• Anonym (Mono)

Tycker du att mannen ska ta första steget?

Alla kvinnor jag pratat med tyckte det. Nu menar jag kvinnor som pratat med irl och haft som chat/mejl-vänner.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?
  • Anonym (H)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 09:43:39 följande:
    Jag ljuger om att alla kvinnor jag pratat med sa att dom tycker att mannen ska ta första steget?
    Efter som kvinnor som svarat här på FL räknas också så, ja du ljuger. Du kan inte bara välja enstaka kvinnor när så många svarat på detta tidigare. Och de räknas utan tvekan som om att de svarat på direkta frågor från dig.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (H) skrev 2023-02-22 12:09:06 följande:
    Efter som kvinnor som svarat här på FL räknas också så, ja du ljuger. Du kan inte bara välja enstaka kvinnor när så många svarat på detta tidigare. Och de räknas utan tvekan som om att de svarat på direkta frågor från dig.
    Jag menar kvinnor som jag pratat med irl och som jag chattade med, mejlvänner. Alla dom sa det.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 12:11:06 följande:
    Jag menar kvinnor som jag pratat med irl och som jag chattade med, mejlvänner. Alla dom sa det.
    Det är irrelevant då så många andra sagt tvärtom.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-22 12:06:48 följande:
    Jag tror att när man redan mår dåligt då är man mer mottaglig för för vissa kommentarer och tar åt sig på ett sätt som man inte gör när man mår bättre.
    Jag tror också att du ofta missförstår när folk kommer med åsikter och kommentarer du tolkar allt som förlöjligande fast det inte är det men du tar det personligt och tror att de flesta kvinnor gör så mot män vilket dom ju inte gör.
    Men du vänder allt mot kvinnor och verkar inte vilja ta in att även många kvinnor mår dåligt och varit med om liknande saker som du.

Men du mår ju inte bra av allt ältande, därför för din egen skull borde du söka hjälp för att just må bättre. Att slippa lägga ner all energi på det.

För även om vissa personer varit elaka mot dig så är det ju för din skull du behöver bearbeta det som hänt.
    Ibland behöver man förlåta dom som varit elaka mot en, det är inte för deras skull utan för sin egen, säga jag förlåter er för min egen skull, att jag nu släpper detta och går vidare, detta ska inte längre få ta upp mina tankar och tid.
    Förstår du hur jag menar? det är inte lätt men ibland måste man göra så för att själv släppa det och kunna gå vidare, det är inte värt att lägga energi på och låta andras beteende påverka en i flera år, då har dom ju lyckats ännu mer, låt dom inte göra det längre.
    Det bästa är ju att du går vidare och inte låter dom komma åt dig längre.
    Jag vet att kvinnor okså mår dåligt. Det är snarare folk här som missförstår och påstår att jag säger att det bara är män som drabbas.

Jag kritiserar kvinnor som beter sig som vissa kvinnor har gjort mot mig. Jag tycker att man måste kunna få göra det. Jag säger inte alla kvinnor är så.
  • 567890
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 11:39:29 följande:
    Jag vet inte om jag nån störning, har inte fått nån diagnos i alla fall. Jag mår dåligt just nu, och mycket beror på låg självkänsla och dåligt självförtroende. Jag skrev tidigare om hur jag blev av med oskulden först vid 35, tror sånt sätter sina spår.
    Jag är försiktig av mig, och inte så på. Många kvinnor förlöjligar män som mig, och tycker det är omanligt om en man är blyg, nervös, osäker. Att alltid fått höra sånt, plus kvinnor som anmärkte på min kropp, det hjälpe inte mig ett dugg. Jag mådde redan dåligt över att inte ha en tjej.
    Det är inte många kvinnor som förlöjligar dig, du har läst någon enstaka kommentar och tänker på ett par samtal med din familj men glömmer bort alla tusentals övriga kommentarer som säger något annat. Det går inte att ta dina känslor på allvar när du överdriver så otroligt mycket.

Du mår antagligen dåligt för att du får påhopp pga dina fördömanden och måste ägna dina dagar åt att läsa negativa kommentarer om dig själv, oavsett om de är korrekta eller ej, och du väljer att inte göra något åt ditt liv. Du sitter framför en dator i din ensamhet och fokuserar på alla dåliga saker som hänt och sagts dig istället för att försöka förändra det som inte fungerar. Så många kvinnor här har försökt peppa dig men du kommer bara ihåg det dåliga- det säger en hel del om dig.
  • Anonym (Gör något för din skulle nu.)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 12:13:22 följande:
    Jag vet att kvinnor okså mår dåligt. Det är snarare folk här som missförstår och påstår att jag säger att det bara är män som drabbas.

Jag kritiserar kvinnor som beter sig som vissa kvinnor har gjort mot mig. Jag tycker att man måste kunna få göra det. Jag säger inte alla kvinnor är så.
    Fast varför kritisera dessa kvinnor här om och om igen, det är ju inte kvinnor här på FL som gjort det mot dig. 
    Ingen här på FL har ju gjort något mot dig.
    Men du känner ju ändå att du måste göra det  i nya tråder hela tiden. tycker du då att det hjälper dig?
    Alla här vet ju att du blivit dåligt behandlad, du har ju kritiserat dessa kvinnor.
    Inget har ju blivit bättre för dig genom att skriva samma ska om och om igen, tvärtom verkar det ju bara som att du sjunker ännu längre ner i ditt dåliga mående.

Men det är just för att du ältar för din egen skull, inte för någon annans som du behöver söka hjälp för att komma ifrån ditt dåliga mående. Hela din värld kretsar ju runt det och tar så mycket energi från dig som du hade kunnat använda till annat. 
    Du kan ju inte tycka själv att det är roligt att sitta och skriva och älta samma sak hela tiden, vill du inte må bättre och slippa alla dessa tankar?
  • Överste Senap
    Anonym (H) skrev 2023-02-22 12:09:06 följande:
    Instämmer helt!
  • Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-22 12:18:18 följande:
    Det är inte många kvinnor som förlöjligar dig, du har läst någon enstaka kommentar och tänker på ett par samtal med din familj men glömmer bort alla tusentals övriga kommentarer som säger något annat. Det går inte att ta dina känslor på allvar när du överdriver så otroligt mycket.

Du mår antagligen dåligt för att du får påhopp pga dina fördömanden och måste ägna dina dagar åt att läsa negativa kommentarer om dig själv, oavsett om de är korrekta eller ej, och du väljer att inte göra något åt ditt liv. Du sitter framför en dator i din ensamhet och fokuserar på alla dåliga saker som hänt och sagts dig istället för att försöka förändra det som inte fungerar. Så många kvinnor här har försökt peppa dig men du kommer bara ihåg det dåliga- det säger en hel del om dig.
    Första stycket, där har du helt fel.

Jag mår inte dåligt av påhopp här. Jag bryr mig inte längre. Jag kan provoceras av det, men det är ju det som är vitsen.
    Jag mår dåligt av att jag aldrig har haft ett förhållande, bara legat med en (för 16 år sen) och att jag känner mig otillräcklig.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-22 13:14:45 följande:
    Fast varför kritisera dessa kvinnor här om och om igen, det är ju inte kvinnor här på FL som gjort det mot dig. 
    Ingen här på FL har ju gjort något mot dig.
    Men du känner ju ändå att du måste göra det  i nya tråder hela tiden. tycker du då att det hjälper dig?
    Alla här vet ju att du blivit dåligt behandlad, du har ju kritiserat dessa kvinnor.
    Inget har ju blivit bättre för dig genom att skriva samma ska om och om igen, tvärtom verkar det ju bara som att du sjunker ännu längre ner i ditt dåliga mående.

Men det är just för att du ältar för din egen skull, inte för någon annans som du behöver söka hjälp för att komma ifrån ditt dåliga mående. Hela din värld kretsar ju runt det och tar så mycket energi från dig som du hade kunnat använda till annat. 
    Du kan ju inte tycka själv att det är roligt att sitta och skriva och älta samma sak hela tiden, vill du inte må bättre och slippa alla dessa tankar?
    Den typen av kvinnor finns här också, så jag kritiserar dom , plus dom som jag tycker betett sig illa irl.
    Jag har frågat många gånger här varför dom kvinnorna beter sig så, för det skulle vara intressant att veta. Tyvärr så är det många andra som känner sig kränkta och börjar svara i dom trådarna.
  • Anonym (Mono)

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?