Inlägg från: Anonym (Framåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Framåt)

Svårt att hitta kvinna som man

Det är bara att fortsätta försöka, aldrig ge upp.
    Jag är 51, har aldrig haft en tjej, och bara legat med en. För 16 år sen.
    Har hängt på dejtsidor i ca 20 år nu.
    Tror inte alls att det är lättare för tjejer. Varken att få ligg eller hitta nåt seriöst.
    Bara för att massa killar vill ligga, så betyder inte det att hon vill ligga med alla killarna.
    Och att hitta nån det klickar med, det är nog lika svårt för både killar och tjejer.

• Anonym (Framåt)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-15 21:41:53 följande:

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

Försök sluta att jämföra dig. Man vet inte hur andra har det egentligen, man ser bara ytan.
    Nästan alla har inte partner, det vimlar av singlar.
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-16 08:57:36 följande:
    .
    Anonym (Pio) skrev 2023-01-16 00:08:29 följande:
    Men funkar inte Tinder alls? Inte ens lett till en dejt?
    Tinder fungerar knappt för någon man. Jag har varit där i omgångar sedan det var nytt och aldrig varit på en enda dejt jag heller.

Kvinnor träffar män på Tinder, så uppenbarligen så fungerar det för män.

Var sjunde svensk som är i en relation i dag har träffat sin partner via en dejtingsajt eller en dejtingapp, i de flesta fall Tinder. Appen Tinder skriver  sin sajt att de hittills har haft över 55 miljarder matchningar världen över, bland totalt knappt 8 miljarder människor.
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-16 10:39:52 följande:
    Men det är nästan bara de väldigt attraktiva männen som träffar någon på Tinder. Men nästan alla tjejer kan träffa någon där.
    Tjejer har olika smak.
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Gonza) skrev 2023-01-16 09:02:12 följande:

Tv-serier och att resa kan du prata med många kvinnor om. Sport och politik skulle jag gå på i andra hand, men om det är en specifik sport som intresserar mer så skulle du kunna hitta någon som är intresserad av samma sport. 

Ja, många tjejer gillar Netflix. Och padel.
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-15 21:41:53 följande:
    Svårt att hitta kvinna som man

Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen.

Såhär skrev en tjej på en dejtsida:

Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hitta nån seriös som passar en. Hur många fler år ska det gå? Inne på andra året nu...
  • Anonym (Framåt)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-01-17 12:48:15 följande:
    Så är det verkligen inte.

Nej jag kan lätt hitta en random kille som vill åt min kropp men att hitta en man för relation, giftemål och barn är svårt. Och tillskickande från dig så rinner tiden ut för mig. Jag är nu 37 och har fullkomligt panik över att inte hinna få de barn jag vill ha (som jag anser är meningen med livet). Men jag hittar ingen vettig man som investerar i mig och skulle bli en bra pappa till barnen (där måste man vara petig! för vi kommer sitta fast med varandra pga av barnet).

jag har lätt att få killar men inte lätt att få seriösa relationer.
    Jag vet några kvinnor i din ålder som inte heller hittade rätt man, de skaffade barn på egen hand.
Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man