• Anonym (Livstrött)

Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Vilken kliché va? Fem år lång relation. Tvillingar på 3 år, lite sömn, slitna osv. Vår relation är överlag full av närhet, samtal, skratt och fin samvaro, men sexet har gått från att vara passionerat till?. Ingenting. Sen barnen kom är det jag 99% av gångerna som tar initiativ (och det är sällan vi får till det. Max en gång varannan månad). Vi har pratat om det ett par gånger men det rinner liksom ut i sanden. Jag har kommit på min man med att titta på porr och jag blev ledsen vilket jag tog upp. Inte för att jag tycker det är så himla farligt men för att jag känner mig utestängd. Om vi har sex och ett pågående sexuellt samtal kan porren finnas med, absolut.  Häromdagen upptäckte jag att min man följer ett konto med bimbos på Instagram, kvinnor med groteskt stora bröst och rumpor. Jag blev vansinnig! Han försökte dölja det hela först och blånekade, men jag kunde ju lätt konfrontera med bevis. Min man presenterar sig själv som en mogen, förnuftig, relationell man med många kvinnliga vänner. Att han av alla människor tänder på dylikt är för mig groteskt. Känner mig arg, besviken och utsatt. Vet inte hur vi ska gå vidare. Vi har ännu inte pratat men mitt krav är parterapi. Min fråga: kan män ha hjärnceller intakta, en normalbegåvad människas empatiska förmåga, hyfsad insikt i att han gör mig illa men väljer att göra det ändå- och ändå vara en människa värd att vara ihop med? 

varje vuxen människa som väljer en monogam relation väljer bort det roliga med variation vad gäller partners/män/kvinnor. Det är liksom själva grejen. Det gör man väl medvetet? Jag tycker också det är spännande att sexchatta med gamla älskare. Det skulle också kunna betraktas som en del av min privata sexuella sfär- men jag gör inte det. Pga sårande och illojalt mot den människa jag älskar. Är män dumma i huvudet/ oförmögna att känna empati, oförmögna att fatta  att man får välja här i livet. Man väljer alltid bort saker för att man hellre vill ha något annat.
    Jag behöver era tankar och råd. 

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 09:07:43 följande:
    Jag anser mig vara feminist. Tycker att kvinnor ska ha lika lön för samma jobb.
    Och så runkar jag till porr.
    Nu blandar du väl allt ihop feminism med jämställdhet.... man behöver inte vara feminist för att tro på jämställdhet. Det kanske vore bra om satte dig in i vad feminism är INNAN du börjar kalla dig det för du verka ha rätt dålig koll.
  • Anonym (Blomman)

Det här med lusten är inte så lätt att styra. Ni är inte kompatibla längre och med den tillgänglighet som finns nu med internet är det lätt att hitta runkmaterial.

Men ett sätt att (kanske) få hans uppmärksammhet igen är att inte fokusera på honom och bristen av sex.

Ta hand om dig själv mer. Jobba med din kvinnlighet och sexualitet på egen hand. Köp nya kläder/underkläder.

Kanske har du möjlighet att gå ut och träffa andra människor.

Låt han förstå att du inte är beroende av honom. Men framförallt sluta be om sex av honom. Din självkänsla tar stryk....

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-23 10:25:56 följande:
    Tja, du är väl inte den första snubben i världen som blir feminist för att få ligga Flört
    Jag var feminist innan jag blev könsmogen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jaha) skrev 2022-11-23 10:29:17 följande:
    Nu blandar du väl allt ihop feminism med jämställdhet.... man behöver inte vara feminist för att tro på jämställdhet. Det kanske vore bra om satte dig in i vad feminism är INNAN du börjar kalla dig det för du verka ha rätt dålig koll.
    Det vet jag inte, men jag tycker att kvinnor ska ha samma rättigheter m.m.

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-23 10:36:14 följande:
    Jag var feminist innan jag blev könsmogen.
    Ja för att du tyvärr verkar tro att feminism är detsamma som jämställdhet vilket det inte är... som sagt det vore kanske bra om du sätter dig in i vad du går runt och kallar dig för det kanske inte alls är vad du tror.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-23 10:37:22 följande:
    Det vet jag inte, men jag tycker att kvinnor ska ha samma rättigheter m.m.

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.
    Att tro på att kvinnor ska ha samma rättigheter som män är jämställdhet.... ett begrepp.... feminism är en samling ideologier inte ett begrepp.

Att feminism skulle ha som målsättning att kvinnor ska ha samma rättigheter som män är en väldigt grov generalisering. Feminismen har en väldigt ensidig bild av jämställdhet och tar enbart hänsyn till kvinnor... så ja, femnismen kommer jobba för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män.... MEN det man inte säger är att feminismen oxå är helt ok med att kvinnor får det bättre än män, dvs feminismen är helt ok med att män diskrimineras istället för män ingår inte i deras scope... ett exempel på det är tex deras krav på kvotering.

Som sagt, det vore bra om du fattar vad du går runt och kallar dig själv för för det kanske inte är så fint som det ser ut på ytan och du går kanske runt och sätter snaran kring din egen hals.
  • Anonym (suck)
    Anonym (ML) skrev 2022-11-08 22:01:24 följande:

Har trådskaparen sett sig själv i spegeln? Där finns nog det bästa svaret vad gäller bristen på attraktion och även att du skriver att du har tvillingar kan vara en orsak. Har du fått en slapp och inte alls lika trång fitta efter graviditeten jämfört med innan? Sånt spelar också in för att män ska se åt annat håll. Så förebrå inte din man för att du själv jangserat.och han väljer att titta på "Instagram-brudar". Han tittar väl på det han önskar att han haft men inte har.

Din åsikt och inställning är typisk för en person som aldrig upplevt intimitet med en annan människa och förmodligen lever som singel eller i en dålig relation själv. Väldigt onyanserad och omogen. Allt är inte svart och vitt och en kvinnokropp som fött mannens barn till världen gör inte automatiskt alla män till skithögar!
  • Anonym (Pappa 50år)

TS. Blir så när du nekar han det han önskar el fantiserar om. Börja prata, var öppensinnig för nytt, kinky, äventyr, underkläder osv. Titta på porr tillsammans och bjud varandra på det resp önskar för att hitta tillbaka.

• Anonym (Förstår)

Tråkig situation på många sätt. Det enda du kan göra är att prata med honom. Utan anklagelser och bara säga som det är. Du behöver ett bättre sexliv där du kan känna dig åtrådd och sexig. Att känna att han vill ha dig.

Du kan alltid säga att porr kan ni titta på tillsammans. Dock är det viktiga att du får berätta om hur du känner. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Pappa 50år) skrev 2022-12-03 02:43:00 följande:

TS. Blir så när du nekar han det han önskar el fantiserar om. Börja prata, var öppensinnig för nytt, kinky, äventyr, underkläder osv. Titta på porr tillsammans och bjud varandra på det resp önskar för att hitta tillbaka.

Fan vilken märklig inställning... vadå blir så om man blir nekad det man önskar?
    Menar du på fullt allvar att man måste gå med på allt ens partner önskar sig så inte det stackars lilla livet ska bli lessen i ögat och ge sig ut på knullturné med andra?

Om din partners största önskan är att stoppa upp en falukorv i tvåan på dig, så måste du uppfylla den för annars är det helt ok att hon börjar se sig om andra hon kan göra det med?

Personligen tycker jag att personer som inte fattar att man inte alltid får som man vill och att ibland måste man acceptera att andra inte gilla samma saker man själv gillar är gravt efterblivna och olämpliga att ha en relation med öht. Visst man kan alltid lägga fram sina önskemål och diskutera saker, men nånstans måste man ändå kunna acceptera ett nej.
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (K) skrev 2022-11-09 16:15:49 följande:
    Vilket inte är det bästa för barnet när det gäller immunförsvar och att pressa ut fostervatten ur lungorna. Och samtidigt mer belastande för kvinnan att inte kunna lyft sin bebis på två veckor?

jo men visst, tajtare underliv är helt klart värt mer än bebisens hälsa.
    Det är klart att man kan lyfta sin bebis från dag 1 efter ett kejsarsnitt. Hur skulle annars mammor som jag själv till exempel klara mig som varit helt ensam sen dag ett?!
  • Anonym (Pappa 50år)
    Anonym (jaha) skrev 2022-12-06 11:27:40 följande:
    Fan vilken märklig inställning... vadå blir så om man blir nekad det man önskar?
    Menar du på fullt allvar att man måste gå med på allt ens partner önskar sig så inte det stackars lilla livet ska bli lessen i ögat och ge sig ut på knullturné med andra?

Om din partners största önskan är att stoppa upp en falukorv i tvåan på dig, så måste du uppfylla den för annars är det helt ok att hon börjar se sig om andra hon kan göra det med?

Personligen tycker jag att personer som inte fattar att man inte alltid får som man vill och att ibland måste man acceptera att andra inte gilla samma saker man själv gillar är gravt efterblivna och olämpliga att ha en relation med öht. Visst man kan alltid lägga fram sina önskemål och diskutera saker, men nånstans måste man ändå kunna acceptera ett nej.
    Oj vilka extremfall du använder.
    Har man en relation som innehåller många ingredienser där sex är en av dom. 
    Kan inte förstå när den ene motsätter sig en öppensinnig inställning till sex med syfte att göra det bra för den andre o vise versa.
  • Anonym (Gubbe)

Ja, vi gillar porr. Även om det inte är ok att titta på unga kvinnor är det som en gottepåse för oss män som inte får chansen att titta på så fina kvinnor annars.

Vi blir äldre, så även våra kvinnor. Det vet vi. Men vi blir ändå sugna på att spana in unga, vackra kvinnor. Även om det anses vara fel.

Dock vill man såklart inte sätta relationen på spel.

• Anonym (Kexkraken)
    Anonym (Gubbe) skrev 2022-12-11 07:30:29 följande:

Ja, vi gillar porr. Även om det inte är ok att titta på unga kvinnor är det som en gottepåse för oss män som inte får chansen att titta på så fina kvinnor annars.

Vi blir äldre, så även våra kvinnor. Det vet vi. Men vi blir ändå sugna på att spana in unga, vackra kvinnor. Även om det anses vara fel.

Det gör du. Sätter relationen på spel. Jag kan säga för de som eventuellt läser att tittar du på porr och försummar den du lever med sexuellt så sätter du relationen på spel bara genom att kolla. Det kan vara för att kvinnan är emot porr, eller känner sig bortvald, eller annat och inte vill vara tillsammans med någon som njuter av porr. Men det finns också kvinnor som accepterar det och själva njuter av porr. Porr kommer alltid finnas av de skäl du nämner, men det kan vara bra att kolla av med den du vill ha en relation med vad hon tycker, om hon är viktigare för dig än porren. 
  • Anonym (Fägring och)
    Anonym (Gubbe) skrev 2022-12-11 07:30:29 följande:

prakt är aldrig fel att njuta av.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Pappa 50år) skrev 2022-12-11 02:46:22 följande:
    Oj vilka extremfall du använder.
    Har man en relation som innehåller många ingredienser där sex är en av dom. 
    Kan inte förstå när den ene motsätter sig en öppensinnig inställning till sex med syfte att göra det bra för den andre o vise versa.
    Ja extremfall för att belysa hur irrationella dina argument är.

Enligt dig måste man ju gå med på allt ens partner vill så inte personen bli lessen i ögat och går och gör det med någon annan istället. Så när din partner ber sig ta en falukorv i tvåan så måste du väl göra det för annars är du ju inte "öppensinning" och det är inte mer än rätt om din partner gör det med någon annan istället... eller?
  • Anonym (Tjatsex)
    Anonym (Livstrött) skrev 2022-11-08 16:37:04 följande:
    Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Vilken kliché va? Fem år lång relation. Tvillingar på 3 år, lite sömn, slitna osv. Vår relation är överlag full av närhet, samtal, skratt och fin samvaro, men sexet har gått från att vara passionerat till?. Ingenting. Sen barnen kom är det jag 99% av gångerna som tar initiativ (och det är sällan vi får till det. Max en gång varannan månad). Vi har pratat om det ett par gånger men det rinner liksom ut i sanden. Jag har kommit på min man med att titta på porr och jag blev ledsen vilket jag tog upp. Inte för att jag tycker det är så himla farligt men för att jag känner mig utestängd. Om vi har sex och ett pågående sexuellt samtal kan porren finnas med, absolut.  Häromdagen upptäckte jag att min man följer ett konto med bimbos på Instagram, kvinnor med groteskt stora bröst och rumpor. Jag blev vansinnig! Han försökte dölja det hela först och blånekade, men jag kunde ju lätt konfrontera med bevis. Min man presenterar sig själv som en mogen, förnuftig, relationell man med många kvinnliga vänner. Att han av alla människor tänder på dylikt är för mig groteskt. Känner mig arg, besviken och utsatt. Vet inte hur vi ska gå vidare. Vi har ännu inte pratat men mitt krav är parterapi. Min fråga: kan män ha hjärnceller intakta, en normalbegåvad människas empatiska förmåga, hyfsad insikt i att han gör mig illa men väljer att göra det ändå- och ändå vara en människa värd att vara ihop med? 

varje vuxen människa som väljer en monogam relation väljer bort det roliga med variation vad gäller partners/män/kvinnor. Det är liksom själva grejen. Det gör man väl medvetet? Jag tycker också det är spännande att sexchatta med gamla älskare. Det skulle också kunna betraktas som en del av min privata sexuella sfär- men jag gör inte det. Pga sårande och illojalt mot den människa jag älskar. Är män dumma i huvudet/ oförmögna att känna empati, oförmögna att fatta  att man får välja här i livet. Man väljer alltid bort saker för att man hellre vill ha något annat.
    Jag behöver era tankar och råd. 

Hade räknas som tjatsex om en man hade klagat på en kvinna istället att han vill ha sex. 
Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar