Inlägg från: SmulanFnulan |Visa alla inlägg
  • SmulanFnulan

Dumpen. Bra eller dåligt?

Anonym (makrill) skrev 2023-12-23 22:23:32 följande:
    Nej, jag känner ingen. Det vore intressant att höra hur livet för dem blir efter dumpen.
    Förhoppningsvis blir deras liv ett rent helvete.
  • Meddelande borttaget
  • SmulanFnulan
    Anonym (makrill) skrev 2024-01-24 00:43:44 följande:
    Ja, de vuxna bär ansvaret. Men varför pratar de aldrig om föräldrarnas uppgift att se till så barnen inte chattar med vuxna män, eller att de är vaksamma på att inte börja chatta med vem som helst. Om de verkligen vill förhindra att män bestämmer träff med barn i sexuellt syfte så borde de prata om föräldrars ansvar också. Men det är väl inte lika underhållande för tittarna att läsa om det än att se pedofiler förnedras offentligt.
    Fräscht att lämpa över ansvaret på barnen. Hur var du själv när du var barn? Lyssnade du alltid på dina föräldrar? Ditt inlägg lämnar en hel del att önska.
  • Meddelande borttaget
  • SmulanFnulan
    Anonym skrev 2024-01-24 09:21:53 följande:
    Vad tycker ni i gamredet om detta förslag?

Kan man inte tänka sig att ni konfronterar de här männen, kontaktar polisen, ger dem tips om var de kan få vård, men inte hänger ut dem på nätet? 

www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili
    Extremt dåligt förslag eftersom det inte går att lagföra dessa förövare då inget brott i lagens mening har begåtts. Du fortsätter med dina tankevurpor. Pinsamt, men är inte heller förvånad.
  • SmulanFnulan
    Anonym (makrill) skrev 2024-01-24 09:38:49 följande:
    Jag menade inte att barnen har ansvar utan att föräldrarna har det. På samma vis som de har ett ansvar i att skydda deras barn så gott det går från att hamna i kriminella umgängen och börja ta droger.

"Lyssnade du alltid..." Nej det gjorde jag inte, men ibland gjorde jag det. Och då har föräldrarna gjort så gott de kunnat. Kanske de kunnat göra mer om de fått uppmaningar från t ex Dumpen att ha en större uppsikt över deras barns internetvanor, eller lära dem att inte chatta med vuxna män.
    Jag förstår att du inte menade det men indirekt så blir det ju barnens ansvar om barnet inte lyssnar 100 % på vad sina föräldrar säger.
  • Meddelande borttaget
  • SmulanFnulan
    Anonym skrev 2024-02-15 16:03:25 följande:
    Mysig person du verkar vara. Antar att det inte var någon du kände.
    Hade du varit lika sarkastisk om det hade varit din pappa, eller bror?
    Nej.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?