WinnerBirdie skrev 2023-08-27 23:04:34 följande:
Mathilda88: vart går du? Det låter ju som en väldigt bra uppföljning och vilket resultat sen! Wow, klarade sig alla 17 äggen eller hur långt har ni kommit efter äggplocket? (läst allt i tråden men minns tyvärr inte allt 😅). Vilken medicin tog du? Ja, tycker att de borde ha vana från alla varianter av hur mottaglig man är för behandlingen. minns du ungefär hur stora äggblåsorna var dag 8 vid första VUL? Ändrade de dosen något? Låter som ditt exempel vore något att ta upp på mitt samtal med läkaren imorgon.
Nålfobin är inte borta men hanterbar med de som tas i magen, värst är infarten vid äggplock och själva äggplocket om inte smärtlindringen hjälper.
Är det några av er som får ta blodprov under själva behandlingen?
Jag går på RMC Malmö 🙂. Jo dom är rätt duktiga tror jag här, iallafall för landstinget uppfattar jag det som.
Nej tyvärr, det gick åt helvete med allt den cykeln kändes det som? Jag hade hemska buksmärtor från två timmar efter första sprutan till två veckor efter äggplocket. Illamående och låg på soffan i tre av de fyra veckorna. Jag som rider och gymmar annars. Äggen var jättestressade, så av de 17 äggen var 6 tomma äggskal (inte äggblåsor utan faktiska ägg men som saknade en hel del innehåll), 3 omogna och 8 mogna. 4 befruktades (ICSI) men alla dog på dag 3 😢. Äggen var granulerade, typ gryniga. Embryologen beskrev det senare när jag frågade närmare vad det innebär att äggen var stressade. Hon var positiv till bra resultat framöver, läkaren inte alls samma inställning så därför är jag redan inställd på äggdonation om vi misslyckas med våra tre försök. Har manlig faktor med få men fina spermier, han är 46 år, jag 35.
Därför jag är så lyrisk över att jag ännu inte har ont i magen i alla inlägg 😂🙏!
Jag tog Gonal-F 175, hade 6 små äggblåsor på dag 8 på drygt 10mm, nån på 12mm, så mindre än de önskat. Ökades dosen till 187,5 i fyra dagar, nästa VUL visade 11 ägg med allt från 10-14 mm tror jag det var. Dosen sänktes till 175 igen, sen gick jag från tisdagens VUL till äggplock måndagen veckan efter. Kändes väl långt utan ny kontroll på en första runda! Blev dessutom överstimulerad? 😅