• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • trefaldigmästareikärlek

Nu envisades jag inte utan köpte ältest då jag haft känningar idag igen.. 
    Men varför är kontrollstrecket sä svagt?? Är det något fel på testen? Haft två likadana 🥴

• Swave
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-01-03 17:23:08 följande:

Nu envisades jag inte utan köpte ältest då jag haft känningar idag igen.. 
    Men varför är kontrollstrecket sä svagt?? Är det något fel på testen? Haft två likadana 🥴

Är det test från Graviditetstetskollen?
  • Swave
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-01-03 17:26:49 följande:

Swawe nej från rfsu, köpta på apoteket. 😩

Okej, för jag fick sådär svaga kontrollstreck på Graviditetstetskollens tester och mailade dom och frågade om det var fel på mina test men fick till svar att styrkan på kontrollinjen inte spelar någon roll utan enbart jämförelsen räknas.

Jag hade sådär svaga test i 2-3 dagar sen när det började närma sig ÄL så blev kontrollinjen starkare.

Bifogar en bild så du kan se själv hur de 2 första strecken såg ut, och sen ser du på test nummer 3 att den blivit lite starkare.

• trefaldigmästareikärlek

Ja men då så 👏 skönt att veta har nämligen aldrig upplevt att kontrollstrecket varit svagt men då har jag också testat precis runt äl och prickat in några dagar efter första testet 😊
    Tack för svar! Då har jag antingen redna haft äl (fertil sekret runt mellandagarna) eller så kommer den om någon vecka 😂🤪 Så sjukt svårt detta, och sambon är less att sexa på schema 😂 Dilemma!! 

• Allie27

Hej! Hoppar in här jag också, skönt att följas åt. Slutade med ppiller i augusti, i samma veva som jag opererades för cellförändringar. Vi bestämde då för att försöka skaffa barn när allt var okej (vi har ett barn var på varsitt håll sedan innan). Haft oregelbunden cykel sedan dess, så jag tror inte det tagit sig denna månad men hoppet är det sista som överger en... :) fick positivt på ÄL-test förra tisdagen och hade äl-känningar. 

Vi har inte berättat för någon att vi försöker så därför är man lite ensam med alla tankar och funderingar. Har BIM 10/1. 

Planerade BIM
    31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 hopemalin- första barnet, andra försöket 
    7/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 studerande 5:e barnet 4 försöket 
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    8/1 Anile - 2:a barnet, 5:e försöket
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    10/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket
    10/1 Allie27 - andra barnet, fjärde försöket 
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 Sanlin90 - andra barnet 19 eller 6te försöket
    12-13/1 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet  
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    13/1 Lola92 4:e barnet
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    16/1 Pallekula, första barnet, andra försöket efter MF
    17/1 GuldKvinnan, första barnet och femte försöket
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    19/1 Anonymcola andra barnet
    20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket
    22/1 Caleido - andra barnet, 13:e försöket
    24/1 Lina95 - första barnet, 3 försöker
    25/1 Oväntadedrömmen - 
    25/1 Swave - tredje barnet, sjätte försöket
    27/1 EnyaLouise - andra barnet, 4e försöket
  • 82lindis
    Sanlin90 skrev 2023-01-03 16:46:07 följande:
    Någon mer med bim typ 9-10-11-12 ? Äl +7 jag brukar ha sjuk pmsd och vara väldigt humörig och så men känner inget sånt nu (hade typ noll symtom med dottern, ingen pmsd) känner mig lugn men har en förlamande trötthet i ländryggen, orkar typ inte stå upp för blir så trött o får ont där
    Jag har bim 10de. Jag känner precis som du, känns lurt i kroppen, ett lugn. Förra cykeln trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade nog alla symtom man kunde få, och lite till! Och molvärken var extrem.

Den här gången kom värken i brösten snabbare, bröstvårtorna är ömma. Kände flera stick i underlivet 1 och 2 Jan.
    Inte förrän idag har det molt lite. Men så lite så det knappt märks, mer tung känsla.  Känner mig oförskämt bra om det nu skulle vara en graviditet på g. Lite extra trött, har tagit sovmorgon flera dagar fram till efter 10. Jag brukar normalt vara rätt morgonpigg. 
    Tänkte tvinga mig själv att vänta med test förrän på fredag 😅.

Nån fler som känt av stick??
  • Sanlin90
    82lindis skrev 2023-01-03 22:51:11 följande:
    Jag har bim 10de. Jag känner precis som du, känns lurt i kroppen, ett lugn. Förra cykeln trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade nog alla symtom man kunde få, och lite till! Och molvärken var extrem.

Den här gången kom värken i brösten snabbare, bröstvårtorna är ömma. Kände flera stick i underlivet 1 och 2 Jan.
    Inte förrän idag har det molt lite. Men så lite så det knappt märks, mer tung känsla.  Känner mig oförskämt bra om det nu skulle vara en graviditet på g. Lite extra trött, har tagit sovmorgon flera dagar fram till efter 10. Jag brukar normalt vara rätt morgonpigg. 
    Tänkte tvinga mig själv att vänta med test förrän på fredag 😅.

Nån fler som känt av stick??
    Spännande att se om det är något för någon av oss! Jag blev dock osäker om äl varit nu, låg temp igår o idag och hade dipp för några dagar sen med men har knappt sovit dom nätter den är låg för dottern sover mellan oss :/
  • Kazi2

Hade ÄL-känningar igår, tog test som visade negativt ????
    men vi hade sex för säkerhetsskull, 

någon annan som varit i samma sits? Känningar men inget positivt test? 

• Elina24

Jag gjorde ett test nu bim-3 och ser ett svaaaagt plus!  Vågar inte tro på det än men ändå. Tänk om min magkänsla är rätt ????

Svar på tråden BIM Januari 2023