• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • Så allting gick
    Padirac skrev 2023-06-08 23:28:11 följande:
    Då du känner till hyreskontrakens villkor och avtalslängd?

Jo, kineserna har byggt och köpt mycket i hela världen. Var det inte fler olika ställen det pratades om tidigare , tex Kalmar, Nyköping.. 
    Ja dom har hyrt i 23 år, nu vill dom inte vara kvar där, det ligger inte bra till för universitetet.

Dragon gate, kommunen ser det som positivt, nu tror jag det är en svensk delägare, det bidrar bara positivt till kommunen enligt Gävle själva.

Försvaret bygg nytt och mer lämpade lokaler för försvar o värnpliktiga inkl mark för övningar osv, tror dom flesta kommuner ställer sig positiv, om dom skulle få en massa försvarsverksamhet i sin kommun, blir en massa arbetstillfällen.

Sitta o snål hålla på någon byggnad behöver vi inte göra.
  • Padirac
    Så allting gick skrev 2023-06-08 23:34:08 följande:
    Ja dom har hyrt i 23 år, nu vill dom inte vara kvar där, det ligger inte bra till för universitetet.

Dragon gate, kommunen ser det som positivt, nu tror jag det är en svensk delägare, det bidrar bara positivt till kommunen enligt Gävle själva.

Försvaret bygg nytt och mer lämpade lokaler för försvar o värnpliktiga inkl mark för övningar osv, tror dom flesta kommuner ställer sig positiv, om dom skulle få en massa försvarsverksamhet i sin kommun, blir en massa arbetstillfällen.

Sitta o snål hålla på någon byggnad behöver vi inte göra.
    Har SBB hur ut till Lunds universitet i 23 år

Jag tror det var 2018 som gamla hotel Älvkarlen som tidigare byggts om med kinesisk mur, kinesiskt kulturcentrum och restaurang såldes till en fastighetsutvecklare som äger några andra hotel/konferensanläggningar. Jag vet inte vilka som står bakom företaget. 

Jag har sett få 6åringar som har samma övertygelse om hur lätt allt är, de är trots allt de med mest tro på allt möjligt och omöjligt.
  • Så allting gick
    Padirac skrev 2023-06-08 23:45:06 följande:

Jag tror det var 2018 som gamla hotel Älvkarlen som tidigare byggts om med kinesisk mur, kinesiskt kulturcentrum och restaurang såldes till en fastighetsutvecklare som äger några andra hotel/konferensanläggningar. Jag vet inte vilka som står bakom företaget. 

Jag har sett få 6åringar som har samma övertygelse om hur lätt allt är, de är trots allt de med mest tro på allt möjligt och omöjligt.
    Universitetet har varit i sin nuvarande fastighet sedan år 2000, men säger upp avtalet med SBB från den 31 oktober. Fastigheten ligger i ett företagskluster i närheten av Lund centrum och bara drygt en kilometer från Ideon som blev Sveriges första Science Park när den startades 1983.
  • Så allting gick
    Padirac skrev 2023-06-08 23:45:06 följande:

Det klev in en liknande kinesisk miljardär som ägare, nu är han inte intresserad länger, en sådan som man är orolig för ska köpa det anrika försvarsbyggnaden.

Jag säger låt han köpa, den ligger inte så bra till, vi ska bygga upp försvaret igen, många anläggningar är sålda sedan långt tillbaka, som Umeås, det är en företagsstad i dessa fina byggnader idag, försvaret kommer inte få tillbaka dom. samt vad ska dom in så centralt o göra, dom ska hålla till i skogen, en lite stad med gott om mark att springa omkring o leka på.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-06-04 23:50:40 följande:
    En mycket ohederlig och ovetenskaplig diskussionsteknik.
    Det finns helt klart en förbättringspotential hos familjelivs socialdemokrater..
  • Padirac
    nattuw skrev 2023-06-11 09:52:41 följande:
    Det finns helt klart en förbättringspotential hos familjelivs socialdemokrater..
    Ja, alla (inte bara de som kallar sig socialdemokrater) behöver lära sig känna  igen ohederlig argumentation och ovetenskaplig argumentation så att det går att dra ut trollpåståenden i ljuset och så att debatten fortsätter med verkliga fakta och sakliga argument.

Ocj visst är det så att det på FL är mest förekommande att lögner sprids om de som SD ser som sina huvudmotståndare , dvs  S och MP och C, men inte mycket om V

Jag tror inte vägen framåt är att de som sympatiserar med SDs motståndare kan förbätta sin färmåga att identifiera SDs försvrarares och fotsoldaters ohederliga argumentation. 
  • Tom Araya
    Så allting gick skrev 2023-06-08 22:54:23 följande:
    Du har exempel Dragon Gate vid Gävle, tro dom flesta tycker bara det är lustigt bygge av Kineserna, låt Kineserna bygga, tror ingen stör sig på det.

Vi vet Lunds universitet lämna SBB lokaler på 12000kvm nu, dessa står snart tomma, Lund skulle jubla om Kina köpte dom.

Försvarets lokal, det är bara tömma dom på allt viktigt, bygg nytt för försäljnings pengarna, finns gott om mark i Sverige att bygga på.
    Vem ska äga försvarets nya lokaler om de gamla såldes?

Enligt min mening är det här en säkerhetsfråga som inte ska lämnas åt marknadskrafter att avgöras.
  • Så allting gick
    Tom Araya skrev 2023-06-11 23:27:59 följande:

Enligt min mening är det här en säkerhetsfråga som inte ska lämnas åt marknadskrafter att avgöras.
    Ska staten köpa upp lokaler för försvaret blir det fortifikationsverket som ska äga dom.

Tar man Umestan såldes byggnader till Lerstenen.
    Östersund köpte jag själv en central tomt när försvaret bantade, byggnaderna är statliga byggnadsminnen och får inte rivas eller byggas om.

Man ska köpa dom byggnader man behöver och inga andra, säkerhet är bara bluff, det är helt vanliga byggnader, snygga o välbyggda.
  • Henke81
    Tom Araya skrev 2023-06-11 23:27:59 följande:

FortV bör äga lokalerna kanske? Eller statens fastighetsverk eller nåt sånt.
  • KillBill

Det är allvarligt att en Sverigedemokratisk riksdagsman tillåts ljuga oförblommerat i Svenska Dagbladet, en av Sveriges största dagstidningar och att de som påpekar lögnen för SVD nekas genmäle. Det är sorgligt att notera att SVD decimerat sig själva till att bli lyd-organ för det parti som styr den svenska regeringen. 

owenilsson.substack.com/p/varfor-far-mattias-karlssons-logner

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Besviken på regeringen