• Anonym (Kozzo)

Svårt att hitta kvinna som man

Jag är en kille som har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner eller  flickvän och haft sex någon enstaka gång för tio år sedan. Jag har nog inte varit på en riktig dejt heller.

Jag har försökt via nätet i ca 15 år, via föreningar och när man var yngre en hel del hemmafester. Nu när man blivit äldre har det blivit ännu svårare och jag börjar undra om ni tjejer inser hur svårt det är för oss killar att hitta någon? Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen. Hur ska en kille som mig lyckas? Jag duschar varje dag, har ett välbetalt jobb, egen lägenhet och bil har jag haft sedan 20-21.

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

• Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man
  • Core
    Anonym (Christer "Casanova" Carlsson-Nilsson) skrev 2023-01-16 15:28:19 följande:
    En kvinnlig bekant testade Happy Pancake och jag tror det var 2015,

Hon hade en väldight välskriven och trevlig text, men inga öppna bilder.

Första månaden fick hon över 300 mail. Var flera som skrev flera mail så inga 300 unika, men hur som helst ganska sjukt, enligt henne och mig.

Lägg därtill 100-tals med "gilla" och "flirtar med dig" från män som inte vet hur hon ser ut.

Blir en konstig verklighet.
    Jaha?

En nära vän som blev bedragen nyligen skaffade tinder på juldagen. Han har idkat samliv med 5 (!) st sedan dess. Och har många mer förslag.

Sen handlar det inte om kvinnors kräsenhet, utan om manlig desperation. Det är ungefär 70/30 män/kvinnor på tinder, så uppenbarligen har kvinnor en bredare marknad och män har det svårare, förutom de som ser riktigt bra ut.

Hade det statistikt varit tvärt om, hade också män valt med mer omsorg.
  • Core

Sen vill jag veta hur mycket ni anstränger er med det yttre?

De flesta kvinnor som är singel tränar, sminkar sig, håller snygg stil etc. Iallafall de som har män efter sig.

Går ni i samma gamla jeans och urtvättade piké, bygger ni inte upp er kropp? Ingenting är gratis. ansträng er mer.

• Anonym (Inte samma problematik, men...)

Jag är tjej, fick 8500 likes senast jag var med på Tinder.
    (En resa genom landet bidrog till det höga antalet). Nästintill omöjligt att välja vem man skulle svajpa höger på.
    Var på några dejter, men inget som kändes riktigt rätt.

Svajpade höger på en kille som inte hade någon profilbild alls, det var bara texten som tilltalade mig så otroligt mycket. Vi började chatta, träffades en vecka senare. Det sa klick direkt, och vi är helt galet kära 4 månader senare.

Vad vill jag med den här historien? UNDER KAN SKE. Hur lyckades jag pricka in den här killen bland de 8500. Det är heelt otroligt. 
    Så ge inte upp, även om det inte varit nån framgång på många år, så kan det hända till slut. Vad spelar det för roll med massa misslyckade dejter, då det bara är den ena personen som räknas till slut.

• Anonym (Gonza)
    Anonym (Inte samma problematik, men...) skrev 2023-01-18 12:47:17 följande:

Jag är tjej, fick 8500 likes senast jag var med på Tinder.
    (En resa genom landet bidrog till det höga antalet). Nästintill omöjligt att välja vem man skulle svajpa höger på.
    Var på några dejter, men inget som kändes riktigt rätt.

Svajpade höger på en kille som inte hade någon profilbild alls, det var bara texten som tilltalade mig så otroligt mycket. Vi började chatta, träffades en vecka senare. Det sa klick direkt, och vi är helt galet kära 4 månader senare.

Vad vill jag med den här historien? UNDER KAN SKE. Hur lyckades jag pricka in den här killen bland de 8500. Det är heelt otroligt. 
    Så ge inte upp, även om det inte varit nån framgång på många år, så kan det hända till slut. Vad spelar det för roll med massa misslyckade dejter, då det bara är den ena personen som räknas till slut.

Romcom, vad kul! (Och vad skrev han?) 
    Anonym (Gonza) skrev 2023-01-18 13:07:20 följande:
    Romcom, vad kul! (Och vad skrev han?) 
    Hmm, han brukar också läsa på Familjeliv... men what the hell, i stora drag då:
    Han skrev att han hade atletisk kropp, arbetsnarkoman som också kan vara lat ibland, positiv, snäll och omtänksam. Och en hint om att han gillar BDSM.

Både skötsam, romantisk och spännande med andra ord. Jag tyckte han lät för bra för att vara sann. Kände mig lite galen att svajpa höger. Men han var precis den han beskrivit.
  • Anonym (Gonza)
    Anonym (Inte samma problematik, men...) skrev 2023-01-18 13:20:11 följande:
    Hmm, han brukar också läsa på Familjeliv... men what the hell, i stora drag då:
    Han skrev att han hade atletisk kropp, arbetsnarkoman som också kan vara lat ibland, positiv, snäll och omtänksam. Och en hint om att han gillar BDSM.

Både skötsam, romantisk och spännande med andra ord. Jag tyckte han lät för bra för att vara sann. Kände mig lite galen att svajpa höger. Men han var precis den han beskrivit.
    Det gör väl inget att er historia kan ge andra lite hopp! :) 
    Anonym (Dennis) skrev 2023-01-18 13:49:08 följande:
    Grattis, var detta nyligen?
    I september. Så vi har varit tillsammans i precis 4 månader Hjärta
  • SolXOXO

Jag är kvinna, vill säga ngt i försvar mot dejtingkulturen idag och min upplevelse av det

Avstått sex och levt i celibat många år pga hemska erfarenheter som tagit år av bearbetning och tyvärr fått nya traumam som adderat till dem jag redan hade, blivit utnyttjad, sexualiserad, har inte hjälpt mig dirrekt att sex, känslor och relationer aldrig varit ngt man pratat om hemma, att ta hem en pojkvän hade varit starkt förknippat med skamm för mig, så hade aldrig det, pratade aldrig med vänner om sex, onani eller lust heller, har haft en traumatisk barndom och helt andra problem som stått ivägen för sånna upplevelser.
    Sex var ngt destruktivt där jag blev utnyttjad och skadade mig själv i många år och kullar skadade mig.
    Detta ledde till celibat i flera år.

Jag anses, snygg,sexig, tillmötesgånede, omtänksam osv. av andra
    hatar hookup kulturen, tinder, krogragg, casual sex, jag vill inget hellre än att ha en riktig relation, verkar omöjligt via de här apparna eller samhällsstandarden idag, "du ska ligga runt, du ska leka av dig, du ska gilla casual sex,du ska va okej med att sexualisera din kropp och att andra gör det" 

Ska jag träffa någon och lära känna någon får det vara  IRL, på jobbet, i ngn förening, ta tillfällena att prata med folk i verkligheten
    måste så långt bort som möjligt från den här polariserande internet kulturen som bara skapar större klyfta mellan killar och tjejer.

usch..

• Anonym (Minou)
    Anonym (Kozzo) skrev 2023-01-15 21:41:53 följande:
    Svårt att hitta kvinna som man

Jag är en kille som har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner eller  flickvän och haft sex någon enstaka gång för tio år sedan. Jag har nog inte varit på en riktig dejt heller.

Jag har försökt via nätet i ca 15 år, via föreningar och när man var yngre en hel del hemmafester. Nu när man blivit äldre har det blivit ännu svårare och jag börjar undra om ni tjejer inser hur svårt det är för oss killar att hitta någon? Det är så sjukt mycket lättare som tjej.

Jag är väldigt avundsjuk på er tjejer som kan hitta en dejt, ligg eller vad som helst egentligen. Hur ska en kille som mig lyckas? Jag duschar varje dag, har ett välbetalt jobb, egen lägenhet och bil har jag haft sedan 20-21.

Vardagen blir ganska ensam när man börjar bli äldre och man ser nästan alla runt omkring sig i ens ålder ha partner och barn och så vidare medan jag inte ens varit på min första dejt ännu. Det börjar kännas hopplöst.

Vad ska man göra?

Hur kommer det sig att du är avundsjuk på kvinnor? Du borde jämföra dig och vara avundsjuk på alla andra män som har det lättare att få kvinnor än dig. 

Att du har svårt att få kvinnor beror med största sannolikhet på att du siktar högre i utseendeskalan än vad du ligger på själv. Om du blir mindre ytlig och siktar på någon på din egen nivå så ska du se att du också hittar någon. 
  • Anonym (Rob)
    SolXOXO skrev 2024-10-24 15:47:01 följande:

Jag är kvinna, vill säga ngt i försvar mot dejtingkulturen idag och min upplevelse av det

Avstått sex och levt i celibat många år pga hemska erfarenheter som tagit år av bearbetning och tyvärr fått nya traumam som adderat till dem jag redan hade, blivit utnyttjad, sexualiserad, har inte hjälpt mig dirrekt att sex, känslor och relationer aldrig varit ngt man pratat om hemma, att ta hem en pojkvän hade varit starkt förknippat med skamm för mig, så hade aldrig det, pratade aldrig med vänner om sex, onani eller lust heller, har haft en traumatisk barndom och helt andra problem som stått ivägen för sånna upplevelser.
    Sex var ngt destruktivt där jag blev utnyttjad och skadade mig själv i många år och kullar skadade mig.
    Detta ledde till celibat i flera år.

Jag anses, snygg,sexig, tillmötesgånede, omtänksam osv. av andra
    hatar hookup kulturen, tinder, krogragg, casual sex, jag vill inget hellre än att ha en riktig relation, verkar omöjligt via de här apparna eller samhällsstandarden idag, "du ska ligga runt, du ska leka av dig, du ska gilla casual sex,du ska va okej med att sexualisera din kropp och att andra gör det" 

Ska jag träffa någon och lära känna någon får det vara  IRL, på jobbet, i ngn förening, ta tillfällena att prata med folk i verkligheten
    måste så långt bort som möjligt från den här polariserande internet kulturen som bara skapar större klyfta mellan killar och tjejer.

usch..

Om det är din upplevelse av dejtingkulturen så betyder det att du går på fel killar.   Dvs, de snyggaste killarna som bara ser dig som en i mängden av tjejer att ligga med.
    Det finns massor med killar på dejtingsidor som inget hellre vill än att hitta något seriöst.   Men de får aldrig chansen.
  • SolXOXO

Den fördomen stämmer inte på mig, ett par stycken har varit snygga "players" men resten nej, några kortare än mig, nån smal tunnhårig, nån överviktig osv. så placera mig inte i det facket av tjejer som bara går efter  utseendet.

Hänger dock inte på sånna sidor eller krogen, som sagt gåller mig till att träffa någon i vardagen vilket jag lyckats göra med ett par stycken förhållanden jag haft innan, men som tyvärr inte varit rätt,
    Jag är öppen o pratar med folk och tar initiativ, så ja det går. 

• Anonym (Christer "Casanova" Carlsson-Nilsson)

Lägg ner nätträsket därför det blir just ett träsk efter ett tag.
    Satsa på något i livet, gå all in på ett intresse.

• Anonym (Minou)

Gå med i någon förening så hittar du någon med samma intressen som dig. 

• Anonym (Depp)
    Anonym (Minou) skrev 2024-10-24 16:14:30 följande:
    Hur kommer det sig att du är avundsjuk på kvinnor? Du borde jämföra dig och vara avundsjuk på alla andra män som har det lättare att få kvinnor än dig. 

Att du har svårt att få kvinnor beror med största sannolikhet på att du siktar högre i utseendeskalan än vad du ligger på själv. Om du blir mindre ytlig och siktar på någon på din egen nivå så ska du se att du också hittar någon. 
    Ja, Det är konstigt att vara avundsjuk på kvinnor om man ändå inte är ute efter deras utbud. Jag känner mig misstänksam över dylikt. Är det en misogyn kille vi har att göra med?

nu är det här en gammal tråd, men min rekommendation till ts är att han tittar på kollegor/ vänner, fråga hur de träffades. (om det landar i en naturlig konversation.) har ts inga kollegor eller vänner så är det där han borde starta. Skaffa det först.
Svar på tråden Svårt att hitta kvinna som man