BIM sept -22
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Idag på bim-4 / äl+9 så har jag fått konstiga äl-liknande flytningar ?! Igår gick tempen ner ca 0,2 grader och idag har den gått upp igen. Whyyy o vad händer brukar inte ha så mycket flytningar innan mens.. Men den som lever får väl se.. det kanske är bidrottninggelen också som spökar men slutade nån dag efter äl.
Fick en jätte ljusrosa blödning idag på toapappret när jag torkad mig, typ hälften så stor som en lillfinger nagel. Nidblödning? Är idag på ÄL+6 och har BIM på onsdag 21/9. Håller verkligen alla tummar för att det inte är mensen som försiktigt ska börja komma igång tidigare nu?
Fick en jätte ljusrosa blödning idag på toapappret när jag torkad mig, typ hälften så stor som en lillfinger nagel. Nidblödning? Är idag på ÄL+6 och har BIM på onsdag 21/9. Håller verkligen alla tummar för att det inte är mensen som försiktigt ska börja komma igång tidigare nu?
Någon som vet om det kan va alldeles för tidigt att ta ett gravtest imorgon eller måndag? Om jag hade nidblödning idag?
Någon som vet om det kan va alldeles för tidigt att ta ett gravtest imorgon eller måndag? Om jag hade nidblödning idag?
jag tror jag läst någonstans att du borde kunna få ett positivt test 3-4 dagar efter implantation. Så gissar att det är lite tidigt.
Hej på er.
jag följer trådarna ett tag, men hoppat över några då min ägglossning är oregelbunden. Nu har jag skitit i mina ägglossningstester på sticka och köpt digitala både ett som mäter LH och ett som mäter både LH och Östrogen.
jag tog två test idag. jag tycker det är lite konstigt att stickan ger lite ökat LH men den lila som mäter både LH och Östrogen ger inget utslag på något. Har någon av er någon förklaring till det här? Jag trodde jag skulle bli klokare, men jag blir bara knäpp. 🤣
Känner mig osäker när jag egentligen ska ha bim. Enligt app igår 16e september. Ingen mens i sikte.
Jag slutade med piller den 19e augusti, dagen mensen kom.
Kanske får jag ingen mens denna månad då kroppen ställer om sig.
Jag har molvärk/ mensvärk till och från och har haft det i 1,5 vecka. Illamående någon gång ibland men går över ganska fort
Jag tog ett digitalt cb i torsdags kväll, negativt.
Nu är jag utomlands och kan inte släppa tanken om det är något på gång. Kan såklart vänta några dagar till och sedan ta test, men sambon och jag är väl inte riktigt lika överens om det är dags för barn just exakt nu i livet.. och jag vill inte "förstöra" våran resa.
Förlåt för långt inlägg men behövde få skriva av mina tankar. Kanske har någon varit med om att man plussar väldigt sent eller att mensen upphört efter man slutat med piller?
Kram
Om man är säker på att man haft äl för 14 dagar sedan alt om man senast hade sex för 14 dagar sedan, och man är gravid så får de allra flesta ett positivt grav test kring dessa dagar, kanske med nån dags fördröjning möjligtvis iaf om man ska läsa bruksanvisningar för grav test etc. Men sen finns det ju såklart alltid undantag på dom som plussat senare, men statistiskt får de flesta ett korrekt resultat om man testar då vad jag förstått när jag googlat osv.
Men om man är osäker på när äl var är det ju svårare. Särskilt efter p piller stopp, det kan ju ta några cykler innan mensen och därmed äl kmr igång och blir regelbunden. Så att din mens är sen efter p-pillerstopp tror jag inte är speciellt ovanligt.
Sen är min erfarenhet iaf att jag ofta får pos äl-test under 2-3 dagar före äl. Dvs det blir starkare och starkare tills dess att ägget släpper, För att sen testa neg på äl test kort efter ägget släppt. Därför tror jag inte att man ska på ren princip räkna äl från dag ett man får utslag för äl. Det kanske är så för vissa men inte för mig tex. Man kan ju fortsätta testa nån cykel när man får utslag så ser man själv hur egna kroppen fungerar :)