• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Elsy)

Hoppar in i tråden. Bör vara vecka 9+0 idag. Jag mår fruktansvärt illa och har smärtor som strålar ner i benen. Känner inte alls igen denna smärtan från mina tidigare två graviditeter så det oroar mig lite. För övrigt har jag fått xonvea för illamåendet. Är det någon mer som tar det? Jag behöver nog ringa i veckan och fråga om jag kan öka dosen för det känns igen omöjligt att jobba. 

• t123
    Anonym (Elsy) skrev 2023-04-10 11:47:49 följande:

Hoppar in i tråden. Bör vara vecka 9+0 idag. Jag mår fruktansvärt illa och har smärtor som strålar ner i benen. Känner inte alls igen denna smärtan från mina tidigare två graviditeter så det oroar mig lite. För övrigt har jag fått xonvea för illamåendet. Är det någon mer som tar det? Jag behöver nog ringa i veckan och fråga om jag kan öka dosen för det känns igen omöjligt att jobba. 

Åh vad tycker du om Xonvea? Försöker få det utskrivet också. Mår inte katastrofilla än så länge (är bara i vecka 6+5) men brukar bli värre och värre och då många andra tabletter är svåra att få tag på vore det intressant att testa Xonvea!
  • Anonym (Elsy)
    t123 skrev 2023-04-10 14:05:15 följande:
    Åh vad tycker du om Xonvea? Försöker få det utskrivet också. Mår inte katastrofilla än så länge (är bara i vecka 6+5) men brukar bli värre och värre och då många andra tabletter är svåra att få tag på vore det intressant att testa Xonvea!
    Jag upplever att det hjälper. Innan jag började kräktes jag upp nästan allt jaf fick i mig. Det gör jag inte längre men är ändå väldigt påverkad av illanåendet. Det var svårt att hitta på apoteken men det gick bra att beställa! Vad säger din bm om det?
  • t123
    Anonym (Elsy) skrev 2023-04-10 14:26:03 följande:
    Jag upplever att det hjälper. Innan jag började kräktes jag upp nästan allt jaf fick i mig. Det gör jag inte längre men är ändå väldigt påverkad av illanåendet. Det var svårt att hitta på apoteken men det gick bra att beställa! Vad säger din bm om det?
    Åh vad bra att den hjälper dig en aning åtminstone, även om man önskade att det gick att få bort HELT! Jag måste gå via hälsocentralen för att få receptbelagda mediciner och det är lite bökigt att få tag på dem. Ringde Doktor.se igår men den läkaren hade inte hört talas om Xonvea och skrev bara ut Lergigan mite 5mg 😅 Efter råd från en facebookgrupp står jag i kö för att få prata med Min Doktor nu istället! Hoppas få prova den 😊
  • Andromeda326

Usch jag känner mig helt dränerad, skör och ledsen och trött. Vill spendera resten av dagen gråtande i soffan, känner mig så fånigObestämd

• Anonym (Elsy)

Lyckades inte citera t123 men håller tummarna att du får xonvea utskrivet. Berätta gärna sen!
    Känner som du andromeda, så tufft nu.

• Phozie

Tyvärr får jag lämna gruppen idag, var på UL nyss och graviditeten hade avstannat för en vecka sedan? Ta hand om er!

• jippi1234
    Phozie skrev 2023-04-11 11:46:43 följande:

Tyvärr får jag lämna gruppen idag, var på UL nyss och graviditeten hade avstannat för en vecka sedan? Ta hand om er!

Vad tråkigt att höra :( Styrkekramar till dig Phozie 💓 ta hand om dig! 
  • Maymom

Kämpa på alla ni som också mår dåligt.
    jag fick avbryta frukostbestyret för att spy imorse. Sonen stod bredvid och undrade vad som händer med mamma?
    seg dag med illamående och mer yrsel.
    hade inskrivningssamtal idag och har bokat kub i mitten av maj.

Har lite ångest för att jag borde köra nipt, men det är ju så dyrt... hur resonerar ni andra över 35 År?

• Anonym (Elsy)

Beklagar verkligen phozie ❤️

Jag är 38 och har inte heller bokat tid för nipt. Har inte ens fått tid för kub. Träffar först bm om en vecka när det redan har gått 11 veckor.  Men det borde de väl hinna boka in?

Har också funderat på nipt men som du känner jag att det är väldigt dyrt. Men jättesvårt val såklart. 

Svar på tråden Bf november