Anonym (A) skrev 2022-11-26 08:46:45 följande:
Många verkar tro att TS själv är alkoholist. Jag tror snarare TS har vuxit upp med alkoholiserade föräldrar. De som startar sådana här trådar brukar ha gjort det. De tror inte att man kan dricka med måtta, för deras föräldrar kunde inte det. De brukar också tro att nästan alla har haft det som dem när de växte upp.
Sedan det här med varför man firar jul. Det går inte att komma ifrån att julen ursprungligen är en hednisk högtid. Det här med Jesu födelse är ett senare påfund. Sverige är dock ett extremt sekulariserat land. Visst finns det nog en och annan kristen svensk som tänker på Jesus på julen, men de flesta svenskar gör det nog inte. Oavsett vilket så måste man få välja själv vilken innebörd man lägger i julfirandet. Ingen annan har rätt att komma och bestämma att det ska vara för barnens skull eller för Jesus skull. Själv firar jag jul för att det är tradition att göra det i min familj. Vi firar för vi har trevligt ihop. Det är för allas skull, inte bara barnens. Vi är dessutom ateister allihop, så Jesus skiter vi i.
På den yttersta dagen kanske Jesus skiter i dig också.
Man måste inte vara religiös, men att spotta på kristendomen är verkligen lågt. Lindrigt uttryckt.