Dumpen. Bra eller dåligt?
Jo, jag har hamnat på dumpen 3 gånger och därför kallar jag mig Gäddan 3XL.
Kan förstå syftet och de som stämt träff med ett fiktivt barn har sig själva skylla - absolut! MEN - risken är att det blir häxjakt och någon blir felaktigt utpekad med olyckliga följder som resultat.
Har ju hänt att människor blivit oskyldigt anklagade, inte bara på Dumpen och fått sina liv förstörda.
Försvarar aldrig någonsin pedofili men försvarar heller aldrig någonsin rätten till "folkdomstol". Då är Dumpen bara kontraproduktivt och genererar mer brottslighet.
Låt polisen och inte nätet sköta all lagföring av dessa individer.
Mer resurser till polisen - inte till nätet.
Ska vi ha folkdomstol så hänger vi väl snart snattare i närmsta lyktstolpe också
Gillar verkligen inte sidor som Dumpen - alls. De riskerar att utsätta människor för oskyldigt ledande. Detta är en sak för polisen.
Sedan måste jag säga att pederasterna ska sättas dit. verkligen.
MEN , det ska ske via rättsväsendet och inte via folkmob.
Beteendet är vidrigt men ska stoppas via rättsväsendet. Sedan kan Dumpen säkert bidraga med tips men - lämna till rättsväsendet, inte hänga ut på nätet.
Borde ju rimligen leda till att fler åker dit innan något händer
.Sedan kan jag trots brottet ha en jävla massa synpunkter på att provocera fram ett brott.
Tar dock ingen i försvar som initierar dessa brott. Basebollträ en en början .....
Jag förstår principen och är helt ombord med detta. Men - om man begår ett brott och avtjänar sitt straff utan problem så är man välkommen tillbaka in i samhället.
På Dumpen blir man dömd direkt, återigen - försvarar ingen men det är lite väl hetsig stämning och ett antal har dömts felaktigt.
Sätt dit de som ska sättas dit men ha en ödmjukare attityd! Skulle alla tjäna på.
Självklart ska de skyldiga åk dit men häxjakter slutade vi väl med på 1600-talet?
Syftet, att komma åt pedofiler, är för all del lovvärt. Metoderna däremot, framstår som högst suspekta för att inte säga rent brottsliga. Enligt dagens nyhetsflöde har Dumpen bedrivit utpressning och krävt mycket stora summor pengar för att inte hänga ut förövarna. Det kan inte vara rätt sätt och rimligen inte lagligt heller.
Grooming är ett brott i Sverige.
Om det nu inte skulle gälla för att det rör sig om fiktiva barn så gör sig Dumpen skyldig till lagbrott genom stämpling till brott.