-
-
Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
-
Såhär tänker S i GöteborgTow2Mater skrev 2022-11-10 21:27:33 följande:I vissa områden iallafall verkar det ju behovas.
www.dn.se/sverige/socialtjansten-ska-hyra-fler-bostader-i-rika-stadsdelar/ -
De finns där under ytan, de fattiga. Man ser de på kvällarna rota i papperskorgar, sover på pendeltåg och står i soppköer utan någon större utdelning.
Det nya Sverige är inte det välfärdssamhälle som fostrade mig 80-90 talet. Men när invandringen tar knäcken på Sverige är jag inte det minsta förvånad.
-
Jag tycker att det här är ett rasistiskt inlägg i andra stycket, och ett sant inlägg i den första stycket.me33 skrev 2022-11-11 14:03:55 följande:
De finns där under ytan, de fattiga. Man ser de på kvällarna rota i papperskorgar, sover på pendeltåg och står i soppköer utan någon större utdelning.
Det nya Sverige är inte det välfärdssamhälle som fostrade mig 80-90 talet. Men när invandringen tar knäcken på Sverige är jag inte det minsta förvånad.
-
Ett egenvärde, ett inneboende värde. Då existerar värdet helt oberoende åsikter. Värdet uppstår i ett eller flera medvetanden och kan också variera i dessa, någon annanstans finns inte det påstådda värdet. Svaret är alltså inte ja utan ja och nej. Beroende på vad vi tilldelar det för värde.Anonym (Loth) skrev 2022-11-11 06:02:31 följande:Ja
-
Och i Västerås bor bidragsberoende i de dyraste hyreslägenherna...Fröken Allvar skrev 2022-11-11 13:51:10 följande:Såhär tänker S i Göteborg
www.dn.se/sverige/socialtjansten-ska-hyra-fler-bostader-i-rika-stadsdelar/Granskningen visar att 44 procent av hyresgästerna har så låga inkomster att de inte ens når upp till hyreskostnaden.
Det blir alltså skattebetalarna som genom sociala insatser får betala hyrorna.
[...]
Socialdemokraten Ann Louise Molin Östling, ordförande i Individ- och familjenämnden och politiskt ansvarig för socialtjänsten, säger till P4 Västmanland att Västerås stad inte kan dela upp människor med utgångspunkt i om de får försörjningsstöd eller inte:? Vi vill inte ha en segregerad stad.
sverigesradio.se/artikel/6786768 -
Vet inte vad nyanlända personer ska anvisas bostäder i stadsdelar med hög socioekonomisk status har med att det måste till fler billiga tillgängliga hyresrätter som folk skulle ha råd att hyra, men.... Menar du att eftersom nyanlända får bo på soc bekostnad i fina stadsdelar, blir fler billigare bostäder forhoppningsvis over till vanligt folk att hyra i sämre områden?Fröken Allvar skrev 2022-11-11 13:51:10 följande:Såhär tänker S i Göteborg
www.dn.se/sverige/socialtjansten-ska-hyra-fle.../ -
Du skiljer på vanligt folk och nyanlända i fråga om rättigheter att bo vilket kan skapa vissa kommunikationsproblem oss emellan då jag vill diskutera fattigdom i Sverige. Några nyanlända är fattiga och andra inte.Tow2Mater skrev 2022-11-11 18:20:40 följande:Vet inte vad nyanlända personer ska anvisas bostäder i stadsdelar med hög socioekonomisk status har med att det måste till fler billiga tillgängliga hyresrätter som folk skulle ha råd att hyra, men.... Menar du att eftersom nyanlända får bo på soc bekostnad i fina stadsdelar, blir fler billigare bostäder forhoppningsvis over till vanligt folk att hyra i sämre områden?
-
Så du borde kanske hålla dig till fattiga då, och inte blanda in nyanlända.Fröken Allvar skrev 2022-11-11 18:52:58 följande:Du skiljer på vanligt folk och nyanlända i fråga om rättigheter att bo vilket kan skapa vissa kommunikationsproblem oss emellan då jag vill diskutera fattigdom i Sverige. Några nyanlända är fattiga och andra inte.
-
?Tow2Mater skrev 2022-11-11 20:17:23 följande:Så du borde kanske hålla dig till fattiga då, och inte blanda in nyanlända.
-
Hur som helst. Sedan förra fredagen har jag överengagerat mig igen. Min sambo tycker inte att det är roligt. Först berättade jag inte om tråden för honom. Det är lite pinsamt på något sätt, man blir en annan person av att försöka diskutera med människor som man inte ser och som inte vill en väl inför en massa andra ögon. Det är ungefär 100 personer som läser, säkert samma grupp som heter "visomhatarvänsterkommunistfeministernapåFL" .