Vi som startar IVF 2023
Sola13: Tack för tummarna!
Men tycker jag börjar få ont i magen så förmodligen ingenting här denna gången heller.
Sola13: Tack för tummarna!
Men tycker jag börjar få ont i magen så förmodligen ingenting här denna gången heller.
Nej men precis, och jag hade räknat fel så jag satt samma dag jag behövde dem å jagade, det var panik 😂
ringde apoteken och dubbelkollade eftersom jag inte hann åka runt😂
liksom jag behöver sprutorna IDAG!!! 😂
håller tummarna för er allihop nu ❤️🙏🏻
Nu är vi på väg hem från Köpenhamn och allt såg fint ut så jag får börja spruta idag 🙏 10 äggblåsor syntes.
Förvånande dock att vi inte skall på någon ny scanning förrän på måndag. Har varit tätare kontroller första två gångerna. Hur ofta scannas ni andra ?
Någon annan som snart också skall köra igång?
Så skönt! Låter som en riktigt fin start!
På RMC verkar de alltid göra första VUL en vecka efter första sprutan. Sen fick jag bara en gång till innan äggplocket. Var ändå första omgången när man har noll koll på hur kroppen reagerar 😅. Tycker din klinik låter mkt klokare!
Dröjer tre veckor till ev start, hoppas då.
Idag under förmiddagen ska jag till en privat IVF-klinik och genomföra äggledarspolning! Så efteråt vet man om de fortfarande är öppna eller skadade ifrån i vintras. Går av nattpass nu på morgonen, åker och lämnar blodprover innan IVF-kliniken. Effektiv förmiddag!
Tyvärr slog ägglossningstestet över till positivt redan igår på CD10, så risken finns att vi spolar bort ägget idag och missar denna månadens naturliga försök? 😔 Brukar ha ÄL på CD12-13 vanligtvis.
Så var det dags igen. Jag är inne på min andra sprutdag. Har precis blivit scannad.
Läkaren tyckte jag skulle fortsätta med progesteronet genom hela behandlingen. Gör ni andra så?
I övrigt blandar jag Gonal F och Menopur denna gången.
Hoppas det lyckas bättre!
Så härligt att höra att det går bra för er Humlaaan, Femling och Orkidé! ❤️❤️