• Anonym (Livstrött)

Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Vilken kliché va? Fem år lång relation. Tvillingar på 3 år, lite sömn, slitna osv. Vår relation är överlag full av närhet, samtal, skratt och fin samvaro, men sexet har gått från att vara passionerat till?. Ingenting. Sen barnen kom är det jag 99% av gångerna som tar initiativ (och det är sällan vi får till det. Max en gång varannan månad). Vi har pratat om det ett par gånger men det rinner liksom ut i sanden. Jag har kommit på min man med att titta på porr och jag blev ledsen vilket jag tog upp. Inte för att jag tycker det är så himla farligt men för att jag känner mig utestängd. Om vi har sex och ett pågående sexuellt samtal kan porren finnas med, absolut.  Häromdagen upptäckte jag att min man följer ett konto med bimbos på Instagram, kvinnor med groteskt stora bröst och rumpor. Jag blev vansinnig! Han försökte dölja det hela först och blånekade, men jag kunde ju lätt konfrontera med bevis. Min man presenterar sig själv som en mogen, förnuftig, relationell man med många kvinnliga vänner. Att han av alla människor tänder på dylikt är för mig groteskt. Känner mig arg, besviken och utsatt. Vet inte hur vi ska gå vidare. Vi har ännu inte pratat men mitt krav är parterapi. Min fråga: kan män ha hjärnceller intakta, en normalbegåvad människas empatiska förmåga, hyfsad insikt i att han gör mig illa men väljer att göra det ändå- och ändå vara en människa värd att vara ihop med? 

varje vuxen människa som väljer en monogam relation väljer bort det roliga med variation vad gäller partners/män/kvinnor. Det är liksom själva grejen. Det gör man väl medvetet? Jag tycker också det är spännande att sexchatta med gamla älskare. Det skulle också kunna betraktas som en del av min privata sexuella sfär- men jag gör inte det. Pga sårande och illojalt mot den människa jag älskar. Är män dumma i huvudet/ oförmögna att känna empati, oförmögna att fatta  att man får välja här i livet. Man väljer alltid bort saker för att man hellre vill ha något annat.
    Jag behöver era tankar och råd. 

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar
  • Anonym
    Anonym (ML) skrev 2022-11-08 22:01:24 följande:

Har trådskaparen sett sig själv i spegeln? Där finns nog det bästa svaret vad gäller bristen på attraktion och även att du skriver att du har tvillingar kan vara en orsak. Har du fått en slapp och inte alls lika trång fitta efter graviditeten jämfört med innan? Sånt spelar också in för att män ska se åt annat håll. Så förebrå inte din man för att du själv jangserat.och han väljer att titta på "Instagram-brudar". Han tittar väl på det han önskar att han haft men inte har.

Du kanske ska lära dig att stava om du vill läxa upp andra?
  • Anonym (Hepp)

Det är uppenbart väldigt olika. Några av mina kvinnliga kollegor har fått två eller fler barn och ser ändå "top notch" ut. Sen en och annan som bara fått ett och sväller upp som en överjäst deg.

De smala, tränade mammorna har dock träning som intresse, gym, löpning och mountainbike.

Jag tycker det borde vara självklart att hålla sig i form. Det känns som om de flesta ser det som lika vanligt och viktigt som att borsta tänderna. 

Ligger man i soffan och "unnar" sig så går det fort utför.   

• Anonym (Han)

Han tänder väl inte på dig. Vad gör du för att han ska tända på dig ? 

tar du ansvar hemma? Gör du hans vardag härlig ? Gnäller du o har dålig attityd som man märker i din text ?

• Anonym (Vill mera)
    Anonym (Han) skrev 2022-11-09 08:14:54 följande:

Han tänder väl inte på dig. Vad gör du för att han ska tända på dig ? 

tar du ansvar hemma? Gör du hans vardag härlig ? Gnäller du o har dålig attityd som man märker i din text ?

Förhoppningsvis så borde han väl rimligen ha pratat om detta med henne om det är en sådan fråga och det är något som stör honom. Och hon kanske är gnällig i sin text just för att hon har försökt förbättra läget, men möts av noll respons?

Jag talade om för min x-make att jag tyckte han med sin växande ölmage, flint och noll ansvarstagande för hem, barn och relation var oattraktiv, men se det brydde sig ju inte han om att jag tyckte för han var ju nöjd med både sin kropp och sitt liv, så varför gnällde jag för? Att jag inte ville ha sex med honom pga detta var bara trams från min sida enligt honom... Göra något åt det för att vi skulle ha mer sex fanns inte på världskartan.

Min nuvarande man har ingen sexlust  längre och jag har frågat vad JAG kan göra för att vi ska ha ett fungerande sexliv för jag går under. Han hävdar hela tiden att det verkligen inte beror på mig utan det endast ligger hos honom, men han tycker tydligen inte att det är tillräckligt viktigt för att ta tag i och lösa så vi har ett aktivt sexliv. Så jag är så tacksam att vi inte bor i hop för visar han ingen mer vilja att ta tag i detta så är det finito!

• Anonym (Hepp)
    Anonym (Vill mera) skrev 2022-11-09 09:20:52 följande:

Förhoppningsvis så borde han väl rimligen ha pratat om detta med henne om det är en sådan fråga och det är något som stör honom. Och hon kanske är gnällig i sin text just för att hon har försökt förbättra läget, men möts av noll respons?

Jag talade om för min x-make att jag tyckte han med sin växande ölmage, flint och noll ansvarstagande för hem, barn och relation var oattraktiv, men se det brydde sig ju inte han om att jag tyckte för han var ju nöjd med både sin kropp och sitt liv, så varför gnällde jag för? Att jag inte ville ha sex med honom pga detta var bara trams från min sida enligt honom... Göra något åt det för att vi skulle ha mer sex fanns inte på världskartan.

Min nuvarande man har ingen sexlust  längre och jag har frågat vad JAG kan göra för att vi ska ha ett fungerande sexliv för jag går under. Han hävdar hela tiden att det verkligen inte beror på mig utan det endast ligger hos honom, men han tycker tydligen inte att det är tillräckligt viktigt för att ta tag i och lösa så vi har ett aktivt sexliv. Så jag är så tacksam att vi inte bor i hop för visar han ingen mer vilja att ta tag i detta så är det finito!

Det KAN ju vara så men vi vet ju inte. Många gånger sitter folk och gissar i sådana här trådar. 

Det KAN ju även vara så att vi bara får höra hennes subjektiva sida av problemet. Om hennes man hade skrivit på FL och beskrivit sin sida av problemet så hade man kanske tyckt att det var han det var synd om. 

TS KAN ha rätt i det hon skrivet, hon KAN även vara en offerkofta ute efter lite stöttning i sitt inbillade problem. Vi vet inte. 

• Anonym (Rimlig)

Till anonym ML:

Men lilla stackars incel!  Du har inte så höga studieskulder va? Om du flyttar hemifrån snart och spottar ut snusprillan så kanske du vågar möta en riktig människa i ditt liv. Stackars stackars alla tjejer som råkar korsa din väg. Men jag antar att det inte är så många. 

Den som träffar dig vill inte avla en nobelpristagaren i varje fall 😂

• Anonym (K)
    Anonym (ML) skrev 2022-11-08 22:01:24 följande:

Har trådskaparen sett sig själv i spegeln? Där finns nog det bästa svaret vad gäller bristen på attraktion och även att du skriver att du har tvillingar kan vara en orsak. Har du fått en slapp och inte alls lika trång fitta efter graviditeten jämfört med innan? Sånt spelar också in för att män ska se åt annat håll. Så förebrå inte din man för att du själv jangserat.och han väljer att titta på "Instagram-brudar". Han tittar väl på det han önskar att han haft men inte har.

Så... hur ska man kunna ge sin man ett barn utan att riskera att få ett slappt underliv då? Tror ändå en vettig man värdesätter sitt barn 100 gånger högre och den smärtstillande uppoffring hans partner gjort där än tajt sex.

• Kockobello
    Anonym (K) skrev 2022-11-09 16:06:40 följande:

Så... hur ska man kunna ge sin man ett barn utan att riskera att få ett slappt underliv då? Tror ändå en vettig man värdesätter sitt barn 100 gånger högre och den smärtstillande uppoffring hans partner gjort där än tajt sex.

Kejsarsnitt.
  • Anonym (K)
    Kockobello skrev 2022-11-09 16:11:41 följande:
    Kejsarsnitt.
    Vilket inte är det bästa för barnet när det gäller immunförsvar och att pressa ut fostervatten ur lungorna. Och samtidigt mer belastande för kvinnan att inte kunna lyft sin bebis på två veckor?

jo men visst, tajtare underliv är helt klart värt mer än bebisens hälsa.
  • Anonym (Rimlig)
    Anonym (K) skrev 2022-11-09 16:15:49 följande:
    Vilket inte är det bästa för barnet när det gäller immunförsvar och att pressa ut fostervatten ur lungorna. Och samtidigt mer belastande för kvinnan att inte kunna lyft sin bebis på två veckor?

jo men visst, tajtare underliv är helt klart värt mer än bebisens hälsa.
    Visst är det lustigt att det fortfarande finns neandertalare på den här planeten? Som kan noll om kvinnors anatomi (försvagning i bäckenbottenmuskulaturen påverkas av graviditeten och inte själva födandet) och är så genuint ocharmiga och vidriga att man nästan tycker synd om dem. Men ja ja, evolutionen väljer som tur bort dessa män/neandertalare också. Ingen vill ju avla barn med såna genier ;) 
Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar