• erikaABC

Dumpen. Bra eller dåligt?

Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Raketost)
    Vanjasöt skrev 2023-07-03 13:26:12 följande:
    De begår inget brott ergo kan de inte bli dömda för det. Det är inte olagligt att grooma en vuxen som spelar ett barn.
    Ok, men du vill fortfarande att pedofiler ska bli dömda i domstol väl?
  • Anonym (Raketost)
    Anonym (makrill) skrev 2023-07-03 13:41:43 följande:

Det verkar inte gå att resonera med Vanjasöt kring detta. Detsamma märker man hos alla de andra trogna anhängarna av Dumpen att de har ett svartvitt tänk.
    Klimatet på FL är mestadels såhär. Det är inget att bry sig om. 
  • Vanjasöt
    Anonym (Raketost) skrev 2023-07-03 13:47:41 följande:
    Ok, men du vill fortfarande att pedofiler ska bli dömda i domstol väl?
    Att vara pedofil är inget brott.
  • Grey Man

Bara bra! Pedofiler som försöker träffa barn för utnyttja dem sexuellt ska hängas ut och straffas hårt. 

• Anonym (makrill)
    Vanjasöt skrev 2023-07-03 13:44:14 följande:
    Går inte att resonera med mig för att jag kommer med argument som ni inte har iq nog att bemöta? Stabilt försvar, du! Men jag förstod att varken du eller din kumpan skulle ha något att sätta emot då ni säkert är såna som går runt med varselväst och truckerkepa på fritiden.
    Men du håller väl med om att det är synd att barnen till förövarna blir drabbade? Kan du i så fall inte tänka att "Dumpen är bra, men det borde finnas någon bättre metod där inga barn drabbas."?
  • Anonym (makrill)
    Anonym (Raketost) skrev 2023-07-03 13:50:41 följande:
    Klimatet på FL är mestadels såhär. Det är inget att bry sig om. 
    Ja sant. Men så är det verkligen i kommentarerna på Dumpens sidor. Är man det minsta emot Dumpen så är man helt plötsligt en som står på förövarnas sida. De kan inte ta emot kritik.
  • Vanjasöt
    Anonym (makrill) skrev 2023-07-03 14:16:32 följande:
    Men du håller väl med om att det är synd att barnen till förövarna blir drabbade? Kan du i så fall inte tänka att "Dumpen är bra, men det borde finnas någon bättre metod där inga barn drabbas."?
    Jag hade hellre sett att våra rättsvårdande myndigheter hade haft hand om det men de saknar verktyg i dagsläget.
  • Anonym (Självkritk)

Att ha självkritik är inte samma sak som att vara emot hela grejen. Att ha självkritik är bara nyttigt och utvecklande. 

På samma sätt kan man tycka att dumpens verksamhet i grunden är för en god sak men man kan samtidigt tycka att det borde finnas andra metoder som gör minimal skada för tredje part.

Storhetsvansinne och tro att dumpens metoder skulle vara det mest perfekta uttänkta sättet i världshistorien att bekämpa pedofilibrott på. Såklart det inte är, allt går att utveckla och göra bättre. Så självkritik är nyttigt och bra, man måste våga släppa känslorna för en stund. 

Tyvärr tror jag att dumpen får många att känna sig lite tillfreds inombords när de hänger ut någon pedofil. Det ger en känsla av tillfredsställelse att få trycka till något man tycker illa om. Därför försvarar man det så aggressivt, fast med handen på hjärtat om man nu vill gott så borde man också vara öppen för att utveckla sina metoder.

• Anonym (Split)

Jag är kluven i frågan. Jag följer inte Dumpen själv men kan förstå syftet med det de gör. Det stora problemet är att de som följer deras arbete inte verkar kunna särskilja förövaren från hans familj. Tex pojken som blev tvingad att byta skola och lever med konstant panikångest efter att hans pappa blev uthängd. Varför tycker Dumpens följare att det är okej? Varför ska barnet och ex-sambon drabbas av omvärldens fördömande? 

Det verkar dessutom som om Dumpen mest fungerar som någon form av ångest-hantering för Sjöberg och hans entourage. De verkar inte ha någon som helst tanke kring vad som händer i spåret av deras arbete. 

Samtidigt: det finns idag inga lagar eller samhällsvilja att stoppa dessa avskum från att ragga barn på nätet. Det är ju ingen samhällsinstans som gör något på riktigt från att stoppa dessa män. 

Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?