• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:53:51 följande:
    Låter hotfullt. Vi får alla hoppas att socialtjänsten inte bryter mot lagen utan utreder på ett objektivt vis och inte låter personlig prestige stå i vägen. 
    Varför skulle det vara hotfullt? Om socialen inte får höra din uppfattning så har det enbart anmälan uppfattning att gå på och då kan der få konsekvenser för dig genom att ditt barn omhändertas. Kanske på felaktigt grundlag. Kanske inte. 

Det inget hotfullt att man får stå för konsekvenserna om inte medverkar. Det fakta. 
  • Anonym (Nfnf)

Dåliga föräldrar skulle det stå.

Kan tycka det är bra därför om det inte finns en lag för det. Då kommer det ju fram. 

Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:54:52 följande:
    Nepp men det kan bli problem för dig av det ändå. Om de hade haft en lag på det så hade nog föräldrar kommit på mötena ändå. Men nu ser de ju snabbt vilka som skiter i det och sätter sig emot. Det säger säger en hel del om dem.
    Ja, att det finns föräldrar som tänker självständigt och inte låter sig skrämmas. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:54:56 följande:
    Jag bedömer att det är bättre att avstå. Speciellt när Socialtjänsten inte respekterar sekretesslagstiftningen. 
    Det är ditt val!
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:55:56 följande:
    Ja, att det finns föräldrar som tänker självständigt och inte låter sig skrämmas. 
    De tänker nog inte på barnets bästa.
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:55:54 följande:

Dåliga föräldrar skulle det stå.

Kan tycka det är bra därför om det inte finns en lag för det. Då kommer det ju fram. 

Det är ingen som bryr sig. Jag sätter stämpeln "dålig socialtjänst som inte följer sekretesslagstiftning". Ingen bryr sig om det heller. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:57:13 följande:
    Det är ingen som bryr sig. Jag sätter stämpeln "dålig socialtjänst som inte följer sekretesslagstiftning". Ingen bryr sig om det heller. 
    Du väljer själv men var medveten om konsekvenserna.
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:57:05 följande:
    De tänker nog inte på barnets bästa.
    Jag tror så gott som alla föräldrar vill barnets bästa och det har ingenting att göra med att medverka i socialens utredningar eller inte att göra. Känns som du har svårt att förstå skillnaden. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:58:22 följande:
    Jag tror så gott som alla föräldrar vill barnets bästa och det har ingenting att göra med att medverka i socialens utredningar eller inte att göra. Känns som du har svårt att förstå skillnaden. 
    Jag tror de föräldrarna har svårt att förstå sköterskorna och socialtjänsten helt enkelt. Det är därför det blir problem i vissa lägen. De missuppfattar. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:58:20 följande:
    Du väljer själv men var medveten om konsekvenserna.
    Det är inte du som bestämmer. Du har inget inflytande. 
    Blir du utredd gör du naturligtvis som du själv vill. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?