BIM sept -22
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Startar en septembertråd redan nu.
försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu.
BIM lista
Pörny 5/9
Nu har jag en viktig fråga, när man använder clearblue ägglossningstest hur vet man när ägglossningen skett. Är det första dagen man har stilla gubbe eller hur långt efter? Börjar klia i testfingrarna och vill veta hur många dagar efter ägglossning jag är på.
Hoppar in här jag också, har bim på tisdag 13/9.
Hade ägglossning nånstans mellan 26-28/8. Fick 6-7 dagar efter misstänkt äl en liten blödning, snarare blodblandad flytning, sen inget mer. Har aldrig hänt innan i tidigare cyklar. Har nu på senaste dar börjar må lite illa på kvällarna och har sedan igår vart väldigt svullen om magen. Känns snarlikt som sammandragningar i livmodern, väldigt suspekt.. Utöver det ökade flytningar.
Hallå! Tittar in här för en liten uppdatering från mig. Testade negativt idag med ?vanligt? test och är på Äl +12 idag så vi syns nog inom kort i okt tråden.
Jag tycker det var intressant att det är fler än jag som har lite blandade känslor inför graviditet. För mig skulle ett pos test vara både glädje men också lite ångest. Jag vill såklart bli med barn men jag vet också att det kmr bli tufft för min kropp, pga tuff graviditet senast. Så jag tycker det var skönt att höra att det finns fler än jag som också känner lite rädsla, att det är okej med dubbla känslor. Men för att vinna storvinsten så måste man våga satsa och ta lite risker också, så är det ju med det mesta i livet ändå.
Så mot nytt satsande nästa månad för storvinsten
Hoppar in här jag också, har bim på tisdag 13/9.
Hade ägglossning nånstans mellan 26-28/8. Fick 6-7 dagar efter misstänkt äl en liten blödning, snarare blodblandad flytning, sen inget mer. Har aldrig hänt innan i tidigare cyklar. Har nu på senaste dar börjar må lite illa på kvällarna och har sedan igår vart väldigt svullen om magen. Känns snarlikt som sammandragningar i livmodern, väldigt suspekt.. Utöver det ökade flytningar.
Jag har också bim tisdag 13/9 och testade positivt med vanligt test redan idag. Jag skulle vänta men kunde inte hålla mig :)
Jag har också liknande känslor i magen, och nån märklig känsla i underlivet emellanåt, typ som svaga ilningar. Har ganska ömma bröst, och förra veckan steg kroppstempen och jag kände mig hängig, precis som innan man blir sjuk typ. Läste på libero att man kan känna sig på väg att bli sjuk och trött, så det stämde på mig.
Jag har också bim tisdag 13/9 och testade positivt med vanligt test redan idag. Jag skulle vänta men kunde inte hålla mig :)
Jag har också liknande känslor i magen, och nån märklig känsla i underlivet emellanåt, typ som svaga ilningar. Har ganska ömma bröst, och förra veckan steg kroppstempen och jag kände mig hängig, precis som innan man blir sjuk typ. Läste på libero att man kan känna sig på väg att bli sjuk och trött, så det stämde på mig.
Åh vad roligt! Stort grattis!
Får se vad det blir av detta då! Åkt på en megaförkylning + uvi denna vecka.
Nu har jag en viktig fråga, när man använder clearblue ägglossningstest hur vet man när ägglossningen skett. Är det första dagen man har stilla gubbe eller hur långt efter? Börjar klia i testfingrarna och vill veta hur många dagar efter ägglossning jag är på.
Ny här och är på mitt första försök att bli gravid, 36 år gammal. Aldrig varit gravid innan så det här ska bli intressant.
Köpt Natural Cycles innan mitt första försök för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.
Dagboken:
1 sep: Negativt ÄL-test
2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen
3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen
4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)
Från 5 sep -10 september (dvs idag) har jag haft följande symtom:
Vill tillägg att min BIM är beräknad den 17 sep.
Jag har läst och förstått att vissa är överkänsliga mot hormonet som utsöndrar redan efter befruktningsögonblicket och kan därför redan innan BIM få symtom.
Jag har även läst att många befruktade ägg aldrig leder till en graviditet, vilket skulle kunna förklara (inte alla) men kanske vissa skengraviditeter? Eller vad tror ni? Någon annan som upplevt alla dessa tidigt symtom efter befruktning, där det både lett till en graviditet men även när det inte gjort det?
Jag vill inte hoppas för mycket för min egen del beträffande dessa symtom men jag tycker ändå att det är intressanta - då jag är ny med allt detta.
Jag hoppas vi kan följas åt ❤️
Åh, här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Fick ett svagt plus äl+9 men såg ingen stegring äl+10 eller äl+11 så då tänkte jag direkt att det var ytterligare en kemisk graviditet (precis som i juli och i augusti). Så jag slutade testa. Men då jag idag är på äl+14 och inte fått mens så tog jag ett nytt test idag. Är det en stegring jag ser? Vågar jag hoppas igen? Översta testet är från äl+10 och det understa är från idag äl+14.
Här kom mensen precis som beräknad. Lycka till ni alla som väntar in bim! Hoppas på fler fina plus i denna tråd
Åh, här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Fick ett svagt plus äl+9 men såg ingen stegring äl+10 eller äl+11 så då tänkte jag direkt att det var ytterligare en kemisk graviditet (precis som i juli och i augusti). Så jag slutade testa. Men då jag idag är på äl+14 och inte fått mens så tog jag ett nytt test idag. Är det en stegring jag ser? Vågar jag hoppas igen? Översta testet är från äl+10 och det understa är från idag äl+14.