Vi som startar IVF 2023
Lunaymar:
Lägg gärna till dig själv :)
Hej alla,
har varit lite inaktiv pga semestern och en liten vild två-åring. Men lägger till om mig själv nu!
Oj vad mycket ni hunnit skrivit hade 201 nya inlägg när jag loggade in nu 🙈
Har semester & inte hunnit gå in här haha 🙈
Började med provera i tisdags och nu är de bara all tid innan återinföringen som känns som en evighet 🙈
Är tillbaka och plöjer tråden och ser hur det går för er, efter semester och en välbehövlig paus från allt. Ville bara glömma, dricka vin och ha kul ett tag. 😂 Min sexdagars färska blastocyst fäste inte tyvärr. Det var mitt första försök, men besvikelsen var ändå stor, särskilt då min kropp mådde så dåligt av allting jag gick igenom för att komma dit. Vilket jag såklart inte är ensam om. Men tycker det är tufft göra det som ensamstående utan någon vid sin sida och utan så många runt en som vet vad en går igenom. Började nytt jobb i samma veva som jag började spruta så var en dränerande tid.
Nu är det CD1 för mig. Av 10 befruktade embryon klarade sig 2 st till dag 5. Endast 1 till dag 6 och frysen. Så har ett litet hopp som ska återföras antagligen under v 34. Känns så nervöst att jag bara har ett blasto, är rädd det inte klarar upptiningen.
GVK: har följt dina inlägg och ser att du också gör det som ensamstående. Beklagar att det inte tagit sig men allt hopp och friska tag för din nya omgång. Jag är också från Göteborg förresten. :)
Så skönt! Låter som en riktigt fin start!
På RMC verkar de alltid göra första VUL en vecka efter första sprutan. Sen fick jag bara en gång till innan äggplocket. Var ändå första omgången när man har noll koll på hur kroppen reagerar 😅. Tycker din klinik låter mkt klokare!
Dröjer tre veckor till ev start, hoppas då.
Idag under förmiddagen ska jag till en privat IVF-klinik och genomföra äggledarspolning! Så efteråt vet man om de fortfarande är öppna eller skadade ifrån i vintras. Går av nattpass nu på morgonen, åker och lämnar blodprover innan IVF-kliniken. Effektiv förmiddag!
Tyvärr slog ägglossningstestet över till positivt redan igår på CD10, så risken finns att vi spolar bort ägget idag och missar denna månadens naturliga försök? 😔 Brukar ha ÄL på CD12-13 vanligtvis.
Mathilda88: tack snälla för din fina pepp 🌸
Jag hade också som du väldigt ont över buken efter äggplocket och i två veckor, jag kunde inte röra mig fritt och inte jobba. Sen var jag jättetrött och kände mig påverkad av hormoner, känns som jag betedde mig konstigt mot allt och alla.
Tråkigt att höra det inte blev något till frysen. Hur blir det nästa omgång, samma sprutor osv?
Noelani och Gvk: Häftigt att ni båda har äggplock på lördag! Håller tummarna för er båda då
Hallå,
Kul och läsa om allas processer och grattis till er alla som lyckats bli gravida.
Hoppas att de är okej att hoppa in, jag är 33 år och ska imorgon ta mina första injektioner för mitt första IVF.
Försökt bli gravid i 1 år och 4 månder, och helt givit upp på att de skulle kunna för oss naturligt. Vi är oförklarligt barnlösa men känns ändå som det är på grund av mig.
Är super nervös för injektioner.
//K