• Anonym (Jävla alkohol)

Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Jag tycker faktiskt att alla vuxna kan skärpa till sig och stå över alkoholen denna dagen (Julafton), för BARNENS skull. Kan man inte ha roligt utan alkohol har man problem. Tänk på alla barn som har ångest och far illa av vuxnas onödiga konsumtion av alkohol på julafton och förstör den högtiden som faktiskt är riktad mot de små barnen. Skärp er, offra en dag för barnens skull och fira en vit jul! Ha det!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG397b/manga-barn-oroliga-infor-julen

• Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!
  • Anonym (Anonym)

Det råkar vara Aftonbladet som lagt ut artikeln men det är TT som står bakom texten och de hänvisar till en studie som nyligen gjorts av Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, enhetschefen för Stöd och utbildning hos BRIS, en SIFO-undersökning om vuxnas drickande samt en uppmaning om vit jul från IOGT-NTO.

• Anonym (Uffe)

Dricka gärna alkohol, med måtta. Lite glögg eller EN julöl.
    Dom små barnen behöver få känna sig trygga och att julen känns rolig för dom TomteGlad

• Anonym (Qatar nästa?)
    Anonym (Uffe) skrev 2022-11-26 12:03:53 följande:

Dricka gärna alkohol, med måtta. Lite glögg eller EN julöl.
    Dom små barnen behöver få känna sig trygga och att julen känns rolig för dom TomteGlad

Ett par glöggmuggar med starkvinsglögg, kanske tre.
    Två starköl.
    En eller två snapsar.
    Ett par glas vin, lite likör till kaffet och en grogg eller två till kvällen.

Utspritt under hela dagen till sen kväll/natt.

Inget att lägga energi på. 
    Medverka eller stanna hemma.
    Valet är fritt.
  • Anonym (Qatar nästa?)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-26 11:56:23 följande:

Det råkar vara Aftonbladet som lagt ut artikeln men det är TT som står bakom texten och de hänvisar till en studie som nyligen gjorts av Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, enhetschefen för Stöd och utbildning hos BRIS, en SIFO-undersökning om vuxnas drickande samt en uppmaning om vit jul från IOGT-NTO.

Jojo, nykterhetsrörelsen propagerar givetvis för en vit jul. Skam vore det väl annars.
    BRIS, dit ringer inte ungarna som är glada trots att de vuxna dricker lite alkohol.

Inte mycket till objektivitet där inte.

Jag klickar inte på länkar som går till mediala soptippar, men tack för upplysningen.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Pappa) skrev 2022-11-25 20:46:08 följande:
    Vad är det som gör att du inte kan få ner stressnivån? Behöver du mer avlastning? Plannera mer/bättre? Förbereda mer?
    I år är första gången på nästan 20 år som jag kan göra som jag vill med julen. Lämnade ett riktigt ruggigt förhållande i våras. Nu kan jag planera och göra allt (inte bara jul då förstås) utan bråk och psykiskt våld.
  • Citronella
    Anonym skrev 2022-11-26 10:00:48 följande:
    Intressant att du tror dig känna mig bättre än jag känner mig själv.

Jag är inte religiö, btw.
    Att Jesus funnits är dock fakta, trots din oförmåga att ta in det.
    Det har experterna olika åsikter om. 
  • Anonym
    Citronella skrev 2022-11-26 12:57:07 följande:
    Det har experterna olika åsikter om. 
    Nej, experternerna är eniga.
    Amatörerna är oense.
  • Citronella
    Anonym skrev 2022-11-26 09:12:07 följande:
    På den yttersta dagen kanske Jesus skiter i dig också.
    Man måste inte vara religiös, men att spotta på kristendomen är verkligen lågt. Lindrigt uttryckt.
    Det får han gärna göra, jag skulle tacka nej om han var intresserad av min själ. 
  • Citronella
    Anonym skrev 2022-11-26 12:59:28 följande:
    Nej, experternerna är eniga.
    Amatörerna är oense.
    Nej, de är de inte. Oavsett vad man tror är Bibeln skriver flera generationer efter Jesus tid och dessutom översatt och ändrad så många gånger att Jesus själv (om han funnits) inte skulle känna igen sig. 
  • Anonym
    Citronella skrev 2022-11-26 13:01:36 följande:
    Nej, de är de inte. Oavsett vad man tror är Bibeln skriver flera generationer efter Jesus tid och dessutom översatt och ändrad så många gånger att Jesus själv (om han funnits) inte skulle känna igen sig. 
    Du har fel.
    Det finns inget att diskutera vidare faktiskt.
    Citronella skrev 2022-11-26 12:59:48 följande:
    Det får han gärna göra, jag skulle tacka nej om han var intresserad av min själ. 
    Du tar hellre hissen ner?

Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!