• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
    EpicF skrev 2023-03-23 17:12:07 följande:
    Ja. Även inte tror att socialtjänsten skickar några handlingar till grannarna. 
    Det händer ju bevisligen att så sker mellan varven, vilket förstås är väldigt allvarligt. 
  • Anonym (tur)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 11:15:44 följande:
    Du lider uppenbarligen av dålig fattningsförmåga och läsförståelse. Det är uppenbart för envar. "Vi" (om du menar du och jag) har inte rätat ut någonting. Bra om du berättar vilka "vi" du avser. Gissar på att det är du och dina löss.

Det är givetvis inte stalking att jag tar reda på deras personuppgifter. Det är offentliga uppgifter, precis lika mycket som mitt eller ditt personnummer. 

Kan du berätta varför du tycker att det är tokigt att jag använder mig av deras uppgifter i kommunikation,? Du låter något instabil i din personlighet. 

Givetvis berör sekretesslagstiftningen alla landets 290 kommuner. Du kanske inte kände till att varje kommun har sin egen socialtjänst som lyder under en politiskt tillsatt Socialnämnd. 

Vill du veta detaljer kring hur det fungerar i just din kommun bör du kunna vända dig till kommunens informationsavdelning, eller kommunikation som de ofta väljer att kalla sig nu för tiden.
    Vad bra att vi har rett ut igen att du har svårt att hänga med för att du har dålig läsförmåga mm pga dina löss. Bra att du förstår att det inte är någon "utredning" du håller på med av socialtjänstens handläggare utan simpel nätstalkning när du tar reda på deras personnummer och hemadresser och uttrycker tankar om att vända dig brevledes eller genom personligt besök till deras hemadresser. Jag håller med dig om att det är riktigt löjligt.

Du svarade aldrig på om du har du blivit sparkad från en tjänst på en socialförvaltning, kanske pga den typen av stalkning du sysslar med nu eller andra dysfunktionella strategier och om det är därför du hyser ett sådant agg.

Välfungerande familjer med stabila personligheter stalkar inte sina handläggare utan medverkar i utredningar utan att stalka handledarna. Jag förstår verkligen varför landets alla 290 kommuner är inblandade. Det är arbetsgivarens skyldighet att varna om och skydda sina medarbetare mot personligt riktade hot från icke-välfungerande personer med instabila personligheter.

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 18:43:30 följande:
    Det händer ju bevisligen att så sker mellan varven, vilket förstås är väldigt allvarligt. 
    Så du tror på riktigt att de medvetet adresserar brevet till grannen? Att de faktiskt letar upp namnet på närmsta granne och postar utredningen dit. 

Ja, då borde du absolut anmäla din kommun med en gång och alla andra kommuner. 
    EpicF skrev 2023-03-23 20:02:15 följande:
    Så du tror på riktigt att de medvetet adresserar brevet till grannen? Att de faktiskt letar upp namnet på närmsta granne och postar utredningen dit. 

Ja, då borde du absolut anmäla din kommun med en gång och alla andra kommuner. 
    Nej, jag tror inte att de gör det medvetet. Det vore anmärkningsvärt. Däremot tror jag att de kan skriva slarvigt på kuvertet så att brevbäraren lägger i fel låda. Kan även hända att Postnord sorterar brevet felaktigt så det hamnar i fel låda ändå. Jag får ofta grannarnas post. Det händer ofta att jag får efterlysa post som inte kommit fram. Allt från tidningar, till räkningar, vilket ibland har resulterat i en del påminnelseavgifter, så det är ju inte alls otänkbart att även post från kommunen skulle komma bort. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-23 19:36:21 följande:
    Vad bra att vi har rett ut igen att du har svårt att hänga med för att du har dålig läsförmåga mm pga dina löss. Bra att du förstår att det inte är någon "utredning" du håller på med av socialtjänstens handläggare utan simpel nätstalkning när du tar reda på deras personnummer och hemadresser och uttrycker tankar om att vända dig brevledes eller genom personligt besök till deras hemadresser. Jag håller med dig om att det är riktigt löjligt.

Du svarade aldrig på om du har du blivit sparkad från en tjänst på en socialförvaltning, kanske pga den typen av stalkning du sysslar med nu eller andra dysfunktionella strategier och om det är därför du hyser ett sådant agg.

Välfungerande familjer med stabila personligheter stalkar inte sina handläggare utan medverkar i utredningar utan att stalka handledarna. Jag förstår verkligen varför landets alla 290 kommuner är inblandade. Det är arbetsgivarens skyldighet att varna om och skydda sina medarbetare mot personligt riktade hot från icke-välfungerande personer med instabila personligheter.

Men du sitter ju bara och berättar sagor. Jag har inte gjort något av det du säger att jag skulle ha gjort. Du om någon verkar ju ha "svårt att hänga med". Du lider uppenbart av svåra vanföreställningar. Funderat på att söka hjälp för det?

Det är klart att jag gjort en viss utredning om jag gjort vissa efterforskningar, men den påminner ju inte jättemycket om det som socialen ägnar sig åt. Jag har bara tagit reda på vilka de är, vilket är både naturligt och fullt lagligt. Jag har inte sökt upp dem i deras hem eller liknande. 

Du kan ju berätta dina sagor för någon som är intresserad istället Skrattande Jag är det inte. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:22:00 följande:
    Nej, jag tror inte att de gör det medvetet. Det vore anmärkningsvärt. Däremot tror jag att de kan skriva slarvigt på kuvertet så att brevbäraren lägger i fel låda. Kan även hända att Postnord sorterar brevet felaktigt så det hamnar i fel låda ändå. Jag får ofta grannarnas post. Det händer ofta att jag får efterlysa post som inte kommit fram. Allt från tidningar, till räkningar, vilket ibland har resulterat i en del påminnelseavgifter, så det är ju inte alls otänkbart att även post från kommunen skulle komma bort. 
    Då sket det du påstod bevisligen inte. Bra, då är vi överens om det. 
    EpicF skrev 2023-03-23 20:28:27 följande:
    Då sket det du påstod bevisligen inte. Bra, då är vi överens om det. 
    "Då sket det du påstod bevisligen inte"

Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Lider du av dyslexi eller skrivsvårigheter på något sätt? Verkar viktigt för dig att nå någon form av konsensus , fast du inser att vi inte har det. Du hittar på saker som att jag skulle hålla med dig, vilket du även delar med den andra skribenten "tur" (som verkar lida av rätt mycket otur). 

Bara att inse att ni inte lyckas något vidare i det ni håller på med. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:37:39 följande:

Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Lider du av dyslexi eller skrivsvårigheter på något sätt? Verkar viktigt för dig att nå någon form av konsensus , fast du inser att vi inte har det. Du hittar på saker som att jag skulle hålla med dig, vilket du även delar med den andra skribenten "tur" (som verkar lida av rätt mycket otur). 

Ja, jsg har dyslexi. Har du problem med det? 

"Då händer det du påstod bevisligen inte". 

Du påstod att socialtjänsten skickar handlingar till grannen. Sedan framkom det att oj da, dem gjorde visst inte det med vetet. Vilket innebär att det påstod händer bevisligen inte. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:37:39 följande:

Btw, för mig är det inte viktigt att nå konsensus. Men för dig verkar det vara otroligt viktigt men tyvärr så inser du inte att du aldrig får medhåll. 
  • Anonym (tur)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-23 20:28:11 följande:
    Men du sitter ju bara och berättar sagor. Jag har inte gjort något av det du säger att jag skulle ha gjort. Du om någon verkar ju ha "svårt att hänga med". Du lider uppenbart av svåra vanföreställningar. Funderat på att söka hjälp för det?

Det är klart att jag gjort en viss utredning om jag gjort vissa efterforskningar, men den påminner ju inte jättemycket om det som socialen ägnar sig åt. Jag har bara tagit reda på vilka de är, vilket är både naturligt och fullt lagligt. Jag har inte sökt upp dem i deras hem eller liknande. 

Du kan ju berätta dina sagor för någon som är intresserad istället Skrattande Jag är det inte. 
    Återigen toppen att vi har rett ut igen att du har svårt att hänga med för att du har dålig läsförmåga mm pga dina löss. Superbra att du även sent omsider börjar förstå att det inte är någon "utredning" du håller på med av socialtjänstens handläggare utan simpel nätstalkning när du tar reda på deras personnummer och hemadresser och sedan uttrycker tankar om att vända dig brevledes till deras hemadresser. Eftersom du känner att det är så oerhört ovanligt att post hamnar i rätt brevlåda förstår jag att du vill leverera personligen.

Du svarade ju aldrig på om du har du blivit sparkad från en tjänst på en socialförvaltning, kanske pga den typen av stalkning du sysslar med nu eller andra dysfunktionella strategier och om det är därför du hyser ett sådant agg.

Välfungerande familjer med stabila personligheter stalkar inte sina handläggare utan medverkar i utredningar utan att konstruera sagor om att det är normalt att stalka handledarna.

Jag förstår verkligen varför landets alla 290 kommuner som du har tagit upp behöver vara är inblandade. Det är arbetsgivarens skyldighet att varna och skydda sina medarbetare mot personligt riktade hot från icke-välfungerande personer med instabila personligheter som behöver söka hjälp för sina vanföreställningar.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?