• Anonym (Noway)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

• Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Noway)
    EpicF skrev 2023-02-14 11:45:13 följande:
    Om hon inte vet vem pappan är och inte uppger någon kandidat vid utredning, säger att hon inte vet namnet etc så får underhåll från fk. Som alla andra som inte har en pappa till sina barn. 
    Men nu har jag ju pratat m Familjenämnden redan att mamman kontaktat mig redan. 
  • Anonym (Noway)
    Anonym (M) skrev 2023-02-14 12:42:17 följande:
    Jag förstår att det är svårt, och jag har tyvärr ingen given lösning. Bara tänkte det att om hon känner sig anklagad för att ljuga att du är pappan så kanske hon blir arg igen och sätter sig på tvären så du får strida med myndigheter. Men du känner henne bättre.
    Det är ju just det ja INTE gör. Jag känner inte henne och hon känner inte mig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-14 13:12:33 följande:
    Det är ju just det ja INTE gör. Jag känner inte henne och hon känner inte mig. 
    Det förstår jag men jag menade att du känner henne bättre än vad jag gör, jag har ju inte träffat henne alls.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-14 13:11:16 följande:
    Men nu har jag ju pratat m Familjenämnden redan att mamman kontaktat mig redan. 
    Men å andra sidan ska du sitt lugnt ner, sitta o ringa runt som natural psycho hjälper inte.
    Det händer ibland att en tjej berättar hon är gravid, ibland efter det tagit slut, för mig har det hänt tre ggr, men det har inte blivit något barn. (Jag har barn och vill inte ha fler.)
    Har bara sagt att vi tar det då.

Tar det när det kommer om det ens kommer, man vet aldrig. Flyga omkring upp efter väggarna o ringa runt, är inte ett normalt beteende, jag tror jag har blivit pappa, hon har sagt det, men det är inte ens säkert det är ditt, och det är inte ens säkert det blir barn. Låt naturen ha sin gång.
  • LFF
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-14 12:34:55 följande:

Till LFF jag vet ju fortfarande inte om jag kommer att palla med allt detta och ens kommer bli nån bra närvarande pappa. Får se hur det går. Hur mycket mamman kommer att krångla å så. Men får kanske pröva ändå som kuratorn har snackat om. 

Självklart är det så, men det är fortfarande (tycker jag) ett enormt kliv du tagit från hur det var från början. Nu känns du i vart fall villig att försöka. 
  • LFF
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-14 13:31:57 följande:
    Men å andra sidan ska du sitt lugnt ner, sitta o ringa runt som natural psycho hjälper inte.
    Det händer ibland att en tjej berättar hon är gravid, ibland efter det tagit slut, för mig har det hänt tre ggr, men det har inte blivit något barn. (Jag har barn och vill inte ha fler.)

Tar det när det kommer om det ens kommer, man vet aldrig. Flyga omkring upp efter väggarna o ringa runt, är inte ett normalt beteende, jag tror jag har blivit pappa, hon har sagt det, men det är inte ens säkert det är ditt, och det är inte ens säkert det blir barn. Låt naturen ha sin gång.
    TS är 20 år gammal! Då är det väldigt naturligt att få panik om någon ringer och säger "Hey, jag är gravid efter vårt ONS". 
  • Anonym (M)
    LFF skrev 2023-02-14 13:59:20 följande:
    TS är 20 år gammal! Då är det väldigt naturligt att få panik om någon ringer och säger "Hey, jag är gravid efter vårt ONS". 
    Då är det väl inte dumt med lite goda råd om att ta det lugnt.
  • Anonym (Noway)
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-14 13:31:57 följande:

Ingen större risk att jag kommer att jaga å ringa runt som ett psyko direkt. Frågar hellre här. Bara pratat me MVC kurator å Familjenämnden. Men är väl ba mer att jag vill veta vad som gäller å hu re funkar. Utan att först behöva en jurist examen för att gå ned på paragraf nivå. 
  • Anonym (fkl)
    LFF skrev 2023-02-14 13:59:20 följande:
    Som tjej kan jag förstå det är skrämmande, men som kille som ändå inte kan göra något åt saken, samt han behöver inte heller göra något åt det. Det är inte upp till han.
    Kanske hon inte ens är gravid, kanske hon har avbrutit graviditeten, kanske han betedde sig illa mot tjejen, bara gick, kanske sa något i samban.
    Hon gav bara igen.

Tänker jag tillbaka till är det fler än 3 ggr tjejer sagt åt mig att dom är gravid, säkert 4 till 5 ggr.
    Tror det är många killar varje vecka som får ett sådant besked, helheten flyger inte omkring som en galning, ringer myndigheter osv.

Man ser hur allting utvecklar sig, man kommer få besked, om inte då var det heller inget.
  • Anonym (Noway)
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-14 15:34:31 följande:
    Som tjej kan jag förstå det är skrämmande, men som kille som ändå inte kan göra något åt saken, samt han behöver inte heller göra något åt det. Det är inte upp till han.
    Kanske hon inte ens är gravid, kanske hon har avbrutit graviditeten, kanske han betedde sig illa mot tjejen, bara gick, kanske sa något i samban.
    Hon gav bara igen.

Tänker jag tillbaka till är det fler än 3 ggr tjejer sagt åt mig att dom är gravid, säkert 4 till 5 ggr.
    Tror det är många killar varje vecka som får ett sådant besked, helheten flyger inte omkring som en galning, ringer myndigheter osv.

Man ser hur allting utvecklar sig, man kommer få besked, om inte då var det heller inget.
    Ingen tvekan om att hon är gravid liksom. Det vet jag 100 säkert. Vi bor i samma stad å har nåra gemensamma polare. Men om jag är pappan hur fasen ska jag veta det?? Bara att vänta å se. Skulle dock gärna sluppit det här jobbiga me att inte veta vilket. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?