Inlägg från: t123 |Visa alla inlägg
  • t123

Bf november

Hej! Hoppar in här efter att ha plussat idag, tror BF blir precis i månadsskiftet november-december. Fjärde barnet som varit lite svårt att få till efter ett MA och några missfall! Så tar inget för givet nu men hoppas innerligt ✊🏻

Finns det någon Facebookgrupp? Alltså utöver den stora! Tycker de mindre grupperna (som är privata och dolda) är mycket härligare ☺️

• t123
    Maymom skrev 2023-03-20 10:03:43 följande:

t123: grattis till plus!
    jag hade 2 ma förra året så förstår känslan av att inte ta det för givet. En kollega fick missfall nån vecka innan mig sist och nu fick en annan kollega missfall, så då tänker jag ju direkt att det snart är det kört för mig också.😅 men det funkar ju inte så, men hjärnan blir ju lite knäpp av alla tankar.😊

Tack snälla 😍 Ja men det är så, hjärnan vågar liksom inte tro något alls 🙈 Men inga missfall för oss nu får vi hoppas och tro!! Jag har inte ens passerat BIM än så det är ju supertidigt för mig!
  • t123
    Bär skrev 2023-03-20 10:18:05 följande:
    Vill tillägga att det är privat och helt dold så bara medlemmar kan se den!
    Åh vad kul, jag hänger på även fast det är tidigt 😍
  • t123
    jippi1234 skrev 2023-03-21 09:09:35 följande:

Många inlägg på raken nu haha, men kom på en fundering. Jag har läst att alla gravida i Sverige har rätt till tidigt ultraljud (från v.12) och RUL. Jag gjorde aldrig något tidigt ultraljud i min förra graviditet, fick aldrig någon fråga om det heller, men är sugen på att göra det nu. Ska ni göra tidigt ultraljud? och isf i vilken vecka? 

Vi kommer nog göra ett tidigt ultraljud (privata kliniken jag kommer boka tid hos säger från v 8+0 så det blir väl däromkring), sedan nipt också! Det var på nipt-ultraljudet förra gången som vi fick beskedet att det hade stannat av någon vecka tidigare (då hade vi även gjort ultraljud i vecka 8+1 och allt såg perfekt ut). Så det är så himla jobbigt att inga garantier någonsin finns, men jag är ändå väldigt glad att vi hade nipt inbokat, annars hade vi nog fått reda på vårt MA mycket senare eftersom kroppen Inte förstod något alls 😬 Och alla säger ju att risken ÄR mycket mindre att något händer när man sett tickande hjärta tidigt, så jag ska försöka vila i det även om det inte stämde för oss den gången. Lite rörigt svar 😅 Meeeb, tidigt ultraljud kring vecka 8+ och nipt i vecka 10/11+ 😊
  • t123
    Cocachins skrev 2023-03-28 11:10:21 följande:

Hej, 5+0 idag. ni som tagit test med veckoindikator hur funkar det, mäter det från ägglossningen/befruktningen? I sånt fall om jag tar ett test nu eller om några dagar nu så borde det visa 3+ ? 
    Har testat med stickor några gånger och det har blivit starkare, men i och med att jag förra gången gick med ett ma till vecka 8 som troligen stannat av direkt så vore det skönt att se lite mer konkret att hcg ökar. 
    Har börjat få lite symtom också vilket känns positivt även om det inte är supertydliga symtom ännu. Lite ömma bröst, ibland lite konstig bakis/illamående känsla, molvärk etc. Sen har jag ett annat ?symtom? jag sover så otroligt kasst och lätt just nu, vaknar flera ggr per natt och har svårt att somna om, någon mer som sover dåligt?  

Jag är i vecka 5+0 imorgon och skulle också vilja se 3+ inom några dagar! På 4+2 fick jag 2-3. Så kanske väntar till 5+2 eller något 😅 Mina stickor har också ökat fint, sen i fredags kan de liksom inte bli starkare. Men är också orolig i och med tidigare MA som visserligen inte avstannade förrän i vecka 10 men ändå 😏 Du får gärna uppdatera när du tagit ett test! ✊🏻
  • t123
    Cocachins skrev 2023-04-01 08:03:04 följande:

Är i 5+ 4 idag och vågade mig på ett clearblue med veckoindikator och fick 3+. Känns bra även om det inte är någon garanti på något vis, men ska väl iaf bekräfta att mitt hcg är minst 2000 nu. Har börjat känna mig lite smått konstig eller bakis nu med lite ändrad aptit, men inget supertydligt illamående eller kräkning ännu. Hur går det för er andra, hur mår ni?  Hjärta

Det är en skön känsla ändå att se att det slagit om! Jag fick också 3+ nu i veckan, när jag var på 5+1. Idag är jag i vecka 5+3 och mår ungefär som du! Men inte hela dagarna, det kommer och går lite liksom! Brukar vara mer konstant för mig kring vecka 7 och framåt som vi närmar oss med stormsteg. Men tiden går sakta den här gången tycker jag 😬
  • t123
    Anonym (Elsy) skrev 2023-04-10 11:47:49 följande:

Hoppar in i tråden. Bör vara vecka 9+0 idag. Jag mår fruktansvärt illa och har smärtor som strålar ner i benen. Känner inte alls igen denna smärtan från mina tidigare två graviditeter så det oroar mig lite. För övrigt har jag fått xonvea för illamåendet. Är det någon mer som tar det? Jag behöver nog ringa i veckan och fråga om jag kan öka dosen för det känns igen omöjligt att jobba. 

Åh vad tycker du om Xonvea? Försöker få det utskrivet också. Mår inte katastrofilla än så länge (är bara i vecka 6+5) men brukar bli värre och värre och då många andra tabletter är svåra att få tag på vore det intressant att testa Xonvea!
  • t123
    Anonym (Elsy) skrev 2023-04-10 14:26:03 följande:
    Jag upplever att det hjälper. Innan jag började kräktes jag upp nästan allt jaf fick i mig. Det gör jag inte längre men är ändå väldigt påverkad av illanåendet. Det var svårt att hitta på apoteken men det gick bra att beställa! Vad säger din bm om det?
    Åh vad bra att den hjälper dig en aning åtminstone, även om man önskade att det gick att få bort HELT! Jag måste gå via hälsocentralen för att få receptbelagda mediciner och det är lite bökigt att få tag på dem. Ringde Doktor.se igår men den läkaren hade inte hört talas om Xonvea och skrev bara ut Lergigan mite 5mg 😅 Efter råd från en facebookgrupp står jag i kö för att få prata med Min Doktor nu istället! Hoppas få prova den 😊
  • t123
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 16:05:05 följande:
    Det gick bra🙏🏼  man kunde se en liten minimänniska på 2cm med ett pickande hjärta. De kunde inte hitta källan till varför jag blöder så mycket. Känns så overkligt, jag var totalt inställd på missfall efter de där graviditetstestet jag tog som visade så svagt.
    Wow vad härligt att få se, förstår att du var inställd på det värsta innan, måste ha varit fantastiskt att se att det såg fint ut ❤️
  • t123
    Cocachins skrev 2023-04-19 15:18:18 följande:
    Hej, var på tidigt ultraljud idag vilket blev en riktig rysare. 
    Bm kunde först inte se någonting, hon började fråga om jag ens fått pos graviditets test, när jag tagit det, när sista mens var osv osv. Fick en stark Flashback till när jag fick missfallet i höstas. Fanns bara nån rund oformlig skugga i helt fel storlek som inte alls likande ett foster.. har i efterhand tänkt det kanske typ var toppen på huvudet? Hur som helst eftersom hon inte hittade något av fast kontur skulle hon hämtade en kollega, men kom sen tillbaka utan kollega, och började leta på nytt och då tillslut hittade hon något! Herregud vilken pers, jag trodde verkligen det var totalt kört. Pga den skakiga början gjorde hon sen även ett VUL (konstigt hon inte gjorde det från början men hon sa det skulle synas på UL där jag var nu tidsmässigt) och då syntes det mycket tydligare. Det som är på bilden. Vilken Lättnad. 16.6 starka mm, ett tickade hjärta och datering 8+1 vilket stämmer perfekt. Så nu blir nästa steg för oss Nipt. Phu kastades verkligen mellan hopp och förtvivlan idag. Och hann även tänka varför har jag mått så sjukt illa senaste tiden..?!?
    Fyyy vilken jobbig stund det måste ha varit! Men också en otrolig lättnad sen förstår jag?! 😍 Underbart! Jag gjorde ultraljud igår, gjordes också på magen så bilden blev verkligen inte särskilt tydlig, man såg verkligen bara nåt suddigt. Tycker att det måste vara svårt att mäta också då så att det blir korrekt! Men hjärtat slog och längden stämde bra ändå, skönt!
  • t123

Är vi fler som väntar på NIPT-svar just nu? Sååå otålig väntan 😅 Vi har inte gjort KUB utan NIPT direkt och vill bara få bekräftat att allt, förhoppningsvis, ser bra ut!

Svar på tråden Bf november