• Anonym (Livstrött)

Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar

Vilken kliché va? Fem år lång relation. Tvillingar på 3 år, lite sömn, slitna osv. Vår relation är överlag full av närhet, samtal, skratt och fin samvaro, men sexet har gått från att vara passionerat till?. Ingenting. Sen barnen kom är det jag 99% av gångerna som tar initiativ (och det är sällan vi får till det. Max en gång varannan månad). Vi har pratat om det ett par gånger men det rinner liksom ut i sanden. Jag har kommit på min man med att titta på porr och jag blev ledsen vilket jag tog upp. Inte för att jag tycker det är så himla farligt men för att jag känner mig utestängd. Om vi har sex och ett pågående sexuellt samtal kan porren finnas med, absolut.  Häromdagen upptäckte jag att min man följer ett konto med bimbos på Instagram, kvinnor med groteskt stora bröst och rumpor. Jag blev vansinnig! Han försökte dölja det hela först och blånekade, men jag kunde ju lätt konfrontera med bevis. Min man presenterar sig själv som en mogen, förnuftig, relationell man med många kvinnliga vänner. Att han av alla människor tänder på dylikt är för mig groteskt. Känner mig arg, besviken och utsatt. Vet inte hur vi ska gå vidare. Vi har ännu inte pratat men mitt krav är parterapi. Min fråga: kan män ha hjärnceller intakta, en normalbegåvad människas empatiska förmåga, hyfsad insikt i att han gör mig illa men väljer att göra det ändå- och ändå vara en människa värd att vara ihop med? 

varje vuxen människa som väljer en monogam relation väljer bort det roliga med variation vad gäller partners/män/kvinnor. Det är liksom själva grejen. Det gör man väl medvetet? Jag tycker också det är spännande att sexchatta med gamla älskare. Det skulle också kunna betraktas som en del av min privata sexuella sfär- men jag gör inte det. Pga sårande och illojalt mot den människa jag älskar. Är män dumma i huvudet/ oförmögna att känna empati, oförmögna att fatta  att man får välja här i livet. Man väljer alltid bort saker för att man hellre vill ha något annat.
    Jag behöver era tankar och råd. 

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar
  • Anonym (Anonym)

Det finns massor av sådana män men långt ifrån alla är på det sättet som du beskriver. Jag har haft flera förhållanden med män som lever denna form av dubbelmoral och jag har kommit till insikten att detta är inget som jag vill satsa på. Att leva ut sin sexualitet är en sak, sättet hur man lever ut det är en annan sak. En man som låtsas vara feminist t ex och samtidigt runkar till porr går inte riktigt ihop enligt mitt tyckande. Jag anser detta som oärlighet och det är något som jag inte vill ha nära mig. Samtidigt blir jag så himla besviken över alla porrskadade men som inte bryr sig någonting om sin omgivning. Visst, inte alla är porrskadade men många tittar och påverkar sina partners på ett negativt sätt.

Jag har som sagt väldigt svårt för det där och har avslutat förhållanden pga detta. Har hittat en man för några år sedan som inte lever denna dubbelmoral. Det känns som att det ändå finns hopp.  

• Kockobello
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-08 16:55:00 följande:

Det finns massor av sådana män men långt ifrån alla är på det sättet som du beskriver. Jag har haft flera förhållanden med män som lever denna form av dubbelmoral och jag har kommit till insikten att detta är inget som jag vill satsa på. Att leva ut sin sexualitet är en sak, sättet hur man lever ut det är en annan sak. En man som låtsas vara feminist t ex och samtidigt runkar till porr går inte riktigt ihop enligt mitt tyckande. Jag anser detta som oärlighet och det är något som jag inte vill ha nära mig. Samtidigt blir jag så himla besviken över alla porrskadade men som inte bryr sig någonting om sin omgivning. Visst, inte alla är porrskadade men många tittar och påverkar sina partners på ett negativt sätt.

Jag har som sagt väldigt svårt för det där och har avslutat förhållanden pga detta. Har hittat en man för några år sedan som inte lever denna dubbelmoral. Det känns som att det ändå finns hopp.  

Ja, jättehemskt.

För kvinnor gillar inte sex.

Lol 
  • Anonym (Anonym)

Kockobello, att kvinnor inte gillar sex är verkligen bara bullshit. De flesta kvinnorna är långt ifrån att inte tycka om sex. Och även TS skrev att det är hon som måste ta initiativ. Att inte gilla sex är något annat. 

• Anonym (Livstrött)

Svar till Kockobello:

Kockobello skrev 2022-11-08 16:59:57 följande:
    Ja, jättehemskt.

För kvinnor gillar inte sex.

Lol 

Vad har det med saken att göra?  Man kan som kvinna älska sex, men har man valt en monogam relation så är man medveten om att man valt att uteslutande ha sex med den personen man lever med. Om det inte passar en så får man söka en annan typ av förhållande. Svårare än så är det inte.  Ett ansvarsfullt beteende är att hitta sätt att aktivera den gemensamma lusten på. Den privata sexualiteten finns där också såklart. Men det är ju helt empatiskt stört att rikta sin Sexuella energi till andra än sin partner. Som man har valt att leva med, i en monogam relation.
  • Anonym (Anonym)

TS, bra skrivit. Håller med dig till 100%. 

• Anonym (Livstrött)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-08 17:10:29 följande:

Anonym (Anonym) skrev 2022-11-08 17:10:29 följande:

Håller med dig också. Och vägrar köpa ?alla män är sådana?. Snacka om att ha låga förväntningar på män och relationer. Inom mig hoppas jag att vi kommer kunna lösa det här med parterapi. Jag älskar min man mycket. Men jag vill ha en sund relation jag känner mig sedd och trygg i. Lojalitet är viktigt för mig.
  • Antigone

Även om alla män vore sådana (vilket de inte är) så vore det i så fall dags för alla män att förändras och den förändringen måste ske genom att vi kvinnor vågar ställa högre krav inom vissa områden.

Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Anonym

Om man sitter och glor sig mätt på porr för att sedan inte orka ha sex eller ta initiativ till närhet är det något fel. 
    Rejält störd är man om man inte inser att det påverkar relationen man har.

• Tukt

Du vill ha hjälp och råd skriver du, TS.
    Men du verkar samtidigt ha bestämt dig i hur du beskriver din partner som "dum i huvudet" och att han är "oförmögen att känna empati".
    Du verkar heller inte ha läst det minsta i den trillion trådar på exakt samma ämne som finns här inne.
    Så frågan är om du vill ha hjälp eller bara medhåll för att se ned på din partner ytterligare och dessutom få höras och synas under tiden, i stället för att läsa och reflektera?

• Anonym (ML)

Har trådskaparen sett sig själv i spegeln? Där finns nog det bästa svaret vad gäller bristen på attraktion och även att du skriver att du har tvillingar kan vara en orsak. Har du fått en slapp och inte alls lika trång fitta efter graviditeten jämfört med innan? Sånt spelar också in för att män ska se åt annat håll. Så förebrå inte din man för att du själv jangserat.och han väljer att titta på "Instagram-brudar". Han tittar väl på det han önskar att han haft men inte har.

Svar på tråden Min man vill inte ha sex men tittar på nakna Instagrambrudar