Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 11:08:25 följande:
    Nej, jag gillar kvinnor och vill vara feminist. Jag hoppas på att träffa rätt kvinna, som är till för mig. Och jag till för henne.
    Jag kollar både gammal och ny porr. Sex är tidlöst.
    Tja, du är väl inte den första snubben i världen som blir feminist för att få ligga Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 09:07:43 följande:
    Jag anser mig vara feminist. Tycker att kvinnor ska ha lika lön för samma jobb.
    Och så runkar jag till porr.
    Nu blandar du väl allt ihop feminism med jämställdhet.... man behöver inte vara feminist för att tro på jämställdhet. Det kanske vore bra om satte dig in i vad feminism är INNAN du börjar kalla dig det för du verka ha rätt dålig koll.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-23 10:36:14 följande:
    Jag var feminist innan jag blev könsmogen.
    Ja för att du tyvärr verkar tro att feminism är detsamma som jämställdhet vilket det inte är... som sagt det vore kanske bra om du sätter dig in i vad du går runt och kallar dig för det kanske inte alls är vad du tror.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-23 10:37:22 följande:
    Det vet jag inte, men jag tycker att kvinnor ska ha samma rättigheter m.m.

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter.
    Att tro på att kvinnor ska ha samma rättigheter som män är jämställdhet.... ett begrepp.... feminism är en samling ideologier inte ett begrepp.

Att feminism skulle ha som målsättning att kvinnor ska ha samma rättigheter som män är en väldigt grov generalisering. Feminismen har en väldigt ensidig bild av jämställdhet och tar enbart hänsyn till kvinnor... så ja, femnismen kommer jobba för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män.... MEN det man inte säger är att feminismen oxå är helt ok med att kvinnor får det bättre än män, dvs feminismen är helt ok med att män diskrimineras istället för män ingår inte i deras scope... ett exempel på det är tex deras krav på kvotering.

Som sagt, det vore bra om du fattar vad du går runt och kallar dig själv för för det kanske inte är så fint som det ser ut på ytan och du går kanske runt och sätter snaran kring din egen hals.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Pappa 50år) skrev 2022-12-03 02:43:00 följande:

TS. Blir så när du nekar han det han önskar el fantiserar om. Börja prata, var öppensinnig för nytt, kinky, äventyr, underkläder osv. Titta på porr tillsammans och bjud varandra på det resp önskar för att hitta tillbaka.

Fan vilken märklig inställning... vadå blir så om man blir nekad det man önskar?
    Menar du på fullt allvar att man måste gå med på allt ens partner önskar sig så inte det stackars lilla livet ska bli lessen i ögat och ge sig ut på knullturné med andra?

Om din partners största önskan är att stoppa upp en falukorv i tvåan på dig, så måste du uppfylla den för annars är det helt ok att hon börjar se sig om andra hon kan göra det med?

Personligen tycker jag att personer som inte fattar att man inte alltid får som man vill och att ibland måste man acceptera att andra inte gilla samma saker man själv gillar är gravt efterblivna och olämpliga att ha en relation med öht. Visst man kan alltid lägga fram sina önskemål och diskutera saker, men nånstans måste man ändå kunna acceptera ett nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Pappa 50år) skrev 2022-12-11 02:46:22 följande:
    Oj vilka extremfall du använder.
    Har man en relation som innehåller många ingredienser där sex är en av dom. 
    Kan inte förstå när den ene motsätter sig en öppensinnig inställning till sex med syfte att göra det bra för den andre o vise versa.
    Ja extremfall för att belysa hur irrationella dina argument är.

Enligt dig måste man ju gå med på allt ens partner vill så inte personen bli lessen i ögat och går och gör det med någon annan istället. Så när din partner ber sig ta en falukorv i tvåan så måste du väl göra det för annars är du ju inte "öppensinning" och det är inte mer än rätt om din partner gör det med någon annan istället... eller?
Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar