• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • barnlängtan2021
    Cocachins skrev 2023-03-28 11:10:21 följande:

Hej, 5+0 idag. ni som tagit test med veckoindikator hur funkar det, mäter det från ägglossningen/befruktningen? I sånt fall om jag tar ett test nu eller om några dagar nu så borde det visa 3+ ? 
    Har testat med stickor några gånger och det har blivit starkare, men i och med att jag förra gången gick med ett ma till vecka 8 som troligen stannat av direkt så vore det skönt att se lite mer konkret att hcg ökar. 
    Har börjat få lite symtom också vilket känns positivt även om det inte är supertydliga symtom ännu. Lite ömma bröst, ibland lite konstig bakis/illamående känsla, molvärk etc. Sen har jag ett annat ?symtom? jag sover så otroligt kasst och lätt just nu, vaknar flera ggr per natt och har svårt att somna om, någon mer som sover dåligt?  

3+ på veckoindikatorn är mer än 5 veckor så det borde visa det nu om du tar ett. Jag är själv i 5+0/5+1, vet inte exakt och ska ta ett test på torsdag tänkte jag. Har också haft ett MA tidigare så förstår dig precis. Har inte heller så himla mycket symtom, de är lite diffusa som kommer och går lite svagt. 
  • Blåbärsris123

Hej, 5+0 idag. ni som tagit test med veckoindikator hur funkar det, mäter det från ägglossningen/befruktningen? I sånt fall om jag tar ett test nu eller om några dagar nu så borde det visa 3+ ? 
    Har testat med stickor några gånger och det har blivit starkare, men i och med att jag förra gången gick med ett ma till vecka 8 som troligen stannat av direkt så vore det skönt att se lite mer konkret att hcg ökar. 
    Har börjat få lite symtom också vilket känns positivt även om det inte är supertydliga symtom ännu. Lite ömma bröst, ibland lite konstig bakis/illamående känsla, molvärk etc. Sen har jag ett annat ?symtom? jag sover så otroligt kasst och lätt just nu, vaknar flera ggr per natt och har svårt att somna om, någon mer som sover dåligt?  

Ja precis, den mäter veckor från befruktningen. Sen kan det ju variera lite hur man ligger i hcg-nivå så du behöver inte få panik om det inte visar 3+ idag om du är på 5+0. Jag tog mitt första test 3+6 som visade 2-3, sen väntade jag 10 dagar med nytt test just för att inte skrämma upp mig själv😅 Så 5+2 tog jag det andra (igår) och det visade 3+. 

Symtomen låter ju positivt, även om det inte är kul att må illa🤢 Vad gäller sömnen för mig så är det tvärtom, jag är så trött så jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och sover fler timmar än jag brukar just nu. Men det är nog olika det där, jag vet att jag sovit otroligt dåligt periodvis tidigare graviditeter. Hoppas allt går bra och att du får 3+ på testet om/när du testar 😊

• jippi1234

Min sömn har varit/ är dålig med undantag för inatt då jag somnade kl 20 haha, vaknade dock vid 03.15, 04.20 och sist 05.20 där jag valde att inte somna om igen..men jaa sömnen har varit dålig, jag har vaknat tidigt och vänt mig hela nätterna känn de som. 

Jag har ?mensvärk? som kommer och går men tycker att livmodern idag känns ?öm?, vilket säkert beror på att den växer, men kommer inte ihåg att jag kände denna ömma känsla förra graviditeten, iallafall inte såhär tidigt (v.7). Kändes som att jag blev öm efter att jag gick på toa idag. något som ni upplevt? 

• t123

Jag är i vecka 5+0 imorgon och skulle också vilja se 3+ inom några dagar! På 4+2 fick jag 2-3. Så kanske väntar till 5+2 eller något 😅 Mina stickor har också ökat fint, sen i fredags kan de liksom inte bli starkare. Men är också orolig i och med tidigare MA som visserligen inte avstannade förrän i vecka 10 men ändå 😏 Du får gärna uppdatera när du tagit ett test! ✊🏻
  • Anonym (Sara)

Mitt slog inte över till +3 fören jag var i 6+0🌷

• Maymom

Förstår er som kollar stegring och fortsätter testa.
    jag gav mig efter att ha plussar på ÄL +11 och sen testat igen för att se stegring på ÄL+14. Då var det starkare än vad det var i V5+2 vid mitt senaste missfall. Så jag nöjde mig där och slutade testa. Den gången blev det inte lika starkt som kontrollstrecket förrän 6+0 vilket jag förstod var sent.

så känns väldigt skönt att det är starkare denna gången. Illamåendet är också igång och jag hittar inte mina åksjukearmband.
    dricker citronvatten och knaprar vitkål för att inte gå och småäta godis hela dagen...😂
    Är väldigt sugen på att dricka juice och söta smaker, dock inte direkt godis vilket är skönt.

inte haft några starka carvings vid tidigare graviditeter, är det nån som haft nån speciell craving nu eller tidigare graviditet?

• Anonymcola

Jag kollar också stegring med stickor fick två lika starka på RFSU ÄL+18 och har köpt fler men från babypla, för mig är det lite lugnande även om det varit skönt dessa dagar utan test att inte tänka så mycket på det😅 Undrar om de med veckoindikator visar hcg ökning bättre än stickor? Visar de upp till en högre hcg nivå? om någon vet🥰

Maymom: Jobbigt med illamående! Med dottern spydde jag från v7 till förlossningen och klarade knappt av att äta någonting. Fick ofta cravings efter grönsaker och friska smaker, klarade inte av kött. Denna gång är lite samma, kan inte äta mycket alls innan det växer i munnen men mår inte illa. Skulle dock kunna äta sushilax och picklad rödlök till frukost lunch och middag😂 

• garderobsblomma

Jag har de senaste dygnen haft som spår av brun/orange flytningar och är såklart orolig för missfall efter att ha googlat. Kommer verkligen inte mycket, men vågar inte tänka/hoppas att det ska vara något annat än missfall. Tidigare missfall har inte känts såhär, då har det huggit i magen och sedan krampat i kombination med blod och nu upplever jag att jag har samma symtom (trötthet, äckelkänsla för mat, ryggtrötthet, mild mensvärkskänsla, ont i brösten) som innan flytningarna. Någon som har samma som jag eller tips på hur man inte ska oroa sig så mycket? 

• Lama21
    garderobsblomma skrev 2023-03-28 20:59:26 följande:

Jag har de senaste dygnen haft som spår av brun/orange flytningar och är såklart orolig för missfall efter att ha googlat. Kommer verkligen inte mycket, men vågar inte tänka/hoppas att det ska vara något annat än missfall. Tidigare missfall har inte känts såhär, då har det huggit i magen och sedan krampat i kombination med blod och nu upplever jag att jag har samma symtom (trötthet, äckelkänsla för mat, ryggtrötthet, mild mensvärkskänsla, ont i brösten) som innan flytningarna. Någon som har samma som jag eller tips på hur man inte ska oroa sig så mycket? 

Jag hade bruna flytningar till och från några dagar i början av v.7. De upphörde efter några dagar och idag har jag fått se hjärtat ticka. Är i v.8 nu
Svar på tråden Bf november