• liiisaa89

BIM sept -22

Tagit med morgonurin, bim 16/9. 
    Troligtvis spök men de är blått, varför blir det så tunnt? Är cb inte att lita på? Avläst inom 10 min som de står på förpackningen.
    Jag testade tidigt eftersom jag ska ut och resa på torsdag och vill få ett svar innan.. 

• liiisaa89
    Leonas1 skrev 2022-09-13 12:15:36 följande:
    Varför tror du spök? Ser positivt ut. Är det CB testa tidigt där det blir ett streck? 
    Har läst om så mycket spökstreck på cb det är väl därför.. 
    Ja det är testa tidigt 
  • liiisaa89
    Leonas1 skrev 2022-09-13 12:49:18 följande:
    Skulle tolka som positivt Glad jag testade svagt på CB testa tidigt förra veckan och det såg ut ungefär sådär. Har personligen aldrig fått spökstreck på CB 
    Oj, okej tack :) 
  • liiisaa89

Känner mig osäker när jag egentligen ska ha bim. Enligt app igår 16e september. Ingen mens i sikte. 
    Jag slutade med piller den 19e augusti, dagen mensen kom. 
    Kanske får jag ingen mens denna månad då kroppen ställer om sig. 
    Jag har molvärk/ mensvärk till och från och har haft det i 1,5 vecka. Illamående någon gång ibland men går över ganska fort 
    Jag tog ett digitalt cb i torsdags kväll, negativt. 
    Nu är jag utomlands och kan inte släppa tanken om det är något på gång. Kan såklart vänta några dagar till och sedan ta test, men sambon och jag är väl inte riktigt lika överens om det är dags för barn just exakt nu i livet.. och jag vill inte "förstöra" våran resa. 

Förlåt för långt inlägg men behövde få skriva av mina tankar. Kanske har någon varit med om att man plussar väldigt sent eller att mensen upphört efter man slutat med piller? 
    Kram

• liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-17 14:34:02 följande:

Fick en jätte ljusrosa blödning idag på toapappret när jag torkad mig, typ hälften så stor som en lillfinger nagel. Nidblödning? Är idag på ÄL+6 och har BIM på onsdag 21/9. Håller verkligen alla tummar för att det inte är mensen som försiktigt ska börja komma igång tidigare nu? 

Låter som en nidblödning så tätt efter äl :) 
  • liiisaa89
    Cocachins skrev 2022-09-18 00:15:49 följande:

Om man är säker på att man haft äl för 14 dagar sedan alt om man senast hade sex för 14 dagar sedan, och man är gravid så får de allra flesta ett positivt grav test kring dessa dagar, kanske med nån dags fördröjning möjligtvis iaf om man ska läsa bruksanvisningar för grav test etc. Men sen finns det ju såklart alltid undantag på dom som plussat senare, men statistiskt får de flesta ett korrekt resultat om man testar då vad jag förstått när jag googlat osv. 

Men om man är osäker på när äl var är det ju svårare. Särskilt efter p piller stopp, det kan ju ta några cykler innan mensen och därmed äl kmr igång och blir regelbunden. Så att din mens är sen efter p-pillerstopp tror jag inte är speciellt ovanligt. 

Är ganska säker på att jag hade äl runt den 1a-3e september. 1a september hade jag rikliga äl-flytningar. Trodde jag fick en blödning men icke.
    Jag får vänta och se ett par dagar till. Annars får jag ta ett test till och sluta grubbla 
  • liiisaa89

Ingen mens i sikte bim+3
    Ska köpa mig ett test idag och se om kroppen spelar mig ett spratt eller om det faktiskt kan vara positivt. 
    Anade positivt med cb sticka innan bim men digitala negativt..  Men troligtvis bäst att jag väntar med testet till i morgon bitti.. Men denna väntan hörrni.. :) 

• liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-19 18:47:37 följande:
    Vilka test från CB kör du? 
    Båda var testa tidigt. Det som är så konstigt 
  • liiisaa89

Amandaaa00
    Det var de jag gjorde, nu är jag utomlands så fick köpa ett syndat test, vet inte vad de är. Men troligtvis inget tidigt men tycker de borde synas oavsett nu när de är efter bim. 

Såhär såg det ut några dagar innan bim. Så tycker de va konstigt att digital var negativt bim-1

• liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-19 20:57:24 följande:
    Ååå jag ser också strecket så det är ju solklart positivt iallafall, men är ju svagt positivt, kanske därför det inte syntes på det digitala? väntan från ägglossning till BIM/positivt gravtest är ju verkligen det värsta, det går så långsamt.. 
    Ja men exakt! Det test jag köpte ikväll verkar vara ett känsligt test, så de borde bli svart på vitt i morgon om vad som händer i kroppen eller inte händer 
  • liiisaa89

Skriker negativt ännu en gång.. så visst är det kroppen som spelar mig ett spratt :(

• liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 07:13:05 följande:
    När har du BIM? Är ju märkligt tycker jag. Man ser ju ett streck på CB även om det är svagt så är det ju ett streck. 
    Enligt app hade jag det 16/9 
    Men slutade med ppiller 19/8 så kanske är därför ingen mens kommer nu. 
    Men som sagt att cb visade positivt sådär för någon vecka sedan, de är märkligt 
  • liiisaa89

Update :
    Pratat med barnmorska ang ingen mens och negativa tester. 
    Det kan var att jag slutat med piller som är "problemet" med att mensen inte kommer. Men hon tycker också att jag ska avvakta 1-2 veckor och ta nytt test om mensen inte kommer då det inte är ovanligt att plussa sent. 
    Så hoppet lever fortfarande kvar lite grann :) 

• liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 12:10:17 följande:
    Okej! Ja så kan det säkert vara men just att du hade ett svagt positivt på CB gör ju att man undrar 
    Ja men snälla, blir inte riktigt klok 
  • liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 12:15:40 följande:
    Kvinnokroppen är verkligen ett under ibland.. jag har iallafall bestämt mig för att köpa CB test sticka idag och testa med den imorgonbitti och se. För tog ett testa tidigt digitalt imorse igen och det va negativt. min beräknade mens är imorgon men har inte alls dom känslorna i kroppen som jag brukar ha inför mens. Och sen att jag hade den där pytte blödningen i lördags tillsammans med en tempdip gör att jag verkligen hoppas och tror på ett plus snart. 
    Det är den verkligen, har liksom molvärk från och till hela tiden. Känns hela tiden att " nu kommer mensen" men nä. Kissar mer äv vanligt och äter son jag vet inte vad. Vem vem om jag kanske är skengravid.. pga de där blåa svaga strecket från förra veckan..

Det gör du rätt i! 
    Uppdatera hur det går. :)
  • liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 13:56:39 följande:
    Som jag har förstått det som så ska streck nummer 2 vara mer grått om det är så att det är ett ?fake? plus. jag tycker ditt ser blått ut på bilden. Tycker du ska vänta några dagar och sen testa igen. Kanske när du kommer hem och kan testa med svenska testen? Vi får uppdatera varandra 
    Ja har också fått för mig det. 
    Ja jag kommer försöka njuta av semester och testa igen i helgen om inget händer :) 
  • liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 12:15:40 följande:
    Kvinnokroppen är verkligen ett under ibland.. jag har iallafall bestämt mig för att köpa CB test sticka idag och testa med den imorgonbitti och se. För tog ett testa tidigt digitalt imorse igen och det va negativt. min beräknade mens är imorgon men har inte alls dom känslorna i kroppen som jag brukar ha inför mens. Och sen att jag hade den där pytte blödningen i lördags tillsammans med en tempdip gör att jag verkligen hoppas och tror på ett plus snart. 
    Ute o käkar. Fick attackont i magen. Verkligen hugg som höll i sig kanske 10-15 sek. 
    Gick på toa nu och en ljusbrun flytning när jag torka mig..inte alls mycket men de  känns som mensen är på g nu :( 
  • liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-20 20:40:15 följande:
    Okej.. tråkigt att höra. Du får uppdatera mig om mensen drar igång påriktigt sen eller inte. Är så nyfiken på hur det går för dig nu. jag själv har köpt stick testen från CB nu och ska ta ett sånt imorognbitti. 
    Ja inget mer ännu dock, får se efter natten. 
    Jaa lycka till och uppdatera du också :) 
    Håller tummarna!!
  • liiisaa89
    Amaaanda00 skrev 2022-09-21 07:02:15 följande:

stickan på morgonen va också så negativt som det bara kan bli.. har beräknad mens idag så får se om den hoppar igång under dagen. 

Nej va tråkigt..
    Min mens startade ordentligt i morse så för mig är de kört denna gång.. 
Svar på tråden BIM sept -22