• Anonym (Livstrött)

Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Vilken kliché va? Fem år lång relation. Tvillingar på 3 år, lite sömn, slitna osv. Vår relation är överlag full av närhet, samtal, skratt och fin samvaro, men sexet har gått från att vara passionerat till?. Ingenting. Sen barnen kom är det jag 99% av gångerna som tar initiativ (och det är sällan vi får till det. Max en gång varannan månad). Vi har pratat om det ett par gånger men det rinner liksom ut i sanden. Jag har kommit på min man med att titta på porr och jag blev ledsen vilket jag tog upp. Inte för att jag tycker det är så himla farligt men för att jag känner mig utestängd. Om vi har sex och ett pågående sexuellt samtal kan porren finnas med, absolut.  Häromdagen upptäckte jag att min man följer ett konto med bimbos på Instagram, kvinnor med groteskt stora bröst och rumpor. Jag blev vansinnig! Han försökte dölja det hela först och blånekade, men jag kunde ju lätt konfrontera med bevis. Min man presenterar sig själv som en mogen, förnuftig, relationell man med många kvinnliga vänner. Att han av alla människor tänder på dylikt är för mig groteskt. Känner mig arg, besviken och utsatt. Vet inte hur vi ska gå vidare. Vi har ännu inte pratat men mitt krav är parterapi. Min fråga: kan män ha hjärnceller intakta, en normalbegåvad människas empatiska förmåga, hyfsad insikt i att han gör mig illa men väljer att göra det ändå- och ändå vara en människa värd att vara ihop med? 

varje vuxen människa som väljer en monogam relation väljer bort det roliga med variation vad gäller partners/män/kvinnor. Det är liksom själva grejen. Det gör man väl medvetet? Jag tycker också det är spännande att sexchatta med gamla älskare. Det skulle också kunna betraktas som en del av min privata sexuella sfär- men jag gör inte det. Pga sårande och illojalt mot den människa jag älskar. Är män dumma i huvudet/ oförmögna att känna empati, oförmögna att fatta  att man får välja här i livet. Man väljer alltid bort saker för att man hellre vill ha något annat.
    Jag behöver era tankar och råd. 

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar
  • Mandel
    Anonym (K) skrev 2022-11-09 16:15:49 följande:
    Vilket inte är det bästa för barnet när det gäller immunförsvar och att pressa ut fostervatten ur lungorna. Och samtidigt mer belastande för kvinnan att inte kunna lyft sin bebis på två veckor?

jo men visst, tajtare underliv är helt klart värt mer än bebisens hälsa.
    Tror ev slapphet efter förlossning kan bero på många orsaker och alla som föder vaginalt blir inte slappa.

Jag har visserligen fött ett barn vaginalt och ett med akut snitt, men inte ett dugg slapp
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ointresse)

Fysisk attraktion är rent allmänt en annan bidragande orsak. Som ett led i dessa omständigheter blir mannens val präglade av vad vi kallar för ytliga preferenser medan kvinnans fokus i högre grad riktas mot andra egenskaper.

www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-08 16:55:00 följande:

Det finns massor av sådana män men långt ifrån alla är på det sättet som du beskriver. Jag har haft flera förhållanden med män som lever denna form av dubbelmoral och jag har kommit till insikten att detta är inget som jag vill satsa på. Att leva ut sin sexualitet är en sak, sättet hur man lever ut det är en annan sak. En man som låtsas vara feminist t ex och samtidigt runkar till porr går inte riktigt ihop enligt mitt tyckande. Jag anser detta som oärlighet och det är något som jag inte vill ha nära mig. Samtidigt blir jag så himla besviken över alla porrskadade men som inte bryr sig någonting om sin omgivning. Visst, inte alla är porrskadade men många tittar och påverkar sina partners på ett negativt sätt.

Jag har som sagt väldigt svårt för det där och har avslutat förhållanden pga detta. Har hittat en man för några år sedan som inte lever denna dubbelmoral. Det känns som att det ändå finns hopp.  

Jag anser mig vara feminist. Tycker att kvinnor ska ha lika lön för samma jobb.
    Och så runkar jag till porr.
  • Anonym (Kexkraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 09:07:43 följande:
    Jag anser mig vara feminist. Tycker att kvinnor ska ha lika lön för samma jobb.
    Och så runkar jag till porr.
    Det här förklarar ditt och andras problem att träffa någon. Sluta vara feminist. Lägg fokus på dina verkliga värderingar som är att kvinnor är till för dig. Om du vill vara etisk, titta inte på nyproducerad porr. Stay single.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kexkraken) skrev 2022-11-10 09:27:21 följande:
    Det här förklarar ditt och andras problem att träffa någon. Sluta vara feminist. Lägg fokus på dina verkliga värderingar som är att kvinnor är till för dig. Om du vill vara etisk, titta inte på nyproducerad porr. Stay single.
    Nej, jag gillar kvinnor och vill vara feminist. Jag hoppas på att träffa rätt kvinna, som är till för mig. Och jag till för henne.
    Jag kollar både gammal och ny porr. Sex är tidlöst.
  • Anonym (Kexkraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 11:08:25 följande:
    Nej, jag gillar kvinnor och vill vara feminist. Jag hoppas på att träffa rätt kvinna, som är till för mig. Och jag till för henne.
    Du får kalla dig vad du vill och kolla på vad du vill. Där nämnde du lite mer av dina värderingar. Se till att du skriver sånt här i mailen till kvinnorna, så att du kan hitta kvinnan för dig. 
  • Kaede

Däri ligger väl sveken?. Inte vad han faktiskt gör (även om det kan dra igång ett helt eget batteri av känslor och reaktioner) utan att han väljer att titta på porr/naket/andra men inte ägnar ert gemensamma liv (sexliv) en gnutta tid och energi för att få igång det igen. Om ni har sex varannan månad och då på ditt initiativ nio av tio gånger så tar han initiativ till sex en gång per år. Du har ett problem med det. hans reaktion på det är att göra ingenting. Det är ett svek. Att han sedan väljet att kanalisera den lust han faktiskt har åt ett annat håll och inte mot er, det är ett annat svek. Det tredje sveket är att han försöker mörka det från dig och låtsas om ingenting. 

En relation som innehåller mörkande är inte möjlig att rädda. Båda måste vilja och dra åt samma håll. Sen kanske inte båda får exakt vad de vill ha i slutändan men att VILJA jobba för att båda ska känna sig nöjda är ett minimum. 

• Anonym (Han)

Varför hatar du män kaede?

då sviker kvinnor lika mycket sina män som inte ger sin man sex.

finns många trådar om det här 

• Kaede
    Anonym (Han) skrev 2022-11-11 21:03:42 följande:

Varför hatar du män kaede?

då sviker kvinnor lika mycket sina män som inte ger sin man sex.

finns många trådar om det här 

Jag hatar inte män. Älskar dem faktiskt. Inte alla då. Det finns faktiskt rätt många rötägg men på det stora hela gillar jag män som grupp med folk. Jag älskar kvinnor också. Inte alla då. Det finns faktiskt rätt många rötägg men på det stora hela gillar jag kvinnor som grupp med folk. Om det är vad du utläser från det jag skrev eller vill att du och jag ska samtala om eller att  samtalet i tråden ska handla om, då ser  jag ingen möjlighet till dialog. Oavsett om du är man eller kvinna.  Att överhuvudtaget säga att en annan människa  hatar en hel grupp  baserat på ett inlägg på internet är också helt absurt tycker jag. Kan inte se att du ens vill ha ett seriöst svar på din fråga till mig. Men jag kan ju försöka. 

Sveket ligger inte i att inte ha sex. Sveket ligger i att  inte bry sig om att TS mår dåligt över det och att kanaliserar sin lust till porr istället för TS och kanske även inte kommunicerar vad partnern vill och behöver så att TS kan möta upp. Sveket ligger i att inte försöka.

Som svar på ditt påstående. Ja, jag tycker absolut att det är ett svek gentemot sin partner att inte aktivt jobba på ett sexliv när den ena är missnöjd. Eller åtminstone ta tjuren vid hornen och stå för hur man vill leva även. Jag  tycker att det är ett förhållandesvek att inte jobba på sitt förhållande när den, man påstår sig älska mest i världen och har valt till sin partner, mår dåligt i relationen. Som jag skrev så betyder det inte att de inblandade kommer att få vad de vill ha. TS kanske får nöja sig med lite sex  om hon vill vara med sin man. Men han kanske får leva utan henne om han inte Längre tänder på sin fru . 

Sveket ligger ju i att inte FÖRSÖKA eller VILJA FÖRSÖKA åstadkomma en förändring. Många gånger kan människor leva med att inte få vad de exakt vill ha eftersom kommunikationen och viljan att det ska bli bättre skapar en vi-känsla som överbryggar glappet. För min del kan du byta ut han mot hon i mitt inlägg. Ditt påstående att kvinnor sviker sina män när de inte ger sex träffar så fel. Det handlar inte om antalet ligg. Det handlar om bristen på kommunikation. Alla som inte jobbar på sitt förhållande när deras partner mår dåligt i det sviker sin partner. Dock betyder inte att jobba på något att alla får vad den vill jag. jag tycker alla som känner att kommunikationen i relationen är dålig ska fundera över om det är värt att vara kvar i relationen. Oavsett om det handlar om sex eller städning eller emotionell kontakt. All människor alltså. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-10 11:08:25 följande:
    Tja, du är väl inte den första snubben i världen som blir feminist för att få ligga Flört
Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar