• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Juliflicka
    Nellygirl93 skrev 2022-09-13 09:26:24 följande:

Vad kul! Jag hakar på här Glad

Skulle fått mens 31/8 men har fortfarande inte kommit, så vet inte när min nästa är planerad! dock fortfarande negativa gravtest trots 13 dagar försenad mens?

Har du några gravsymptom? 😃

• Leonas1

Puh, testade 2-3 på digitalt idag i 4+0. I augusti fick jag aldrig mer än 1-2 och började bli orolig och fick sen missfall.

Att vänta på att göra tidigt UL i fyra veckor till känns som en enorm evighet. Någon i Stockholm som lyckats boka ett tidigare UL utan att ha blödningar eller smärtor osv? 

• Nellygirl93

Ja jag har varit illamående tillochfrån och tillochmed behövt ta en taxi hem från jobbet och spytt Förvånad molande värk i magen som känns som en jobbig men ?mildare? mensvärk. Är hungrigare än vanligt och törstig som satan, har kissat säkert 1-2 ggr i timmen vissa dagar Förvånad så i mitt huvud kan det inte stämma att jag inte är gravid, även om det såklart är så det verkar enligt testen! 

• Längtarefternästa
    Leonas1 skrev 2022-09-13 11:00:31 följande:

Puh, testade 2-3 på digitalt idag i 4+0. I augusti fick jag aldrig mer än 1-2 och började bli orolig och fick sen missfall.

Att vänta på att göra tidigt UL i fyra veckor till känns som en enorm evighet. Någon i Stockholm som lyckats boka ett tidigare UL utan att ha blödningar eller smärtor osv? 

Jag har vänner som har gått till privata mottagningar i Stockholm, ex. Ultraljudsbarnmorskorna. Tror de tar ca 700 kr för ett tidigt ultraljud men då tidigast i vecka 8+0. Det är ju inte helt ovanligt att hjärtaktivitet kan ses tidigast vecka 6-7. 
  • liiisaa89

Tagit med morgonurin, bim 16/9. 
    Troligtvis spök men de är blått, varför blir det så tunnt? Är cb inte att lita på? Avläst inom 10 min som de står på förpackningen.
    Jag testade tidigt eftersom jag ska ut och resa på torsdag och vill få ett svar innan.. 

• PinknFluffy
    Tog första testerna idag.

ÄL+9, BIM -2.

Ett RFSU testa tidigt och en teststrip från Apotea. Båda väldigt negativa. 

Vet inte om jag ska ha lite hopp om att det kan bli positivt eller om det är kört nu. Tänker att jag ska testa på söndag igen om inte mensen kommer enligt schemat på torsdag. Sambon bortrest till lördag kväll och jag vill göra test tillsammans med honom. Annars hade jag nog testat fram till mens/positivt. Oskyldig

Det är första försöket för gemensamt barn. Har själv ett barn sedan tidigare som snart fyller 13. Nytt att planera en graviditet  Men förstår såklart att det inte är vanligast att det blir träff på första försöket. Dock jobbigt med all väntan Gråter

• Leonas1
    Längtarefternästa skrev 2022-09-13 11:52:20 följande:
    Jag har vänner som har gått till privata mottagningar i Stockholm, ex. Ultraljudsbarnmorskorna. Tror de tar ca 700 kr för ett tidigt ultraljud men då tidigast i vecka 8+0. Det är ju inte helt ovanligt att hjärtaktivitet kan ses tidigast vecka 6-7. 

Exakt, de flesta privata erbjuder från 8+0. Har gått tidigare än så och sett hjärtat slå på båda mina söner men då blödde jag och åkte till Gynakuten. 

får väl snällt vänta 4 veckorOskyldig

• Leonas1
    liiisaa89 skrev 2022-09-13 11:55:56 följande:

Tagit med morgonurin, bim 16/9. 
    Troligtvis spök men de är blått, varför blir det så tunnt? Är cb inte att lita på? Avläst inom 10 min som de står på förpackningen.
    Jag testade tidigt eftersom jag ska ut och resa på torsdag och vill få ett svar innan.. 

Varför tror du spök? Ser positivt ut. Är det CB testa tidigt där det blir ett streck? 
  • liiisaa89
    Leonas1 skrev 2022-09-13 12:15:36 följande:
    Varför tror du spök? Ser positivt ut. Är det CB testa tidigt där det blir ett streck? 
    Har läst om så mycket spökstreck på cb det är väl därför.. 
    Ja det är testa tidigt 
  • Leonas1
    liiisaa89 skrev 2022-09-13 12:20:18 följande:
    Har läst om så mycket spökstreck på cb det är väl därför.. 
    Ja det är testa tidigt 
    Skulle tolka som positivt Glad jag testade svagt på CB testa tidigt förra veckan och det såg ut ungefär sådär. Har personligen aldrig fått spökstreck på CB 
Svar på tråden BIM sept -22