• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Amaaanda00

Min temp har gått ner till 36.5 Från 37.2?(aldrig haft så låg temp) kanske inte var en nidblödning då..? 

• Jojjans
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 05:09:15 följande:

Min temp har gått ner till 36.5 Från 37.2?(aldrig haft så låg temp) kanske inte var en nidblödning då..? 

spännande! tempar du dagligen med basaltermometer? 

• Juliflicka
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 05:09:15 följande:

Det kanske är jag som inte får ihop det, men om du var på äl+6 igår, har du inte BIM nästa helg och inte onsdag 21/9?
  • liiisaa89
    Cocachins skrev 2022-09-18 00:15:49 följande:

Om man är säker på att man haft äl för 14 dagar sedan alt om man senast hade sex för 14 dagar sedan, och man är gravid så får de allra flesta ett positivt grav test kring dessa dagar, kanske med nån dags fördröjning möjligtvis iaf om man ska läsa bruksanvisningar för grav test etc. Men sen finns det ju såklart alltid undantag på dom som plussat senare, men statistiskt får de flesta ett korrekt resultat om man testar då vad jag förstått när jag googlat osv. 

Men om man är osäker på när äl var är det ju svårare. Särskilt efter p piller stopp, det kan ju ta några cykler innan mensen och därmed äl kmr igång och blir regelbunden. Så att din mens är sen efter p-pillerstopp tror jag inte är speciellt ovanligt. 

Är ganska säker på att jag hade äl runt den 1a-3e september. 1a september hade jag rikliga äl-flytningar. Trodde jag fick en blödning men icke.
    Jag får vänta och se ett par dagar till. Annars får jag ta ett test till och sluta grubbla 
  • Amaaanda00

@juliflicka 

jag har sen jag slutade med mina p-piller haft en cykel på 26 dagar, alla har olika långa lutefas. Och min mens startade 26/8 vilket innebär att jag har BIM 21/9. Har tagit ÄL test som visade positivt 8/9 men tempen ökade inte fören 11/9. det är liksom olika för alla. :) 

• Maymom
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 08:43:46 följande:

@juliflicka 

jag har sen jag slutade med mina p-piller haft en cykel på 26 dagar, alla har olika långa lutefas. Och min mens startade 26/8 vilket innebär att jag har BIM 21/9. Har tagit ÄL test som visade positivt 8/9 men tempen ökade inte fören 11/9. det är liksom olika för alla. :) 

Kan tempminskningen vara en implantationsdipp kanske? :) 
  • Amaaanda00
    Maymom skrev 2022-09-18 09:09:23 följande:
    Kan tempminskningen vara en implantationsdipp kanske? :) 
    Ja tempen gick ner igår (det va också igår jag fick den där blödningen) och idag så är den uppe på 37.2 igen som den brukar ligga på efter ägglossning. så hoppas verkligen att det va en dip pga ägget fäste. 
  • Solros22

Varför går tiden mellan äl å bim så otroligt långsamt?? 

är mitt emellan? äl+7 å bim-6? redan testat 2 ggr med supernegativt såklart? 

• Idas123

Jag fick iaf positivt äl test idag efter blinkande gubbe i 10 dagar. Cykeldag 24 så min bim är flyttad till början på oktober.

Lycka till alla ni som snart har bim. 

• Elefanten92
    Solros22 skrev 2022-09-18 13:09:21 följande:

Varför går tiden mellan äl å bim så otroligt långsamt?? 

är mitt emellan? äl+7 å bim-6? redan testat 2 ggr med supernegativt såklart? 

Håller med dig! Undrar också de? Är på äl+10 och bim - 5. 
    Redan testat också och negativt? Tålamod är inte min starka sida Tyst

Svar på tråden BIM sept -22