Ordinär Man skrev 2023-03-12 14:18:08 följande:
TS har ingen makt. Eller hur?
Ja, jag tycker också det är lite fånigt beteende av TS. Men återigen. Det har ingen betydelse!@
Handläggarna på våra myndighet är utbildade, har som jobb, har erfarenhet av, och allt möjligt man hitta på, att hantera personer som är besvärliga.
Det kan vara personer, som, kanske av egen förskyllan, förlorar sitt hus, eller får sitt sjukbidrag indraget.
Här är TS en liten ljum västanfläkt jämfört med vad hotfulla våldsverkare eller rättshaverister kan åstadkomma.
Dessutom när TS har all rätt att veta vem handläggaren är!
Visst är hon maktlös. Tror att jag skrev det någonstans. Men den situationen förbättras knappast av att hon beter sig konstigt. Jag har aldrig skrivit att det TS gör är olagligt. Bara att hennes beteende troligen är till nackdel för henne själv och hennes barn.
Visst är det som du säger, myndighetstjänstemän är vana vid ännu knepigare människor än så. Men jag tycker att TS behöver få höra att det hon gör uppfattas som knasigt av andra och till och med kan uppfattas som hotfullt. Grejen är att jag tror att det är det senare hon vill uppnå - just för att minska känslan av maktlöshet. Men det hjälper ju inte på lång sikt.