Vi som startar IVF 2023
I morgon har jag testdag, redan efter en vecka var jag tvärsäker på att de inte hade tagit sig då temperaturen sjönk två dagar, smsade till och med vår läkare och sa att vi måste göra upp en plan, pga att jag trodde det var kört, men att jag såklart skulle testa på TD och höra av mig sen. Unnade mig ett glas vin och inväntade mensen då jag även fick spottings och hade klassiska pms symptom för en vecka sedan. Men nu är jag på BIM + 3. Brösten/vårtorna ömmar på ett sätt som de tidigare inte gjort och min temp har de senast dagarna legat på över 37. gjorde också återföring i naturlig cykel så inget progesteron som spökar! Vårt 4:e av 5 embryon som vi återtfört. Har inte varit gravid sedan sept 2021 men då slutade det med kemisk graviditet.
Tog intralipd 10 dagar innan FET på eget bevåg denna gång, och sedan har jag även boost kroppen med extra järntillskott så mitt ferratin legat så lågt. Håller tummarna att det blir plus i morgon gjorde återföringen 20/7. En annan sak som också var annorlunda var att min LH höjning var så himla sent denna gång. Brukar alltid ägglossa runt CD14-15 men nu var de så sent som CD18.
Hur mår alla, hur har sommaren varit?