• Anonym (Mono)

Tycker du att mannen ska ta första steget?

Alla kvinnor jag pratat med tyckte det. Nu menar jag kvinnor som pratat med irl och haft som chat/mejl-vänner.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:58:20 följande:

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

Jag har läst dina "jag har fel och ska inte göra så här mer, jag mår så dåligt när jag håller på så här" många gånger men du verkar inte komma ihåg vad du skriver eller ens vad du känner.

Det verkar som att den enda känslan som sitter kvar hos dig är känslan din syster gav dig för 30 år sedan och det måste du bearbeta här genom syrliga och ironiska anklagelser mot anonyma kvinnor istället för att konfrontera den du egentligen är arg på. Patetiskt och svagt skulle man kunna tro om man inte istället tror att du är deprimerad och uttråkad.
  • Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-23 07:07:02 följande:
    Jag har läst dina "jag har fel och ska inte göra så här mer, jag mår så dåligt när jag håller på så här" många gånger men du verkar inte komma ihåg vad du skriver eller ens vad du känner.

Det verkar som att den enda känslan som sitter kvar hos dig är känslan din syster gav dig för 30 år sedan och det måste du bearbeta här genom syrliga och ironiska anklagelser mot anonyma kvinnor istället för att konfrontera den du egentligen är arg på. Patetiskt och svagt skulle man kunna tro om man inte istället tror att du är deprimerad och uttråkad.
    Jo, jag minns.

Min syster är en av de som tryckt ner mig mest, förlöjligat mig mest. Jag har konfronterat henne men det var ingen idé kunde jag se. Hon bara slingrar sig och kan inte svara på raka frågor. Hon tycker inte själv att hon gjort nåt fel. Så jag pratar inte med henne om sånt längre, jag blir bara förbannad.
    Jag ser istället hur hon själv gör med sina relationer och det ger mig insikt. Många som talar om för andra hur dom ska leva är ju hycklare och inte felfria själva.

Det är många här som tycker att jag är otrevlig, kommer med syrliga och ironiska kommentarer. Jag sysslar åtminstone inte med personliga påhopp på samma sätt som andra gör här. Sånt tycker jag är dålig stil.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till män. Många klarar inte av att höra en man säga det.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 07:16:30 följande:
    Jo, jag minns.

Min syster är en av de som tryckt ner mig mest, förlöjligat mig mest. Jag har konfronterat henne men det var ingen idé kunde jag se. Hon bara slingrar sig och kan inte svara på raka frågor. Hon tycker inte själv att hon gjort nåt fel. Så jag pratar inte med henne om sånt längre, jag blir bara förbannad.
    Jag ser istället hur hon själv gör med sina relationer och det ger mig insikt. Många som talar om för andra hur dom ska leva är ju hycklare och inte felfria själva.

Det är många här som tycker att jag är otrevlig, kommer med syrliga och ironiska kommentarer. Jag sysslar åtminstone inte med personliga påhopp på samma sätt som andra gör här. Sånt tycker jag är dålig stil.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till män. Många klarar inte av att höra en man säga det.
    Personligt blir det eftersom du utmärker dig, det finns nog ingen här på FL som är så personlig och fantasilös i sina trådstarter och därför får personliga påhopp. Byt forum till Flashback om du vill få hejarop, där tycker många som dig.

Din sista mening är så larvig: du har fått en eller två kommentarer i hela ditt 50-åriga liv och resten har du läst här eller i olika artiklar, det går inte att ta dig seriöst när du har så lite personlig erfarenhet utan bara vill trycka till kvinnor. Allt för att du inte kan ta en diskussion med din syster utan att bli förbannad. Man up!
  • Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-23 07:31:36 följande:
    Personligt blir det eftersom du utmärker dig, det finns nog ingen här på FL som är så personlig och fantasilös i sina trådstarter och därför får personliga påhopp. Byt forum till Flashback om du vill få hejarop, där tycker många som dig.

Din sista mening är så larvig: du har fått en eller två kommentarer i hela ditt 50-åriga liv och resten har du läst här eller i olika artiklar, det går inte att ta dig seriöst när du har så lite personlig erfarenhet utan bara vill trycka till kvinnor. Allt för att du inte kan ta en diskussion med din syster utan att bli förbannad. Man up!
    Du har helt fel i det sista du skriver. Jag har fått fler kommentarer än så av kvinnor i mitt liv.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 07:38:41 följande:
    Du har helt fel i det sista du skriver. Jag har fått fler kommentarer än så av kvinnor i mitt liv.
    Som sagt, man up!

Det finns inget mer beklagligt än människor som väljer att vältra sig i gamla känslor av förtryck men heller inte försöker gå vidare. All energi läggs på att återuppleva kränkningen så att man får fortsätta vara arg och upprörd.

Varför vill du inte gå vidare? Du förstår väl att för varje gång du väljer att skriva om dina negativa upplevelser återupplever du allt och håller kvar i det, om du skulle börja skriva om annat som gör dig glad skulle du kanske till slut kunna gå vidare. Hittills har du inte visat något annat än att du behåller din gamla offerkofta och tar på den så ofta du kan.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:58:20 följande:

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

Å andra sidan, några av de kvinnorna tyckte att mannen ska ta första steget till nåt mer intimt. Samtidigt så klagade dom på att män är för på på dejter. Så mannen ska veta exakt när det är läge.
  • Anonym (Gör något för din skulle nu.)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:52:25 följande:
    Den typen av kvinnor finns här också, så jag kritiserar dom , plus dom som jag tycker betett sig illa irl.
    Jag har frågat många gånger här varför dom kvinnorna beter sig så, för det skulle vara intressant att veta. Tyvärr så är det många andra som känner sig kränkta och börjar svara i dom trådarna.
    Jag kan förstå att du frågar en två gånger varför dessa kvinnor gör så men du har ju inte fått dom svar du vill ha.
    Dom kvinnorna har ju inte svarat dig, så då undrar man varför du fortsätter att fråga här? 
    När man ställt samma fråga i många trådar i flera år och inte får dom svar man önskar kanske det inte är någon idé att fråga längre.
    Antingen får man ge upp och inse att man inte kommer att få svar eller  svar som man är nöjd med eller så byter man forum och där träffar på dom kvinnorna man vill ha svar på i ett annat forum.
    Frågar du även på andra forum än FL?

Här känner inte många kvinnor igen sig och kan inte svara på varför.
    Du kanske måste söka svar någon annanstans där du kan få dom svar du vill ha.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-23 09:16:55 följande:
    Jag kan förstå att du frågar en två gånger varför dessa kvinnor gör så men du har ju inte fått dom svar du vill ha.
    Dom kvinnorna har ju inte svarat dig, så då undrar man varför du fortsätter att fråga här? 
    När man ställt samma fråga i många trådar i flera år och inte får dom svar man önskar kanske det inte är någon idé att fråga längre.
    Antingen får man ge upp och inse att man inte kommer att få svar eller  svar som man är nöjd med eller så byter man forum och där träffar på dom kvinnorna man vill ha svar på i ett annat forum.
    Frågar du även på andra forum än FL?

Här känner inte många kvinnor igen sig och kan inte svara på varför.
    Du kanske måste söka svar någon annanstans där du kan få dom svar du vill ha.
    Det är nog snarare så att många kvinnor inte vill medge att dom beter sig illa, eller är så vana att kunna säga vad som helst så dom tänker inte ens på det.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 09:18:56 följande:
    Det är nog snarare så att många kvinnor inte vill medge att dom beter sig illa, eller är så vana att kunna säga vad som helst så dom tänker inte ens på det.
    Ska vi tolka ditt svar som att du kommer att fortsätta ställa frågan varför kvinnor är dumma, hycklande och elaka mot män?
  • Anonym (Gör något för din skulle nu.)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 09:18:56 följande:
    Men vet du, det finns både kvinnor och män som beter sig dåligt men du sållar ut enstaka svar du får och förkastar alla vänliga svar du får, det har jag sett när jag läst dina trådar.

De flesta varken män eller kvinnor håller på och dömer andra, hycklar och beter sig dåligt, hånar och säger hur andra ska leva sina liv.

I din värld är det många som är och gör så, du har upplevt din syster och mamma men sen är det ju bara några anonyma personer som du inte känner.
    Om 10 st av 100000 skriver något negativt ser du det som att de flesta gör så.
    Vi andra om inte har blivit utsatt av familj som du ser även alla dom snälla svaren men du är så fast vid just dom enstaka som skriver negativt.
    Du borde försöka ta till dig alla dom som inte skriver negativt för det är jättemånga. 
    De flesta av oss andra har gång på gång förklarat för dig att vi inte känner igen det du skriver, vi upplever inte att de flesta eller faktiskt knappt några personer vi känner håller på som du beskriver.
    Vi andra ser att de flesta kvinnor inte är som du beskriver men när man är fast i något ser man bara det, du väljer selektivt.

Vi andra har inte varit med om att många kvinnor eller män beter sig illa.
    Inte heller att det är speciellt för kvinnor utan ser att ett fåtal både kvinnor och män gör det men dom är faktiskt i minoritet.

Det kan ju inte vara så att av alla kvinnor du träffat genom åren, skolkompisar, lärare, tränare. ledare, arbetskollegor m fl har varit kvinnor som varit elaka och hånat och dömt dig och betett sig illa mot dig.
    När du tänker på kvinnor du känt genom åren, har verkligen så många för du skriver ofta många kvinnor betet sig illa?
    Har inte dom flesta varit ganska trevliga?
Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?