Aniiee skrev 2022-09-02 17:54:52 följande:
Det gör alla andra också. Det handlar inte om några små obskyra lyxbutiker som har överpriser för rika. Du har tur, eller så ljuger du. Det är de alternativen som finns här. Tror du annat lever du i en bubbla utan verklihetskontakt, och eftersom jag väljer att tro gott om människor vill jag inte tro att du ljuger.
Maten ÄR dyrare, och folk utan marginaler tvingas avstå från sina vanliga val, hela vägen ner till att avstå mål. Matsmart har gjort ett gigantiskt uppsving pga matpriserna, stadsmissionen oxch andra organisationer med matbutiker r personer med små inkomster mångdubblar medlemsantal och går på knäna, likaså matställen i härbergena. Restaurangbranschen både går på knäna och skriker efter att få hjälpa de som har det värre. Har du verkligen missat detta så totalt?
Du kan ju kolla Willys själv nästa gång så ser du priserna. Eller så kan du kolla deras onlinebutik. Lite förvånad över att du som annars är vettig sitter och anklagar folk för lögner! Hade inte förväntat mig ett så lågt tilltag från dig faktiskt.
Sry, har inte haft kontakt med Stadsmissionen, bor inte på härbärge eller liknande. Har egen lägenhet faktiskt. Jobbar inte inom restaurangvärlden, känner inga servitriser eller liknande. Vet inget om Matsmarts ekonomiska ställning heller. Så ja, om man själv inte umgås i de kretsarna så är just den informationen rätt obskyr.