestämd

• Filifjonken

Plussade för en vecka sen, är kanske i vecka 6 nu. Upplever ont i övre delen av ryggen, måste väl vara graviditetsrelaterat? Hade exakt samma smärta och på samma ställe med sonen, som nu är 2 år.

Det gör liksom ont (molande) i ett område under BH-bandet vid ryggen, det känns som att något organ kläms, sakta men säkert.

Det bör väl inte kännas redan såhär tidigt? Senast hade jag denna smärta från kanske vecka 25 och framåt, jag fick ont att av sitta ner.

Är förvånad över att jag har ont så pass tidigt, det är ju inget som trycks ihop än... Och foglossning har man väl ändå inte så långt upp i ryggen🙈

• Bär

Välkommen alla in till FB gruppen för BF november 2023! Dem är helt privat och dold för alla utomstående 😄 Klicka på länken, den gäller i 2 dygn eller tills 20 stycken klickat på den 😄

fb.me/g/p_jW2YmZXCmziLAqWC/1R7FSb2V

• Anonym (Emma)

Jag har berättat för barnen att jag är gravid, mina kräkningar har blivit ganska jobbiga så de började bli oroliga över att jag är sjuk. Både igår och idag kräktes jag så hårt så att ja kissade på mig, har aldrig varit med om det tidigare. Blir helt matt och slut efteråt, ska ringa barnmorskan imorgon bitti om jag kommer fram och säga att jag behöver hjälp. Jag känner att det blir mycket i det här läget med alla barn, hund, hemmet och heltidsjobb. Träna går inte alls, även om jag så gärna vill  

Barnen blev överraskade, men ändå väldigt positiva till ett ev. syskon till! Det värmer i hjärtat. Men jag gillar inte att de blir oroliga för mig, hade Två barn utanför toaletten när jag kräktes som ropade oroligt efter mig. Jag försökte lugna dem, men de ser såklart att jag inte mår bra. 

• amby

Hej alla! Första inlägget här, jag är i vecka nio med första barnet och första graviditeten.

Jag börjar bli orolig, för jag har mått p-i-s-s under snart 3 veckor, men nu sen två dagar tillbaka har morgon och kvällsillamåendet i princip försvunnit, jag kan äta mycket bättre igen och bröstvårtorna gör inte längre så ont så att jag inte ens kan ha bh på mig. 

Är det vanligt att symptom kan börja avta redan såhär tidigt och att man kan börja bli "piggare"? 
    Givetvis är både jag och min sambo otroligt nervösa för att det är ett missfall antågande. Eftersom det är vår första graviditet så har vi ju inga egna erfarenheter heller. 

Någon som känner igen sig? 
    Kramar från Öland 

• Cocachins

Hej, jag har en fråga, ni som varit gravida förut eller kommit så pass lång o denna graviditeten, minns ni i vilken vecka ni började kräkas (om ni gjorde det)? Alltså inte må illa utan jag menar så pass mycket illa att ni faktiskt kräktes. Jag försöker minnas när jag började kräkas sist jag var gravid men jag minns inte..

• Anonymcola
    Cocachins skrev 2023-04-04 17:07:12 följande:

Hej, jag har en fråga, ni som varit gravida förut eller kommit så pass lång o denna graviditeten, minns ni i vilken vecka ni började kräkas (om ni gjorde det)? Alltså inte må illa utan jag menar så pass mycket illa att ni faktiskt kräktes. Jag försöker minnas när jag började kräkas sist jag var gravid men jag minns inte..

Med min graviditet som gick hela vägen började kräkningarna ganska exakt när jag gick in i v7 och fortsatte sen till förlossningen:) Denna gången har jag börjat må illa först nu i v7 och får kväljningar men inte så jag spyr vilket på ett sätt är skönt men även fast jag mådde piss var dedär kräkningarna som en försäkran om att jag var gravid😅
Svar på tråden Bf november