Vi som startar IVF 2023
Hur känns det för dig idag? Är det mer ok, det kommer säkert gå jättebra men fattar att du är stressad och önskar som sagt att du hade kunnat få göra vad som hade känts bäst för dig.
BaeA; förstår det, ja förstått att det är 3 dagar efter stegring.
Det gick ändå bra idag, men dom skrämde mig så mycket innan, dom ringde mig ca 1 timma innan jag skulle dit. Missade samtalet och telefonväxeln var stäng över lunch så kunde inte ringa upp, men i ca 20 var jag och sambo helt säkra på att embryot inte klarat upptiningen. Var helt förstörd, sen ringde dom igen och sa att om jag hade möjlighet så kunde jag gärna vara där 10-15 min tidigare.
De var bland dom längsta minuterna i mitt liv.
Sen gick insättning bra, slemhinnan såg jätte fin ut och nu ska jag börja med progesteron. Hade gärna börjat innan, men igång nu i alla fall.
Nu är det bara väntan. Testdag 21/2 så 15 dagar.
Men kommer testa nästa fredag 16/2. Våran årsdag ❤️
BaeA och Mathilda88. Ja de var riktigt emotionelt stressande, ush. Nu ligger jag nedbäddad med feber och hosta hemma, vet inte om de ställer till det eller är bra för chansen att de tar sig.
BaeA: lycka till idag, hoppas allt ser bra ut.
Mathilda88: Förstår att det varit skönt med fler med fragmenterade ägg för att kunna bolla och hjälpas åt på ett annat sätt. Men tycker du varit aå himla stark och positivt trotts allt du varit igenom.
Hoppas du så mycket att du ska få uppleva en graviditet och allt det kommer med.
Vart finns podden du skrev om att lyssna på? Lyssnat på IVFpodden men kan tycka att den är lite skeneräll och lite för saklig.
Kunde inte hålla mig tills imorogn så jag testade nu! Gravid  overkligt!!!! Håller tummarna för alla er andra nu börjar nästa oro inför ultraljudet...
Stort grattis Smörblomman och Femling!!
Awesomeginger, av vad jag hört ska det snarare vara bra om man är lite sjuk efter återföring, hoppas att det är så!
Fick nu svar från kliniken att 11 ägg blev befruktade. Det är vårt bästa resultat sedan vår första IVF för nästan ett år sedan. Kan inte låta bli att tro att det beror på att spermaprovet var normalt denna gång, även fast alla läkare säger att man kan komma runt ett dåligt prov med ICSI. Så glad för detta, ska försöka att njuta just nu och inte oroa mig fram till ET, fastän vi aldrig fått en bra blastocyst tidigare.
Ligger vaken, tidigare nätter har de varit för feber yra i natt är det ångest. Känns verkligen inte som vårat embryo kan ga föst med 38+ grader i tre dyng och kostant hosta. Är så himla ledsen och arg över att jag blev sjuk, känns som en bortkastad återföring. Och med klink byte efter de här så kommer de nig ta lite tid att få dra igång nästa stimulering och drömmen om en 2024 bebis känns som bortblåst.
Vet att jag inte test än men känner inget av de jag kändes sist när jag var gravid, då kändes jag små dragningar och en närvaro som jag inte känner nu.
Känner mig så himla ledsen.