• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Lulu1987
    Syskonförsök skrev 2023-03-20 11:05:28 följande:

Det där ser bra ut ja!! Håller tummarna ❤️

Taaack, håller tummarna för dig med! ❤️

Hoppas att vi alla plussar nu!
  • Potatisbulle

Här lyser mensen fortfarande med sin frånvaro? Testade negativt igen igår på morgonen, bestämde mig för att ta en testfri dag idag och att testa imorgon igen om mensen inte dyker upp. Har lite ont i svanken idag men tycker inte det känns riktigt som det brukar? Plus att jag är hård i magen vilket jag ALDRIG är, speciellt inte innan mens. Men vågar inte hoppas för mycket.  

Stort grattis till er som plussat och kämpa på vi andra Hjärta

• Syskonförsök

Hahaha men eller hur 😂❤️ gäller att tillföra lite spänning i vardagen. Mitt hjärta hoppade till och jag trodde direkt det betydde jag var gravid förut 🥺 men ju mer dagen går desto mer har jag svårt att tro att det på samma urin skulle vara så starkt på äl test och inget på tidigt grav test. Så ställer tyvärr in mig på att de faktiskt var sen äl bara! Men hur sjukt att jag tog ett äl test? jag tänkte liksom ?fan, nu blev det inget morgon test? för de var så utspätt urin så tänkte jag att jag provar sista ägglossningstestet jag haft kvar för att se om de syns något på de så kanske de är värt med grav test? också blev de positivt 😂 sjukaste. Nu jobbar jag kväll idag och analyserar sönder kroppen och tänker bara på vad det betyder. Hoppas komma hem och se att grav testet är superstarkt som torkat? även om de kanske inte betyder någonting så KAN det kanske vara något då. Orimligt hur mycket en önskar ett plus!

Foodie92 skrev 2023-03-20 13:42:32 följande:

Blev ju väldigt spännande nu syskonförsök haha, du har gett oss alla en cliffhanger 🤩 håller tummarna extra hårt nu för dig!

• t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-20 14:37:41 följande:

Hahaha men eller hur 😂❤️ gäller att tillföra lite spänning i vardagen. Mitt hjärta hoppade till och jag trodde direkt det betydde jag var gravid förut 🥺 men ju mer dagen går desto mer har jag svårt att tro att det på samma urin skulle vara så starkt på äl test och inget på tidigt grav test. Så ställer tyvärr in mig på att de faktiskt var sen äl bara! Men hur sjukt att jag tog ett äl test? jag tänkte liksom ?fan, nu blev det inget morgon test? för de var så utspätt urin så tänkte jag att jag provar sista ägglossningstestet jag haft kvar för att se om de syns något på de så kanske de är värt med grav test? också blev de positivt 😂 sjukaste. Nu jobbar jag kväll idag och analyserar sönder kroppen och tänker bara på vad det betyder. Hoppas komma hem och se att grav testet är superstarkt som torkat? även om de kanske inte betyder någonting så KAN det kanske vara något då. Orimligt hur mycket en önskar ett plus!

Har du ingen bild på det testet? 😇
  • Anonym (Blueberry)
    theremustbeabetterway skrev 2023-03-20 11:45:54 följande:

Är det nån mer i tråden som gör IVF? Ni skriver om BIM men jag är inte säker på om min BIM är enligt min vanliga cykel eller om jag bör räkna från äggplocket och framåt ett visst antal dagar. Och isåfall hur många?

Enligt min vanliga cykel är min mens beräknad 24/3 alltså på fredag. Det skulle isåfall vara 11 dagar efter äggplocket (som väl räknas som ägglossning när man gör IVF). Men låter 11 dagar för lite eller kan det vara rimligt? Jag isåfall ÄP/ÄL+7 idag. 

Grattis till alla som fått plus iallafall! 

Jag har inte egen erfarenhet men om man gör IVF brukar man väl få ett testdatum? 

Sen tänker jag att det kanske beror lite på när återföringen sker, men som en hobbygissning skulle jag säga äggplock. Din egna cykel är ju lite ur spel om du gör IVF, så den skulle jag inte gå på. 

Men med en "vanlig" cykel brukar man ju kunna börja testa från ca ÄL+9.
  • Syskonförsök

Nej tyvärr!! Jag stack hemifrån direkt efter typ så känns knappt som jag hann titta ordentligt på det. Blev bara less att de inte var ett tydligt streck som jag hade hoppats på! 

kommer garanterat stirra ihjäl mig när jag kommer hem på det trots att en inte borde så många timmar efter!

t123 skrev 2023-03-20 14:39:23 följande:
    Har du ingen bild på det testet? 😇
  • t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-20 18:03:37 följande:

Nej tyvärr!! Jag stack hemifrån direkt efter typ så känns knappt som jag hann titta ordentligt på det. Blev bara less att de inte var ett tydligt streck som jag hade hoppats på! 

kommer garanterat stirra ihjäl mig när jag kommer hem på det trots att en inte borde så många timmar efter!

Jag vill gärna se sen! 😀
  • ladylovely

Fick 2 jättestarkt streck på äl testet igår så jag tänkte nu kanske det blir plus på stickan. Men stegringen visade ist att jag fick mens idag 😂 så jag hoppar över till april tråden istället. Lycka till allihopa 😊

• Syskonförsök

NU när jag kom hem fick jag äl flytningar, riktig äggvita med långa trådar så hur osannolikt det än känns så är det nog fan ägglossning nu😂 snacka om att inte kunna sin kropp. Lite skäms;) Gravtestet från imorse visar inget annat än torkstreck och tror inte ens ni ser det på kvalitén här ;) konstigt med tempen men KAN väl varit kvar från sjukdom att den varit hög kanske 🤷🏼?♀️ alltså så sjukt ATT jag ens tog ett äl test. De var nog kroppen som sa åt mig att inte missa chansen 😂😂😂

t123 skrev 2023-03-20 19:03:58 följande:
    Jag vill gärna se sen! 😀

• t123
    Syskonförsök skrev 2023-03-20 19:50:18 följande:

NU när jag kom hem fick jag äl flytningar, riktig äggvita med långa trådar så hur osannolikt det än känns så är det nog fan ägglossning nu😂 snacka om att inte kunna sin kropp. Lite skäms;) Gravtestet från imorse visar inget annat än torkstreck och tror inte ens ni ser det på kvalitén här ;) konstigt med tempen men KAN väl varit kvar från sjukdom att den varit hög kanske 🤷🏼?♀️ alltså så sjukt ATT jag ens tog ett äl test. De var nog kroppen som sa åt mig att inte missa chansen 😂😂😂

Men oj, vilken tillfällighet ändå?! och ändå skönt att äl blir bekräftad nu, och att du slipper sega dagarna innan äl (även om cykeln blir lång såklart 😅), nu är det bara att köra!! 🤩👏🏻
Svar på tråden BIM mars 2023