• erikaABC

Dumpen. Bra eller dåligt?

Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • Anonym (Ville)

Tycker dumpen är ett symptom på ett rättsväsende som inte är funktionellt. Jag tänker på snippa-domen exempelvis. Allmänheten tar saken i egna händer. Skulle rättsväsendet fungera bättre, så skulle inte dumpen finnas.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Snuskgubbedump!)

En snuskgubbedump hade vart intressantare än peddosar med tjejer på 18-25 och män på 30+ som hängs ut för att stämt träff osv.

Det hade vart riktigt provokativt och vågat!

• Anonym (X)
    Anonym (Snuskgubbedump!) skrev 2023-04-11 02:18:14 följande:

En snuskgubbedump hade vart intressantare än peddosar med tjejer på 18-25 och män på 30+ som hängs ut för att stämt träff osv.

Det hade vart riktigt provokativt och vågat!

Absolut! Jag kan komma på ett flertal ideer om hur vi på flera områden kan gå tillbaka med offentlig skampåle. Ett medeltida straff i modern tappning och där vi efter egen magkänsla kan täcka upp för ett "bristande rättssystem". 
  • Anonym (B)
    Anonym (n) skrev 2023-01-12 17:02:24 följande:

Det där med att de inte alltid skyddat offrets identitet skaver rejält. För vem är det då..

Vad menar du? Det finns inga offer, det är fiktiva barn.
  • Mandel

När medelålders män skickar flera nakenbilder med fullt stånd inte en gång utan flera gånger till någon som de tror är minderårig, så har de satt sig i klistret själva och jag ser inget problem med att hänga ut dem faktiskt. 
    Varför ska samhället tänka på deras ev fruar och barn när de själva inte gör det? Skulle mina barns far bete sig så mot andra barn/tonåringar så kulle jag definitivt vilja veta det för då jäklars alltså!

Det tragiska är ju att samhället och rättsväsendet misslyckas med att skydda våra barn från dessa idioter så jag har full förståelse för att folket tar saken i egna händer för att skydda sina egna och andras barn. Och hade de inte betett sig som idioter och blivit ertappade med fingrarna i kakburken hade de inte hamnat på dumpen...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Inte slumpen)

Dumpen är något som behövts sedan för alltid. Pedofilerna har kunnat sitta säkert och grooma barn alldeles för länge. Det är inte synd om dem, de våldtar och förstör barn, även väldigt små barn och det är både män och kvinnor, mest män. Det är många som är gifta eller sambos/särbos och många har egna barn. De ska hängas ut! 

• Anonym (Ekfofot)
    Anonym (Inte slumpen) skrev 2023-04-11 08:40:34 följande:

Dumpen är något som behövts sedan för alltid. Pedofilerna har kunnat sitta säkert och grooma barn alldeles för länge. Det är inte synd om dem, de våldtar och förstör barn, även väldigt små barn och det är både män och kvinnor, mest män. Det är många som är gifta eller sambos/särbos och många har egna barn. De ska hängas ut! 

Varför ska pedofilers barn hängas ut?
  • Anonym (Ekfofot)
    Anonym (B) skrev 2023-04-11 08:13:54 följande:
    Vad menar du? Det finns inga offer, det är fiktiva barn.
    Nej, det är riktiga barn. Det är inte bara påhittade barn utan Dumpen hänger ut rättsfall och annat material där de är slarviga med att skydda brottsoffrens identitet. Skitsida säger jag bara! 
    Inte nog med att barnen utsätts för brott, det bara fortsätter med att Dumpen visar foton på dem.
  • Anonym (X)
    Mandel skrev 2023-04-11 08:35:42 följande:

När medelålders män skickar flera nakenbilder med fullt stånd inte en gång utan flera gånger till någon som de tror är minderårig, så har de satt sig i klistret själva och jag ser inget problem med att hänga ut dem faktiskt. 
    Varför ska samhället tänka på deras ev fruar och barn när de själva inte gör det? Skulle mina barns far bete sig så mot andra barn/tonåringar så kulle jag definitivt vilja veta det för då jäklars alltså!

Det tragiska är ju att samhället och rättsväsendet misslyckas med att skydda våra barn från dessa idioter så jag har full förståelse för att folket tar saken i egna händer för att skydda sina egna och andras barn. Och hade de inte betett sig som idioter och blivit ertappade med fingrarna i kakburken hade de inte hamnat på dumpen...

Och vad är det i så fall som gör att man inte kan hänga ut alla möjliga människor som gör olagliga saker eller sånt man bara ogillar? Jag irriterar mig på folk som kör i bussfilen men har aldrig tänkt tanken på att hänga ut någon. Man kan absolut resonera att utnyttjande av barn är värre men vad utför gränsen att det ena är ok och inte det andra? 

Även om man kan baxna över vissa saker i vårt rättssystem så är vi nog lite hemmablinda. Enligt freedom house är vi ratade 100 av 100 tillsammans med Norge och Finland. I det ingår att vi har ett extremt bra rättssystem om vi jämför med resten av världen. Bara att det blir så mycket diskussioner runt snippadomen kan ses som något positivt. Jag är säker på att konstigheter finns i alla rättssystem. Peka gärna ut ett som du tycker är ett föredöme och jag är rätt säker på att något konstigt går att hitta.
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?