• erikaABC

Dumpen. Bra eller dåligt?

Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • Anonym (Gäddan 3XL)

Det är verkligen smärtsamt att se konfrontationenrna med gäddorna, men jag kan inte låta bli att titta.

Snacka om ett ögonblick som förändrar livet.

• BaraLillaJag84
    Anonym (Gäddan 3XL) skrev 2023-06-28 22:15:20 följande:
    Låt oss säga att en anhörig till dig hade gjort något riktigt hemskt, skulle du då vilja handskas med detta?

Inte synd om GM, har ingen påstått med synd om GM:s barn som får lida något enormt.

Många av de som konfronteras är så pass efterblivna att det aldrig skulle kunna komma i kontakt med ett barn IRL.

Men finns såklart farliga undantag som faktiskt kan det.
    Jag svarade men blev avstängd, så får väl försöka igen på nåt politiskt korrekt vis.
    Hoppar över hur jag skulle handskas med det då FL inte tålde svaret, som inte var märkligt på något sätt!

GM är den som ska ta ansvar för sina barn, inte samhället! Hur tror du Hagamannens barn mådde då det begav sig, t.ex? Hellre skydda barn mot övergrepp än mot eventuell mobbing för att deras pappa är ett jävla svin, när deras pappa just är ett jävla svin!

Har du tittat på klippen?? Många som konfronteras är återfallsförbrytare. De hinner knappt ens ut ur buren så är de efter barn igen! Så det är definitivt inget otänkbart att de skulle kunna träffa riktiga barn!
  • Anonym (makrill)
    BaraLillaJag84 skrev 2023-07-02 22:44:01 följande:
    Jag svarade men blev avstängd, så får väl försöka igen på nåt politiskt korrekt vis.
    Hoppar över hur jag skulle handskas med det då FL inte tålde svaret, som inte var märkligt på något sätt!

GM är den som ska ta ansvar för sina barn, inte samhället! Hur tror du Hagamannens barn mådde då det begav sig, t.ex? Hellre skydda barn mot övergrepp än mot eventuell mobbing för att deras pappa är ett jävla svin, när deras pappa just är ett jävla svin!

Har du tittat på klippen?? Många som konfronteras är återfallsförbrytare. De hinner knappt ens ut ur buren så är de efter barn igen! Så det är definitivt inget otänkbart att de skulle kunna träffa riktiga barn!
    Det klart samhället har ett ansvar att ta hand om barn även om det är barn till en våldtäktsman. Man måste hitta nån annan lösning på det där inte andra barn mår dåligt och blir mobbade när man försöker förhindra våldtäkter på barn.
  • Anonym (Björn)
    Anonym (makrill) skrev 2023-07-03 09:47:17 följande:
    Det klart samhället har ett ansvar att ta hand om barn även om det är barn till en våldtäktsman. Man måste hitta nån annan lösning på det där inte andra barn mår dåligt och blir mobbade när man försöker förhindra våldtäkter på barn.
    Förövare ska ta sitt straff. Detta oavsett om det kan riskera att drabba anhöriga. Att motverka mobbning är en annan fråga. 
  • Anonym (makrill)
    Anonym (Björn) skrev 2023-07-03 09:56:05 följande:
    Förövare ska ta sitt straff. Detta oavsett om det kan riskera att drabba anhöriga. Att motverka mobbning är en annan fråga. 
    Ta sitt straff? Vilket då? Var kan jag läsa om det straffet?
  • Anonym (Raketost)

Dumpen är lite för trubbigt. Man ska inte hänga ut folk om deras oskyldiga familj kan drabbas av efterföljande hat. Patrik och Sara verkar inte heller må helt bra och jobbar på som i en känslomässig bärsärkagång. Känns som om det finns en hel del underliggande obearbetat hat. Helt förståeligt, såklart. 
    Men jag undrar om de tänker på konsekvenserna alls.

Det går ju att driva dumpen och sätta dit pedofiler utan att hänga ut dom med familj. 

• Vanjasöt
    Anonym (Raketost) skrev 2023-07-03 10:58:38 följande:

Dumpen är lite för trubbigt. Man ska inte hänga ut folk om deras oskyldiga familj kan drabbas av efterföljande hat. Patrik och Sara verkar inte heller må helt bra och jobbar på som i en känslomässig bärsärkagång. Känns som om det finns en hel del underliggande obearbetat hat. Helt förståeligt, såklart. 

Det går ju att driva dumpen och sätta dit pedofiler utan att hänga ut dom med familj. 

Skillnaden i ditt resonemang är att du tar förövarens parti och perspektiv medan Sara och Patrik har barnens perspektiv i fokus.
  • Vanjasöt
    Anonym (Raketost) skrev 2023-07-03 10:58:38 följande:

Skillnaden i ditt resonemang är att du tar förövarens parti och perspektiv medan Sara och Patrik har barnens perspektiv i fokus.
  • Anonym (makrill)
    Vanjasöt skrev 2023-07-03 11:01:40 följande:
    Det gör de ju inte när familjer blir splittrade och barn blir mobbade och mår dåligt av det.
  • Vanjasöt
    Anonym (makrill) skrev 2023-07-03 12:15:53 följande:
    Det gör de ju inte när familjer blir splittrade och barn blir mobbade och mår dåligt av det.
    Och hur tror du familjer och anhöriga mår vars barn blivit utsatta av monster likt de som hängs ut? Tror du gäddornas familjer skulle må bättre om det var riktiga barn som blev utsatta för deras brott?
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?