• Anonym (Kozzo)

Svårt att hitta kvinna som man

Jag är en kille som har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner eller  flickvän och haft sex någon enstaka gång för tio år sedan. Jag har nog inte varit på en riktig dejt heller.

Jag har försökt via nätet i ca 15 år, via föreningar och när man var yngre en hel del hemmafester. Nu när man blivit äldre har det blivit ännu svårare och jag börjar undra om ni tjejer inser hur svårt det är för oss killar att hitta någon? Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen. Hur ska en kille som mig lyckas? Jag duschar varje dag, har ett välbetalt jobb, egen lägenhet och bil har jag haft sedan 20-21.

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

• Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man
  • Anonym (Cyan)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-16 08:57:36 följande:
    Jag gör det bästa av situationen, tror jag.... svårt att bedöma sig själv.
    Anonym (Pio) skrev 2023-01-16 00:08:29 följande:
    Men funkar inte Tinder alls? Inte ens lett till en dejt?
    Tinder fungerar knappt för någon man. Jag har varit där i omgångar sedan det var nytt och aldrig varit på en enda dejt jag heller.

Jag gillar sport, politik, TV-serier och att resa.

Steg 1. Vad är du nöjd med hos dig själv? Bygg vidare på det!

Att du har svårt att bedöma dig själv tyder på låg självkänsla och det hindrar dig.
    Väldigt ofta tenderar man att fokusera på yttre egenskaper som ekonomi, arbete men det är inte så mycket värt om du inte gillar dig själv.

Ser ofta kommentarer om att man som man måste vara snygg och rik.
    Visst hjälper det och det finns de som har fått bättre förutsättningar utseendemässigt eller ekonomiskt men man glömmer att självkänsla är superattraktivt. Självkänsla hjälper dessutom i karriär och i sociala sammanhang.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-15 21:41:53 följande:

Jag är en kille som har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner eller  flickvän och haft sex någon enstaka gång för tio år sedan. Jag har nog inte varit på en riktig dejt heller.

Jag har försökt via nätet i ca 15 år, via föreningar och när man var yngre en hel del hemmafester. Nu när man blivit äldre har det blivit ännu svårare och jag börjar undra om ni tjejer inser hur svårt det är för oss killar att hitta någon? Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen. Hur ska en kille som mig lyckas? Jag duschar varje dag, har ett välbetalt jobb, egen lägenhet och bil har jag haft sedan 20-21.

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

Varför tror du att tjejer alltid har lätt att hitta dejter eller få ligga? Vad baserar du det antagandet på?
  • Anonym (Christer "Casanova" Carlsson-Nilsson)
    Anonym (Feldraken) skrev 2023-01-16 11:07:39 följande:
    Att få många matchningar är inte samma sak som att träffa någon. Ja, de snyggaste får flest matchingar, så långt stämmer det. Och ja, de kanske får knulla mer också. Men precis lika många kvinnor som män träffar sin partner. Det säger sig självt.
    En kvinnlig bekant testade Happy Pancake och jag tror det var 2015,

Hon hade en väldight välskriven och trevlig text, men inga öppna bilder.

Första månaden fick hon över 300 mail. Var flera som skrev flera mail så inga 300 unika, men hur som helst ganska sjukt, enligt henne och mig.

Lägg därtill 100-tals med "gilla" och "flirtar med dig" från män som inte vet hur hon ser ut.

Blir en konstig verklighet.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Christer "Casanova" Carlsson-Nilsson) skrev 2023-01-16 15:28:19 följande:

Första månaden fick hon över 300 mail. Var flera som skrev flera mail så inga 300 unika, men hur som helst ganska sjukt, enligt henne och mig.

Lägg därtill 100-tals med "gilla" och "flirtar med dig" från män som inte vet hur hon ser ut.

Men vem säger att hon av dessa 300 meddelanden faktiskt hittade någon hon ville träffa, ligga med eller inleda en relation med? Ska ju rätt mycket mer till än ett meddelande på en datingsida innan det faktiskt blir något. 
  • Anonym (Feldraken)
    Anonym (Christer "Casanova" Carlsson-Nilsson) skrev 2023-01-16 15:28:19 följande:

Som sagt, vi får lära oss att skilja på antalet matchningar/gillningar och att faktiskt hitta en partner.

Hade själv ett HP-konto utan öppen bild 2018. Fick inte i närheten av så många. Kanske 20. Dock träffade jag en trevlig man som jag dejtade några gånger och fortfarande har kontakt med. Blev dock inte mer än så.

Verkligenheten må så annorlunda ut, men resultatet blir detsamma.
  • Anonym (Framåt)

Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen.

Såhär skrev en tjej på en dejtsida:

Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hitta nån seriös som passar en. Hur många fler år ska det gå? Inne på andra året nu...
  • Anonym (varför)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-16 10:39:52 följande:
    Men det är nästan bara de väldigt attraktiva männen som träffar någon på Tinder. Men nästan alla tjejer kan träffa någon där.
    För varje tjej som träffar en man så blir det ju automatiskt också en man som träffar en kvinna. Så hur får du ihop din logik egentligen? 
  • Anonym (Lisa)

Vad ska man göra?

Så är det verkligen inte.

Nej jag kan lätt hitta en random kille som vill åt min kropp men att hitta en man för relation, giftemål och barn är svårt. Och tillskickande från dig så rinner tiden ut för mig. Jag är nu 37 och har fullkomligt panik över att inte hinna få de barn jag vill ha (som jag anser är meningen med livet). Men jag hittar ingen vettig man som investerar i mig och skulle bli en bra pappa till barnen (där måste man vara petig! för vi kommer sitta fast med varandra pga av barnet).

jag har lätt att få killar men inte lätt att få seriösa relationer.
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-01-17 12:48:15 följande:

Nej jag kan lätt hitta en random kille som vill åt min kropp men att hitta en man för relation, giftemål och barn är svårt. Och tillskickande från dig så rinner tiden ut för mig. Jag är nu 37 och har fullkomligt panik över att inte hinna få de barn jag vill ha (som jag anser är meningen med livet). Men jag hittar ingen vettig man som investerar i mig och skulle bli en bra pappa till barnen (där måste man vara petig! för vi kommer sitta fast med varandra pga av barnet).

Jag vet några kvinnor i din ålder som inte heller hittade rätt man, de skaffade barn på egen hand.
  • Västsverige78
    Anonym (Lisa) skrev 2023-01-17 12:48:15 följande:

Vad menar du med investerar i dig? Känslomässigt eller investerar som i pengar till hus, bil och resor?
Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man