Dumpen. Bra eller dåligt?
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
Det är klart att jag vill ha koll på så att det inte finns släpiga typer i min omgivning.
Men jag vet inte om jag tycker att är bra att hänga ut folk på det sättet. Jag tänker främst på alla anhöriga som också drabbas av skuld och skam. Anhöriga är oftast oskyldiga och det är inte många som tänker på det.
Ur anhörigsperspektiv så säger jag nej.
Nästa fara är att endel tar lagen i egna händer.
Det är klart att jag vill ha koll på så att det inte finns släpiga typer i min omgivning.
Men jag vet inte om jag tycker att är bra att hänga ut folk på det sättet. Jag tänker främst på alla anhöriga som också drabbas av skuld och skam. Anhöriga är oftast oskyldiga och det är inte många som tänker på det.
Ur anhörigsperspektiv så säger jag nej.
Nästa fara är att endel tar lagen i egna händer.
Från ett barnperspektiv tycker jag att det är bra att pedofiler blir uthängda så att folk varnas.
Att anhöriga lider är pedofilens fel och inte någon annans.
vad händer på dumpen? har inte hängt med
Jag förstår principen och är helt ombord med detta. Men - om man begår ett brott och avtjänar sitt straff utan problem så är man välkommen tillbaka in i samhället.
På Dumpen blir man dömd direkt, återigen - försvarar ingen men det är lite väl hetsig stämning och ett antal har dömts felaktigt.
Sätt dit de som ska sättas dit men ha en ödmjukare attityd! Skulle alla tjäna på.
Självklart ska de skyldiga åk dit men häxjakter slutade vi väl med på 1600-talet?
All cred till dumpen! Dom behövs. Gäddorna får skylla sig själva. Skriver man sexuellt till minderåriga ska man hängas ut och konfronteras. Aldrig förstått mig på vissa individers moralpanik (i synnerhet media) över att dumpen gör sitt jobb. Tyvärr i debatten om dumpen har jag hört vissa dra argumentet som "men de begår inte brott, många är inte ens dömda osv" men jag tycker det säger väldigt mycket om en person som skriver sexuellt till barn, det borde kriminaliseras omgående, det är bara vidrigt.
Syftet, att komma åt pedofiler, är för all del lovvärt. Metoderna däremot, framstår som högst suspekta för att inte säga rent brottsliga. Enligt dagens nyhetsflöde har Dumpen bedrivit utpressning och krävt mycket stora summor pengar för att inte hänga ut förövarna. Det kan inte vara rätt sätt och rimligen inte lagligt heller.
Syftet, att komma åt pedofiler, är för all del lovvärt. Metoderna däremot, framstår som högst suspekta för att inte säga rent brottsliga. Enligt dagens nyhetsflöde har Dumpen bedrivit utpressning och krävt mycket stora summor pengar för att inte hänga ut förövarna. Det kan inte vara rätt sätt och rimligen inte lagligt heller.