Vi som startar IVF 2023
Åh vad tråkigt 💔💔💔
grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången!
❤️❤️
Åh vad tråkigt 💔💔💔
grym du är som orkar gå på stim och äggplock direkt🙏håller alla tummar för guldägg denna gången!
❤️❤️
Hej alla! I förrgår kom äntligen vår efterlängtade lilla dotter till världen efter många års kämpande. Tack för allt stöd ni varit tidigare under åren som vi alla kämpat och jag läser fortfarande och tänker på er alla.
kan varmt rekommendera Fertilitetplus och att följa deras rekommendationer på dropp-behandlingar om ni misstänker immunförsvaret som jag. För oss fungerade det även om det tar mycket tid, resor och pengar.
Det korta. själv? ska till Sofiahemmet redan den 16e för ultraljud.
måste säga att jah ändå vant mig haha. sprutorna känns inte alls lika jobbiga för mig denna omgång.
Hej på er som varit med här ett tag och som kommer ihåg mig :)
igår föddes vår efterlängtade lille pojke, nästan exakt ett år efter att vi förlorade vår första pojke som föddes i vecka 21 i oktober 2023. Är en helt otrolig känsla att få hålla om sin friska, vackra son och det är ändå fascinerande hur livet kan gå från totalt mörker till total lycka på ett år ❤️
följer er andra kämpar här och GE INTE UPP! I slutändan är det värt allt ❤️
Skönt att plocket gick bra, håller tummarna för bra blastocyster!
Varför kunde du inte göra ET efter gonapeptyl, är det ökad risk för överstimulering? Jag har tagit två st gonapeptyl och Ovitrelle vid senaste två plocken och gjort ET båda gångerna.
Vi är kvar, vet att det är väldigt delade meningar om mycket där. Men för oss har det funkat väldigt bra och vi känner oss väl omhändertagna. Sen är det såklart beklagligt att du och andra inte haft bra erfarenheter. Men har även bekanta som det gått bra för där. Sen kommer vi kanske behöva vända oss bort/utomlands oavsett för att min ekvation är svårknäckt, men det tar vi då. Det var bara hälften av äggen som var mogna, så därför behövs det nog längre schema. Gick bara 6-7 dagar. nej, hoppas inte heller det, men man vet ingenting, så trött på famla runt.
Ja, det låter ju ändå som en rimlig förklaring, kommer ni avbryta eller kör ni på?
Tänker på er och er pojke, så starka ni är ❤️
Som jag förstår det är det en relativt ny teknik, hade inte heller hör om det innan. Tror det kanske har något annat namn med?
förstår att du är helt slut, så mycket emotionellt, mentalt, ekonomiskt som man ska försöka hålla huvud högt för. men du får försöka ta en del i taget och inte allt på en gång för det brukar iaf för mig, öka på stressen. men lättare sagt än gjort, visst?! Men hejar på dig och hoppas det kan bli bra med donatorn också, så ni timear bra.
Jag mår bra, men är lite besviken över mitt resultat denna sprutomgång. Men det är bara påt igen. Väntar svar om jag får göra det direkt nu vid bortfallsblödningen eller om jag måste vänta en cykel.
Vet inte om det var du som skrev eller Quincey men ja det verkar vilja odla den som är kvar till dag 5 ändå.
Hej tjejer.
Efter en 60 timmar förlossningen som slutade i akut kejsarsnitt så fick vi äntligen träffa våran lilla grabb i måndags vid 13,47.
Att man hoppats på en enkel förlossningen efter all kraft och sorg vi fått ta ge för att komma hit spelat ingen roll, Inger ska vara änkelt.
Kommer ihåg för ett år sen idag var jag gravid för första gången ej medveten om att en vecka senare så skulle de de sluta i missfall. Och ni ett år senare år han här.
Läser mycket de ni skriver är så jävla imponerad av hur ni alla krigar. Vet att ni alla kommer bli fantastiskt föräldara och att de är så orättvist att inger barn fått uppleva lyckan att ha er till föräldrar än. Kämpa på, hejar på er alla.