• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-15 17:27:13 följande:

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

En blödning vid tex äl eller implantation kan ju starta en dag men rinna ut först dagen eller dagarna efter tex. Det kan ju ha varit så att äl kom två dagar efter men blödningen kom strax efter?
  • Jojjans
    Roxwell skrev 2022-09-15 15:54:30 följande:

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

så ledsen för din skull, det är så tungt när man verkligen tror att det ska ta sig. 

jag tror inte du behöver känna att det var sex-intervallet det var fel på. Många gånger blir ägget befruktat men fastnar sen inte som det ska, eller utvecklas inte som det ska. Man behöver inte ha sex varje dag för att ägget ska bli befruktat. jag har tyckt att det varit skönt att tänka på, att man faktiskt kan släppa kontrollen lite gällande det och tänka att kroppen kommer invänta de perfekta förhållandena med mest gynnsam miljö och bäst embryo. 

• Trana123

Jag fyller år 4 dagar innan min BIM, och hade tänkt att vänta med å testa tills BIM-dagen, men vågar inte riskera att kanske missa chansen å få den bästa födelsedagspresenten!! 

tänker om jag tar med cb digitalt early, då alltså på ÄL+10. Är det värt det? 

sist plussade jag starkt på ÄL+12/13 med vanligt Test.

• Juliflicka
    Trana123 skrev 2022-09-15 22:21:35 följande:

Jag fyller år 4 dagar innan min BIM, och hade tänkt att vänta med å testa tills BIM-dagen, men vågar inte riskera att kanske missa chansen å få den bästa födelsedagspresenten!! 

Varför skulle det inte vara värt det? 😃
  • Jojjans
    Trana123 skrev 2022-09-15 22:21:35 följande:

På äl+10 har du goda chanser att få positivt på tidigt test. däremot kan det ju visa negativt trots att det senare visar sig att du är gravid, och frågan är om du orkar med känslan av ett negativt test på födelsedagen. Men jag hade garanterat chansat :)
  • Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-15 18:24:36 följande:
    En blödning vid tex äl eller implantation kan ju starta en dag men rinna ut först dagen eller dagarna efter tex. Det kan ju ha varit så att äl kom två dagar efter men blödningen kom strax efter?

Ja så kan det ju också vara i och för sig. Det kan ju förklara även varför ja fått starka utslag på äl test. Men att äl eventuellt kom 48h efter och blödning några dagar efter. Skulle kunna vara. Då har jag nog missat äl denna cykeln om de är så  Cool

• Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-16 08:29:31 följande:

Ja så kan det ju också vara i och för sig. Det kan ju förklara även varför ja fått starka utslag på äl test. Men att äl eventuellt kom 48h efter och blödning några dagar efter. Skulle kunna vara. Då har jag nog missat äl denna cykeln om de är så  Cool

behöver ju inte vara kört för att ni inte hade sex just på äl-dagen. Jag har som mest blivit gravid av sex 4 dagar före äl (bekräftat både med temp + ul-datering sen i graviditeten). så ge inte upp hoppet för det!

• Elefanten92
    Jojjans skrev 2022-09-16 08:38:12 följande:

behöver ju inte vara kört för att ni inte hade sex just på äl-dagen. Jag har som mest blivit gravid av sex 4 dagar före äl (bekräftat både med temp + ul-datering sen i graviditeten). så ge inte upp hoppet för det!

Aaa okej, nä får håll hoppet uppe. Hade ju sex isf fyra dagar innan äl-blödning (om de nu va äl-blödning) de får vi se när Bim är då om de tog sig eller inte. Kämpa kämpa!
  • Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-16 10:06:01 följande:
    Aaa okej, nä får håll hoppet uppe. Hade ju sex isf fyra dagar innan äl-blödning (om de nu va äl-blödning) de får vi se när Bim är då om de tog sig eller inte. Kämpa kämpa!

då låter det ju som helt ok timing enligt mig, eftersom äl måste ha kommit innan blödningen. lycka till! För mig är det tyvärr kört den här månaden, mensen har precis tagit slut och jag har hoppat in i oktobertråden men hänger också kvar lite här av nyfikenhet. 

• Trana123
    Juliflicka skrev 2022-09-16 06:27:41 följande:
    Varför skulle det inte vara värt det? 😃
    För att det kanske är alldeles för tidigt så jag offrar ett sånt test i onödan 😂
Svar på tråden BIM sept -22