Dumpen. Bra eller dåligt?
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.
När det gäller att skydda försvarslösa så ser jag mer att ändamålen helgar medlen så att säga.
Köra i bussfilen som privatperson drabbar oftast ingen annan personligt och ger trauman för resten av livet.
Önskar att fler människor hade lite civilkurage och brydde sig om sin omgivning och sa ifrån när de ser saker som inte är okej.
Då skulle kanske både barnmisshandel, hustrumisshandel, sexuellt utnyttjande av både minderåriga och myndiga osv minska.
Civilkurage i all ära. Jag har själv hoppat in och försvaret en pensionär som blev överfallen av ett ungdomsgäng men lät polisen ta över istället för att lägga upp foton på nätet.
Jag ser inte kopplingen till att hänga ut folk. Ett vettigare förslag är att driva kravet på förändringar politiskt. Många av dom som gör sånt här är sannolikt själva i behov av vård. En kanske mindre säljig lösning hade vart att just skippa själva uthängningen och göra det bästa för att få en rättssäker lösning.
Appropå rättsväsendet i Sverige och straff för pedofiler, så bedöms det mildare än ekobrott exempelvis.
vad skulle de flesta människor helst inte vilja råka ut för? Något är fel. Dumpen är ett symptom.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hovratten-sanker-straff-for-pedofil
Sedan tillkommer frågan om sluttande plan.. Hur långt ska man sträcka den här typen av privata hämndpatruller? Varför inte börja hänga ut folk som vill köpa droger? Prostituerade? Skattefiffel? Stöld/häleri? Fortkörare?
För att utveckla min idé om snuskgubbedumpen hade jag anställt ett team av kanske kanske 3 snygga brudar på låt oss säga 18, 23 och 26 år gamla. Eller äldre som utger sig för det men ser ut att vara det. Därefter registrerat dem på olika dejtingsiter, Tinder, HP osv. Riktat in mig på män som är 30+ stämt träff, konfronterat och hängt ut dem med namn och bild som gubbsjuka med texter som grottar sig i hur medelålders mannen är.
Hade inte det här kunnat provocera män (och även ett antal kvinnor som sympatiserar med män) något oerhört mycket mer än Dumpen gör? Skapa debatt osv. Jag menar alla blir ju sura på en pedofil det är ju självklart, men det här blir en slags vattendelare på ett helt annat sätt.
Pedofiler kommer alldeles för enkelt undan, svårt att ens komma till åtal, brotten hinner preskriberas innan offren är gamla nog att ens våga berätta eller kunna anmäla och straffen är löjligt låga! Rättsväsendet speglar inte över huvudtaget hur allmänheten skulle vilja att pedofili straffas, då blir det medborgargarden och då får man väl ändå säga att Dumpen är ganska snälla och laglydiga - de trycker en mobil i ansiktet på pedofiläcklet och outar dem på nätet, men ett riktigt medborgargarde skulle bränna dem levande och våldta dem med en trasig glasflaska. Och helt ärligt skulle jag tycka de fick exakt vad de förtjänade även då!!!